Autorun på en CD med en hjemmeside
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 12-03-02 14:02

Hejsa.

Kan man lave en cd med autorun, der automatisk starter index.htm. Skal
bruges til noget præsentation, så det ville være dejligt hvis siden
starter når cd'en bliver sat i drevet.

PS. Håber ikke det er altfor OT her i gruppen.

Mvh
Jesper

Fra : Flemming Jensen

Dato : 12-03-02 14:37

"Jesper L Hansen" <lismoes@yahoo.dk> wrote in message
> Hejsa.

Dawsa

> Kan man lave en cd med autorun, der automatisk starter index.htm. Skal
> bruges til noget præsentation, så det ville være dejligt hvis siden
> starter når cd'en bliver sat i drevet.

Har ingen anelse. Men prøver da lige;

Sæt en cd i dit cd-rom drev som du ved der starter et eller andet automatisk
op. Det er der næsten på alle cd'er.
Browse cd'en og i.. Roden? Ligger der en fil der hedder noget med autorun
eller ligende. Kopiere den over på din HDD og åben den. Ret så til filen som
skal åbnes; (eks) index.html

Brænd autorun filen med over på cd'en med html filerne så burde det virke.
Håber jeg da :)

> PS. Håber ikke det er altfor OT her i gruppen.

Det er vist rimelig meget OT men synes det er da et meget skægt spørgsmål.
Nok også fordi jeg faktisk ikke selv ved det men har bare en lille tanke om
hvordan det måske kunne virke.

mvh
FJ

Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 12-03-02 15:11

Prøv at oprette en .Inf fil i notepad og skriv følgende:

[autorun]
open=Index.html

Sådan... Mener det er sådan....

Mvh. Jeppe Bech M.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-03-02 20:26

Vil ikke virke. Det skal være en *.exe fil.

Fra : Janus Høi

Dato : 12-03-02 15:20

"Jesper L Hansen" <lismoes@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Kan man lave en cd med autorun, der automatisk starter index.htm. Skal
> bruges til noget præsentation, så det ville være dejligt hvis siden
> starter når cd'en bliver sat i drevet.

Du skal lave en lille fil der hedder "autorun.inf" i notepad

Hvis du skal åbne en .exe-fil skal du ikke bruge andet.
Så skriver du :

[autorun]
OPEN=STIEN/TIL/DIN/FIL.EXE
ICON=STIEN/TIL/DIN/ICON/FIL.ICO
LABEL=Et eller andet smart som kommer til at stå under iconet

Og gemmer filen som "autorun.inf" og brænder den i roden af cd'en

Hvis du ikke vil bruge dit eget icon, skal du blot udelade sidste linie.
Iconet bliver set ved oversigten 'denne computer'.

Hvis det er en html-fil du skal eksekvere, skal du have et lille program til
at gøre det for dig. For eksempel winrun.exe (jeg har det, hvis du er
interesseret)

Med Winrun.exe skriver du i autorun.inf:

[autorun]
OPEN=WINRUN.EXE index.html
ICON=diticon.ico
LABEL=Min præsentation

I dette eksempel lægger de 'implicerede' filer i roden af cd'en.

Det er hundrede år siden (næsten), jeg legede med det. Så jeg ved ikke hvor
god winrun.exe er til nyere OS. Men ellers har jeg lige fundet en hjemmeside
med et lille gratis program til dig:

http://www.ashzfall.com/products/autorun/

Hvis du surfer lidt rundt på sitet og kigger under "How do I launch an html
page from a cd using autorun.inf?", vil du opdage, at han også har lavet et
program til at eksekvere .html-filer med. Det hedder så bare
"browsercall.exe" i stedet for "winrun.exe".

Hyg dig med projektet.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 12-03-02 16:05

Tak til Janus, Flemming og Jeppe for Jeres indspark...
Jeg prøver...

Mvh
Jesper
Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jeppe Bech M.

Dato : 12-03-02 18:38

Se det er et svar man kan bruge til noget! ... Lol...
Men det er nu altså rimelig OT....

Mvh. Jeppe Bech M.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 13-03-02 14:48

On Tue, 12 Mar 2002 18:37:42 +0100, "Jeppe Bech M."
<macfreak1999@hotmail.com> wrote:

>Se det er et svar man kan bruge til noget! ... Lol...

Ja det var sq en forklaring der ville noget...

>Men det er nu altså rimelig OT....

Ok, men jeg havde ikke adgang til gruppen <dk.edb.sådanlaverduen
autoruncd>

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen