MS Windows
briani 27239
COM Porte i Windows 2000
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 12-03-02 08:49

Hej

Jeg har en maskine her, som kører Windows 2000 eller Windows ME (via dual
boot).
Når jeg starter op i Windows 2000 har jeg adgang til 2 onboard serielle
porte (COM1 og COM2).
Det samme selvfølgelig under Windows ME.

Under ME kan jeg accesse begge COM Porte.
Under Windows 2000 kan jeg kun accesse de der to COM porte med ganske få
stykker software.
Langt de fleste programmer siger, at COM porten er opatget (eller åbnet).

Hjemme privat har jeg en maskine, som kan kører Windows XP og Windows 98.
Den gør det samme.

I starten troede jeg det var et specifikt hardware / software / driver
problem på min Windows 2000 indtil jeg prøvede hjemme, og på min windows
XP fik samme type fejl, på trods af, at maskinerne er meget forskellige
mht. hardware og software.

Michael