Hjæælp Camping i Holland
Fra : Jette-Kirsten Havn L~

Dato : 11-03-02 19:16

Hejsa !!!

Vi har snakket om at tage til Holland på sommerferie, og har ikke prøvet det
før. Er der nogle af jer, der har prøvet det ??

Hvor er det godt / billigt at ligge ??
Hvad skal man se ?? (udover tulipaner og møller ??)
Må gerne være sjovt for børn. Da vi har 2 piger på 7 og knapt 4 år. (+ 1 på
0-1 måned til den tid )

Er der noget man skal være SÆRLIGT opmærksom på, når man camperer i Holland
???

På forhånd tak

Jette-Kirsten

Fra : Jan

Dato : 13-03-02 21:13

Hej Jette-kirsten og alle andrer

Der ligger en særdeles god plads i nærheden af byen Tiel og det er så på
motervejen mellem Nijmegen og Rotterdam. Pladsen har vel omkring 500 pladser
og masser af dyr........geder-hester-ænder og mange andre slags. Pladsen er
nem at finde, når man køre på motervejen og man på sin venstrer side kan se
Tiel og Mac Donelds skal man af motervejen, når man dreje af kommer man til
et lyskryds og der skal man til HØJRER , ja ikke til Mac også følger man
bare vejen lige ud i ca 3 km, derefter drejer man til venstrer og efter 1,5
km er man der. Når man skal ind på pladsen er der en bom som kræver et kort,
det koster 100 gylden, den nye pris i euro kender jeg ikke.Pengene bliver
trukket fra regningen når man rejser igen. Det enste minus ved pladsen er at
de ikke tage plastickort heller ikke når man betaler. Da pladsen ligger midt
i NL er der ikke lagt til noget. Men skal man ud at køre lange ture i NL
skal man ikke lige gøre det når alle køre på arbejde. Fra Padborg grænse
tage det omkring 8 timer hvis pauserne ikke er forlange...

Hilsen Jan
PS Pladsen er opført i DCU´s campingbog og der gives rabater til DCU`s
medlemmer.
Jeg har ikke lige campingbogen mere så jeg kan ikke oplyse nr på pladsen

Fra : Hans Lynge Andersen

Dato : 13-03-02 21:46

Hej,

Umiddelbart mener jeg ikke, der er noget specielt at være opmærksom
på.

Jeg har mere en advarsel.
Nu skriver du ikke, om I rejser i telt eller med campingvogn.
Hvis I har campingvogn er mit råd at holde jer langt væk fra en
bestemt campingplads ved Amsterdam: "Gaasperplaz".
Pladseringen er ellers god lige ved S-tog, men man må ikke sætte
fortelt op ved sin campingvogn - dette bliver overholdt skarpt og sagt
med en nærmest anklagende tone, når man spørger på forhånd.
Desuden får man et meget langt lejrreglement, og hvis man overser
detaljer (såsom at få et specielt magnetkort, hvis man skal ud af
lejren med bilen), bliver man irettesat som uartige børn (af en i
øvrigt ret ung pige).
Jeg kan til sammenligning sige, at min alder er 37 år.

Vi har været der før (for ca. 10 år siden) og var meget glade, men
sidste år var der så sandelig kommet nye boller på suppen!

Ellers er jeg ikke typen, der brokker mig over en plads, men de to
dage, vi tilbragte på denne plads sidste år, foregik i en ret trykket
stemning.

Generelt vil jeg sige, at Holland er et dejligt land at campere i. Der
er mange pladser, og da det er et stort "campingland", er der generelt
et godt campingmiljø.

Mvh.
Hans