MS Windows
briani 27239
STORT PROBLEM MED PARTITION MAGIC!
Fra : Ukendt

Dato : 11-03-02 22:12

Under en resizeing af en partition frøs pc'en og jeg var nødsaget til at
gensterte pc'en. Derefter er min partition med 27 GB installationsprogrammer
og andet godt ikke synlig i stifinder. I Partition Magic 7.0 er partitionen
lyseblå med en gul ramme inden i med bogstaverne PqRP og jeg kan intet gøre.

Hvis jeg ønsker at ændre størrelsen af denne partition siger den: "The
selected disk contains one or more partitions which cannot be moved."

Betyder det (hvad jeg frygter), at jeg er nødt til at formatere partitionen?

Venligst og frygtsommeligt John

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-02 22:18

Glemte at sige, at jeg kører win xp pro dk!

Fra : Snuden

Dato : 11-03-02 22:36

On Mon, 11 Mar 2002 22:12:02 +0100, "John Q. K." <ICQ: 143705429>
wrote:

> [...]
>
>Betyder det (hvad jeg frygter), at jeg er nødt til at formatere partitionen?

uden ellers at have rodet specielt meget med PQ så... en rigtig mand
græder når den backup han sprang over viste sig at være den han skulle
bruge....

Tror det er forfra på den hårde måde.. desværre :/

mvh

Snuden

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 11-03-02 22:42

"John Q. K." <ICQ: 143705429> skrev i en meddelelse news:3c8d1e2b$0$283$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> lyseblå med en gul ramme inden i med bogstaverne PqRP og jeg kan intet gøre.

Prøv denne:
mailto:svolaf@inet.uni2.dk

Han har lavet et util der kan gøre underværker (siges det).
http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 11-03-02 22:53

"John Q. K." <ICQ: 143705429> wrote:

> [...]
> cannot be moved."
>
> Betyder det (hvad jeg frygter), at jeg er nødt til at formatere

Ja det er noget af det man frygter mest. Du kan prøve at hente
Get back Data fra:
http://www.runtime.org/
Jeg har ikke selv prøvet Get Back, men hvis du følger
anvisningerne nøje skulle det kunne lade sig gøre. Det er ikke
uden grund at Partition Magic gør opmærksom på at du bør lukke
alle andre programmer mens du bruger PM. Det gælder især
Antivirusprogrammer. Held og lykke.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-03-02 12:32

"John Q. K." <ICQ: 143705429> skrev:
> [...]
> Partition Magic 7.0 er partitionen lyseblå med en gul ramme inden i
> med bogstaverne PqRP og jeg kan intet gøre.

Har du prøvet at gendanne boot- og masterboot-record'en på din disk vha.
WinXPs rep-process?

mvh
Morten Abildgaard

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-02 20:00

Først tak for alle svarene.

Derefter kom Bjarne Duelund med en adr. på en fyr. Er I da gale mand, han
har styr på tingene.
Efter få udvekslinger af mails plus diverse programmer og et par bat-filer
skræddersyet til mig: VUPTI - tingene var tilbage.

Jeg bøjer mig blot i støvet.

Svend Olaf Mikkelsen er MANDÈN!!!!!!!

Tak for tippet Bjarne. (Det skal retfærdigvis sige, at da jeg kørte win 98
se var dine beskrivelser til internetdeling uvurderlige )

Venlisgt en glad mand - John Q.K.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 12-03-02 22:49

"John Q. K." <ICQ: 143705429> skrev i en meddelelse news:3c8e5019$0$29629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> Efter få udvekslinger af mails plus diverse programmer og et par bat-filer
> skræddersyet til mig: VUPTI - tingene var tilbage.

Jeg håber at jeg aldrig får brug for hans hjælp (og har heller aldrig haft det, 7-9-13).
Men så vidt jeg kan tyde på diverse indlæg, er han bestemt ikke den sidste
jeg vil bede om hjælp hvis min HDD en dag skulle opføre sig underligt.

> Tak for tippet Bjarne. (Det skal retfærdigvis sige, at da jeg kørte win 98
> se var dine beskrivelser til internetdeling uvurderlige )

Velbekomme.
Du er altid velkomen til at kigge på Win2000 eller WinXP ICS.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 13-03-02 00:11

John Q. K. skrev:

> [...]
> Efter få udvekslinger af mails plus diverse programmer og et par bat-filer
> skræddersyet til mig: VUPTI - tingene var tilbage.

Ja han er manden, har hjulpet mig før da jeg havde samme problem.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags