MS Windows
briani 27239
2 x windows på 1 hdd..
Fra : Gichael

Dato : 12-03-02 15:58

Hej

Jeg har fået et problem..

Jeg bruger Windows 2000, men jeg har nogle gamle spil som jeg gerne vil
prøve engang imellem, men de virker kun i Windows me. Derfor havde jeg tænkt
mig at installere begge dele på en hdd. (1 drev) og det går normalt fint. så
jeg får en Boot Manager hvor jeg kan vælge hvad jeg vil kører.. Men kan det
ikke gøres på en anden måde.. Problemet er at jeg på intet tidpunkt har
mulighed for at geninstallere windows 2000, uden at windows me også skal
geninstalleres!

Finder der en Boot manager som starter en menu, hvor jeg kan vælge 2
forskellige ting f.eks. windows me og windows 2000 og derefter går den over
på det drev hvor det ligger.. dvs jeg installere windows me på c og windows
2000 på d.

eller f.eks. c: = boot manager + diverse boot filer d: = windows me e: =
windows 2000.

Jeg vil gerne kunne bruge en boot disk efter at boot manageren er startet,
ellers vil jeg ikke kunne installere windows 2000 ingen, hvis der skulle ske
fejl. (Den vil slette filerne på C: da det er opstarts drevet)

Jeg håber i kan forstå hvad mit problem er, og i har en løsning

Mvh Michael

Fra : Arcana

Dato : 12-03-02 16:39

"Gichael" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Windows 2000, men jeg har nogle gamle spil som jeg gerne vil
> prøve engang imellem, men de virker kun i Windows me. Derfor havde jeg
tænkt

Bare af nysgerrighed - hvad er det for nogle spil? Har du installeret MS's
Compatibility-patch?

Jeg spørger, fordi jeg har en større spilsamling (ca. 100), og jeg har kun
været ude for 3 (tre) spil, som ikke kan køre under 2000 Pro, og de kørte
heller ikke under Win98SE, nemlig Ultima Underworld 1 og 2 og Ultima 8...

F.eks. har jeg DOS-spillene Wolfenstein 1, Ultima 6, Fallout 2 og et par
stykker til på min HD i øjeblikket.

FUT dk.spil.computer
/arcana

Fra : Gichael

Dato : 12-03-02 17:00

Det er bla. Silver, Raptor, Tyrian, Tyrian 2000, Anno 1602 m.m.
Hvad er MS-Compatibility Patch og hvor finder jeg den?

Mvh Michael

Fra : Gichael

Dato : 12-03-02 17:02

Jeg har fundet den patch, og det virker stadig ikke.

Fra : Gichael

Dato : 12-03-02 17:03

Men tilbage til det orginale spørgsmål.. Hvordan får jeg gjort dette?

Fra : Gichael

Dato : 12-03-02 17:07

Det hører ikke til i dk.spil.computer. Det er også nogen programmer.. Jeg
har installeret patchen og det virker stadig ikke.. Jeg vil også gerne have
sådan at jeg kan installere dos 6.11 m.m. linux m.m.

Der må findes sådan et program.. Mener at Partition Magic havde et program
kaldt Boot Magic, men det findes vist ikke mere jeg har 7.0.

Mvh Michael