Hvad gør jeg?
Fra : Thomas

Dato : 12-03-02 13:08

Jeg får snart etableret en ADSL-forb. hos CyberCity vha. USB-modem, da jeg
blot har en enkelt pc'er der skal tilkobles internettet.
Jeg har gjort mig nogle tanker vedr. sikkerhed i den forbindelse, men jeg
synes det er svært at hitte rede i den jungle, det er for en uden den store
erfaring.

Mine overvejelser har mest gået på, hvordan jeg sikrer min computer bedst
muligt mod at uvedkommende får adgang til min PC mens jeg er på nettet. Jeg
ynder at bruge progammer som fx. Kazaa, eDonkey og ICQ, men er i tvivl om de
evt. kan omgå sikkerhedsprogrammer.

Jeg kigget lidt på ZoneAlarm men kan, efter at have kigget på trådene i
denne NG, ikke længere overskue om dette dækker mine behov. Er der
andre/bedre alternativer?

Håber at i andre kan udvide min horisont på dette punkt

Mvh Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 12-03-02 13:16

Thomas <udv@post.invalid.dk> wrote:
> Jeg får snart etableret en ADSL-forb. hos CyberCity vha. USB-modem, da jeg
> blot har en enkelt pc'er der skal tilkobles internettet.

Start med at laese OSS'en grundigt og spoerg hvis du stadigt har
spoergsmaal.

   http://a.area51.dk/sikkerhed/

Fra : Martin Christensen

Dato : 12-03-02 18:26