MS Windows
briani 27239
spøgelses-drev i Win98 SE
Fra : Fax_Modem

Dato : 12-03-02 00:03

Hejsa

Planen var egentlig at jeg ville lave en hurtig re-install af win 98 SE oven
på den gamel men jeg fortrød og trykkede på de rigtige knapper få at gå ud.
Da jeg valgte at quitte re-intallationen af Win98 SE var den igang med at
(så vidt jeg husker) "allokere plads til windows 98" - der stod i hvert fald
noget i den retning. Nu er problemet så at jeg har fået et "spøgelses-drev".
I min maskine sidder der 2 HD - en på 20 GB og en på 6.4 GB. Sidstenævte er
delt op i 2 lige store partitioner. "Spøgelses-drevet" har fået tildelt
bogstavet D og gør ikke andet end at sidde der. Computeren kører ufortrødent
videre og jeg kan både arbejde og spille som før men alligevel: hvad gik der
galt og hvordan fixer jeg det? :)

mvh.
Jesper

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-03-02 12:17

"Fax_Modem" <jtm.andersen@get2net.dk> skrev:
> [...]
> at sidde der. Computeren kører ufortrødent videre og jeg kan både
> arbejde og spille som før men alligevel: hvad gik der galt og hvordan

Jeg ved ikke hvad der er sket! Når det er sagt vil jeg lige hører om der
ligger noget på det logiske drev (D:) som Win98-installationen oprettede.
Du kan jo altid bare slette det med fdisk fra en Startdiskette og herefter
udvidde den ønskede partition (med fx. PartitonMagic), hvis det er det du
vil.
Hvad er et "Spøgelses-drev"?
Der findes også "subst" der er en kommandolinie-feature som tilknytter et
drevbogstav til en sti. (Gå til kommandoprompten og skriv "subst /?") Jeg
kan dog ikke umiddelbart finde en logisk forklaring på hvorfor en Win98-
installation skulle bruge denne feature...

Fdisk og Partition Magic er mit umiddelbart bedste bud på løsningen du
søger.

mvh
Morten Abildgaard

Fra : Fax_Modem

Dato : 12-03-02 14:12

hejsa

det virkede! :)

aner ikke hvad der gik galt men nu er alt ved det gamle igen. tak for tippet

/jesper