Internet server software virker nu :-)))
Fra : Bent Nielsen

Dato : 11-03-02 20:30

Hej OS2 user.

Til dem som har fuldt med i den tråd i dk.edb.os2 har jeg nu fundet
løsning som hat fået det til at spille.

Da serveren stå bag en firewall og router, så er det nødvendigt at
tilføje alle bruge via tcpcfg i hosts liste på lan.
Hvis de ikke er der, så virker det ikke, når man har sat sofware til at
lave log på hvem det er som kommer ind.( det ser ud til at det kræver
dns opslag)
På clenterne og den OS/2 som er server skal ifconfig lo 127.0.0. også
være med i setup.cmd
På en OS2 clienten med Mozilla bruger 100% cpu, når den ikke snakker
med internet, men ved at satte denne ifconfig lo 127.0.0. til kunne jeg
pludselig bruge Mozilla.
Jeg har også måtte bruge fast IP på windows maskinerne for at de kan
snakke samme med mine Internet serveren.
De skal også tilføjes severen via tcfcfg, som er OS2 Warp4 hvis de
skal virke.
Det ser ud til at være dns mangel på lokalnet, som gør det store
udslag. (192.168.1.X)

Håber at der er andre som har noget andet at tilføje, da det er Guld
for slutbruger som jeg, da det ikke er let at finde doc på disse
problemmer.

BentN

Http://Box2000.dk & TeamNord.dk