MS Windows
briani 27239
Windows XP vs. 2000
Fra : Jacob

Dato : 12-03-02 16:55

Jeg ville blive meget glad, hvis en venlig sjæl ville
fortælle mig, hvornår man skal bruge XP fremfor
windows 2000.!! altså hvori ligger forskellen...

synes ikke windows 2000 var så udbredt da der
næsten lige efter blev annonceret XP... vil det sige
at man ikke bruger 2000 mere, men nu hedder
det kun XP eller ???

Fra : scn

Dato : 12-03-02 17:08

"Jacob" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c8e24bb$0$37685$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ville blive meget glad, hvis en venlig sjæl ville
> fortælle mig, hvornår man skal bruge XP fremfor
> windows 2000.!! altså hvori ligger forskellen...

Hvis du har en stabil maskine er der ingen grund til at opgradere.
XP skulle være mere stabil end Win2000, Der er dog mange der oplever
spontane genstarter....

Hvis du vil have winXP, bør du tage backup af personlige filer.
Der er også problemer med ustabile systemer eller sågar installationer som ikke
kan gennemføres; resultatet kan blive tab af data.
(PC World s.18 og mange andre steder)

> synes ikke windows 2000 var så udbredt da der
> næsten lige efter blev annonceret XP... vil det sige
> at man ikke bruger 2000 mere, men nu hedder
> det kun XP eller ???

Jeg bruger Win2000, kunne ikke drømme om at opgradere
inden MS har lavet 100MB rettelser, hvilket ikke plejer at være svært

Der kan være problemer med diverse printere, webcams, scannere m.v.
--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-03-02 17:36

"Jacob" <jeo@post6.tele.dk> skrev....

> Jeg ville blive meget glad, hvis en venlig sjæl ville
> fortælle mig, hvornår man skal bruge XP fremfor
> windows 2000.!! altså hvori ligger forskellen...

Som forskellen på 2 årgange af samme bilmodel. Har du den gamle model
i forvejen, er der sjældent nogle saglige grunde til at skifte til
den nye model. Er der noget ved den gamle model der irriterer dig
eller noget du savner, så tjek om det evt. er rettet/findes i den nye
model.

Har du ingen af dem, vælger de fleste den nye model fordi den sikkert
giver de fleste features. Præcis som med biler, er der mange der
vælger den gamle model fordi den er gennemprøvet og fejlrettet. Man
oplever sjældnere problemer, fordi andre allerede har oplevet
problemerne og producenten har forsøgt at løse dem.

Når det er sagt, så er XP et forbavsende gennemprøvet og 'fejlfrit'
system.

> synes ikke windows 2000 var så udbredt da der
> næsten lige efter blev annonceret XP...

W2K blev primært lanceret som et styresystem til professionelle. XP
skal (også) tage arven op efter Win9x/ME, og bliver markedsført meget
mere agressivt overfor privatkunder.

> vil det sige
> at man ikke bruger 2000 mere, men nu hedder
> det kun XP eller ???

Slet ikke. Erhvervskunder vil sikkert blive ved W2K meget længe
endnu. Præcis som mange erhvervskunder stadigvæk kører NT4.0(modellen
før W2K)

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Arcana

Dato : 12-03-02 19:24

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Slet ikke. Erhvervskunder vil sikkert blive ved W2K meget længe
> endnu. Præcis som mange erhvervskunder stadigvæk kører NT4.0(modellen
> før W2K)

Mico$oft siger også, at de ingen planer har om at afvikle
2000-certificeringer inden for en overskuelig fremtid. NT4-certificeringerne
er afviklet, svjv. Og på mit arbejde bruger vi såmænd NT4 SP6 på serverne,
og 2000 Pro på klienterne. If it ain't broke, don't fix it.

/arcana