HJÆLP
Fra : Dopedog KDC

Dato : 12-03-02 18:48

Hej med jer

Jeg har et problem, jeg har lige købt en HUB og sat den på Routeren til ADSL
forbindelsen.

Den ene computer, som kører med Win XP kan GODT komme på nettet, og den kan
også godt se den anden computer på netværket. Den anden computer derimod,
som kører med Win ME, kan IKKE se den første computer OG jeg kan heller ikke
få den på nettet!

Hvad kan problemet/problemerne være ... ??

Kan det passe at når man sat Routeren op på den ene computer (den som godt
kan komme på nettet), at man så bare skulle kunne sætte stikket i HUBBEN og
til computeren på den anden computer, og så kører den bare på nettet ...
eller hvordan skal man sætte det op ... ?

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Dopedog KDC

Dato : 12-03-02 19:18

Ok det duer nu, eller computer nummer 2 kan ihvertfald gå på nettet, men den
kan stadig ikke se computer 1 ... nå fuck det :)

-Ronnie

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-03-02 19:26

Dopedog KDC wrote:

> [...]
> få den på nettet!
>
> Hvad kan problemet/problemerne være ... ??

Hvis dit netværk ser (cirka) sådan ud:

[Router](IP: 192.168.1.X) --- [Hub]------ [PC1](192.168.1.X)
              |------- [PC2](192.168.1.X)

*OG* kablerne mellem PC1-2 og hubben er *lige*, burde der ikke være
nogle problemer.

Altså: Lige kabler mellem computere og hub og IP-adresser i samme
subnet på alle enheder.

--
"...in Spain!"

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-03-02 10:45

"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> skrev:
> Jeg har et problem, jeg har lige købt en HUB og sat den
> på Routeren til ADSL forbindelsen.

Modem -> Router -> Switch/Hub -> PCer

> [...]
> som kører med Win ME, kan IKKE se den første
> computer OG jeg kan heller ikke få den på nettet!
>
> Hvad kan problemet/problemerne være ... ?

Prøv at installer IPX protokollen på begge maskiner,
husk TCP/IP skal være installeret for at komme på nettet.

> [...]
> computeren på den anden computer, og så kører den
> bare på nettet ... eller hvordan skal man sætte det

Nu lyder det som du har gjort således:

Model -> Router -> PC1 -> Switch/Hub -> PC1
Det er forkert, brug den første model jeg lavede.

Sætter du kablet fra routeren i Uplink på hubben, så skal
kablet være krydset, sidder kablet i en alm. port, så skal
det bare være alm. lige.

Venligst
Mikael