2 webservere
Fra : Jimmy

Dato : 11-03-02 22:09

Hej

Er der nogen der har et trick til hvordan man kan køre med 2
webservere(freebsd, og win2000) på en adsl forbindelse. Jeg kan selvfølgelig
ansøge om at få en IP adresse mere, men kan man sætte tiscalis soho 77 op
til at sende noget trafik til en server, og noget tíl en anden, afhængig af
url'en

Jimmy

Fra : Søren Lundfald

Dato : 11-03-02 23:22

"Jimmy" <escherich@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at sende noget trafik til en server, og noget tíl en anden, afhængig

Tror ikke SOHO77 understøtter Host Heading, men det kan du jo sætte din
Win2K server op til.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-02 11:01

> Tror ikke SOHO77 understøtter Host Heading, men det kan du jo sætte din
> Win2K server op til.

Hvordan skulle det kunne rute trafikken over til FreeBSD-boxen? (antaget, at
der ikke skal blandes andre porte end 80 ind i det hele)

mvh
Kim Jensen

Fra : Søren Lundfald

Dato : 12-03-02 20:08

"Kim Jensen" <kim@litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle det kunne rute trafikken over til FreeBSD-boxen? (antaget,
at
> der ikke skal blandes andre porte end 80 ind i det hele)

Enten ved at rute til en anden IP adresse eller til et delt netværksdrev

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-03-02 21:26

(antaget, at
> Enten ved at rute til en anden IP adresse

Hvordan vil du gøre det? (lidt mere konkret)

> eller til et delt netværksdrev

Jamen så er det jo stadig W2K'en der serverer siderne og ikke webserveren på
BSD-boxen. Så er data bare lagret på BSD'en og jeg fornemmer ikke at dét er
ønsket. Jeg fornemmer derimod, at man ønsker at benytte en selvstændig
webservice på BSD'en (fx Apache) og en selvstændig webservice på W2K'en
(antageligvis IIS).

Kim Jensen
newscaster.dk - nyheder i din TaskBar eller via email

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-03-02 23:15

> Hvordan vil du gøre det? (lidt mere konkret)

En mulighed er http-redirect til samme ip, men en anden port, som så er
nattet til den anden maskine

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-03-02 23:48

On Tue, 12 Mar 2002 23:15:29 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>En mulighed er http-redirect til samme ip, men en anden port, som så er
>nattet til den anden maskine

En anden mulighed er Apaches proxy_pass - så vil brugeren aldrig
opdage noget som helst.
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_proxy.html#proxypass

/Jarlskov

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 12-03-02 23:54

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote in

> En anden mulighed er Apaches proxy_pass..

En tredje:

<http://ezine.daemonnews.org/200202/multiweb.html>

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-03-02 16:41

> En tredje:
> <http://ezine.daemonnews.org/200202/multiweb.html>

Ah.... én af de dage, hvor jeg ligefrem lærte noget nyt!

Tak for de gode forslag.

mvh
Kim Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-03-02 00:29

On Tue, 12 Mar 2002 23:47:40 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>En anden mulighed er Apaches proxy_pass - så vil brugeren aldrig
>opdage noget som helst.
>http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_proxy.html#proxypass

Apopros:

Jeg har været meget glad for proxypass selv, men typisk i simple
setups.

Mit problem er nu, at jeg gerne vil proxypass'e til en anden
IP-adresse internt (som fx "ProxyPass / http://10.0.0.5/" i en virtual
hostblock). Problemet er blot her, at "Host:" ikke medføres - eller
rettere, at i det nye request, tages Host fra den URI, man requester.

Jeg er således interesseret i at ProxyPass'e i bestemte virtual
hostblocks, men stadigvæk at bevare host-headeren.

Skal jeg virkelig til tillige at indsætte en entry i hosts-filen for
at lave det stunt?

(fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside)

--
- Peter Brodersen