Maling af campingvogn
Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 12-03-02 00:08

Hej
vi har købt en gammel Colchester, og vi vil gerne gøre den lidt lysere
indvendigt.......Er der nogen som har erfaring med at male campingvogn,
Skabene virker meget glatte, så er der noget, man skal være specielt
opmærksom på?
/Carina

Fra : Henrik Høgh

Dato : 12-03-02 07:14

For nogle år siden, malede jeg vores MKP. Den er efterfølgende blevet solgt,
men som jeg kan se på nettet er de nye ejere glade for den.
Du skal bruge noget dyrt noget der hedder "heftegrunder". Det er noget
rigtigt krads noget. Gør det en dag hvor du kan gå ude, med vinduerne åbne,
og gerne noget vind. Oven på dette grunder, kan du male den farve du vil.
Det kan godt være at det er en god ide at afvaske hele vognen først, måske
slibe let på det du skal male.

God fornøjelse.

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 12-03-02 23:17

Tusind tak for svaret, jeg havde på fornemmelsen at det ikke bare var at
plaske noget maling på , og så var alt godt, så jeg vil tage en tur op
til farvehandleren for at få det rigtige.
/Carina

Fra : Alex Sørensen, drage~

Dato : 13-03-02 18:21

Hej.

Jeg har selv malet en gammel sprite fra 1975. Jeg fik det råd af en gammel
maler, at pudse fladerne med en rystepudser/excentersliber. De fleste
"ældre" vogne har nemlig ikke massiv træ, men laminat, på skabene. Herefter
malede jeg med en ganske alm. vandbaseret akrylmaling. Idag 5 år efter, ser
den stadig pæn ud.

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk