Layout i Flash
Fra : munch

Dato : 11-03-02 16:34

Hej med jer!

Hvordan får jeg mit layout til at se ud som på www.integral.dk. Jeg vil
gerne have lavet en kasse som den orange kasse der går helt ud til
kanten i browservinduet.

Hilsen Betina

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Dudek

Dato : 11-03-02 18:39

>Hej med jer!
>
>Hvordan får jeg mit layout til at se ud som på www.integral.dk. Jeg vil
>gerne have lavet en kasse som den orange kasse der går helt ud til
>kanten i browservinduet.
Dvs, det er ikke resten af layoutet du er interesseret i, men selve
idéen i at lave kassen?? Well, det er relativt nemt :)

File->Publish Settings->HTML
under 'Dimensions' skal du sætte det til procent, og sætte den til
100*100. Dernæst skal du indsætte dette i den html, som indeholder dit
flash:
så er du sikker på, at flashet rager helt til kanterne :)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 11-03-02 19:02

> [...]
> flash:
> så er du sikker på, at flashet rager helt til kanterne :)

hvis du vælger den løsning skal du være opmærksom på at alt indhold i
flashfilen også bliver forstørret og hvad der dermed følger (tekst, grafik
og andet bliver grimt og stort).

En anden løsning er at lave en tabel på siden med bredde og højde på 100%.
Den deler du op i tre felter, i det miderste anvender du samme
baggrundsfarve som i flash filen.

Eller som de har gjort på den side du omtaler, anvender frames.....

Mvh
Bo Rattenborg
__
www.rattenborg.com

Fra : munch

Dato : 11-03-02 19:49

Mange tak for hjælpen

http://www.kandu.dk/

Fra : munch

Dato : 11-03-02 20:01

"Bo Dudek" skrev d. 11-03-02 18:39 dette indlæg :

> Dvs, det er ikke resten af layoutet du er interesseret i, men selve
> idéen i at lave kassen?? Well, det er relativt nemt :)

Jeg er rent faktisk meget interesseret i resten af layoutet - især
indgangssiden, men det er uden tvivl en lidt mere kompliceret
opgave......

Hilsen Betina

Fra : Brian Andersen

Dato : 11-03-02 22:23

> Jeg er rent faktisk meget interesseret i resten af layoutet - især
> indgangssiden, men det er uden tvivl en lidt mere kompliceret
> opgave......

Det ser da godt ud, men på min ISDN linie tog det minutter at hente, så hvis
prisen for det gode layout er megamange bytes, så lad for guds skyld være og
find på noget mere simpelt.
(Jeg har en mistanke om, at den tredimensionelle baggrund er lavet i
vektorgrafik - og hvis det er sandt, så ligger der rigtig mange bytes
der...)

PS: Selve indgangssiden hvor man vælger dansk, engelsk eller tysk er faktisk
meget nem at lave - og fylder heller ikke noget, hvis du får lyst. Det er
blot at bruge Flash redskaber til at tegne kasser og streger)

/Brian

Fra : Batman

Dato : 12-03-02 08:42

"Brian Andersen" <briandersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> (Jeg har en mistanke om, at den tredimensionelle baggrund er lavet i
> vektorgrafik - og hvis det er sandt, så ligger der rigtig mange bytes
> der...)

Baggrunden har måske været vektorgrafik engang, men sådan som det pixelerer,
så er det bare en jpg fil der er importeret i Flash.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok ...?!?

Fra : Bo Dudek

Dato : 11-03-02 23:11

Hvis man ser bort fra indgangssiden og kigger godt på navigationen, så
ser det ud som om, at undermenuerne er bygget op af MC's, som tændes
og slukkes (_visible property) alt efter om man har valgt det
respektive menupunkt.

Endvidere kunne det sagtens være sådan, at siderne til et
undermenupunkt er bygget op som eet samlet MC. Dvs, hvis man fx vælger
'Hvem Vi Er', så loades dette MC ind (evt. fra en extern swf) og det
loadede MC indeholder så 2 forskellige frames - en til 'ressourcer' og
een til 'profil'. Dermed kan man skifte frame - og derved side - ved
at flytte mellem 2 forskellige frames i det loadede MC.

Virker dette totalt uforståeligt?? Et grundlæggende element i
sitebuilding er uden tvivl MC's, som bruges i nærmest alt - IMO, that
is.

Fra : munch

Dato : 12-03-02 09:30

Hej igen!

Da jeg er forholdsvis nybegynder i Flash, har jeg nogle
begyndervanskligheder.......
Jeg kan stadig ikke få kassen til at gå helt ud i browservinduet! Jeg
får en kant på ca. 0.5 cm i hver side.
Et andet spørgsmål hvis jeg skal lave et website udelukkende i Flash,
hvilken dimention vil det så være mest optimalt at lave Flash-filmen i.

Hilsen Betina

p.s. jeg har set dine sider - de er skú fede.