2 webservere på en ip
Fra : Jimmy

Dato : 11-03-02 22:10

Hej

Er der nogen der har et trick til hvordan man kan køre med 2
webservere(freebsd, og win2000) på en adsl forbindelse. Jeg kan selvfølgelig
ansøge om at få en IP adresse mere, men kan man sætte tiscalis soho 77 op
til at sende noget trafik til en server, og noget tíl en anden, afhængig af
url'en

Jimmy

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-03-02 22:51

Bliver nok svært medmindre brugerne af den ène af siderne manuelt angiver
port nummeret til den ène af web siderne - tror bestemt ikke du kan køre
begge på port 80.

Hvad med at køre den ène som https (SSL) side - så kan den vist nåes med
port 443 (så vidt jeg husker)

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 11-03-02 22:58

> Er der nogen der har et trick til hvordan man kan køre med 2
> webservere(freebsd, og win2000) på en adsl forbindelse. Jeg kan
selvfølgelig

Du kan måske installere squid, og kombinere reverse proxy med virtual
hosting.

/Kim

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 18-03-02 23:14

> [...]
> til at sende noget trafik til en server, og noget tíl en anden, afhængig

Du kan jo selvfølgelig lave port forwarding. Dvs. at den ene server kører på
port 80 og den anden eksempelvis på port 8080. Her vil du så være nødt til
at definere porten 8080 hver gang du skal på den server.....ikke videre
smart. Om du kan få den til at reagere på url'en ved jeg ikke.

Mvh Jakob K. Nielsen, CCNA