dumt børgsmål
Fra : MM

Dato : 11-03-02 13:28

Ja det er det vist, men jeg slynger det lige ud alligevel.
Jeg har gået og spekuleret lidt over, hvornår børn hedder hvad. Altså
hvornår er det ikke nyfødt længere, hvornår er det et spædbarn og hvornår er
det heller ikke det mere. Hvornår bliver det en baby og hvornår er det et
barn?
Vi synes jo allerede at Albert er en stor dreng (han er 11 uger Men i
virkeligheden er han jo stadig spæd. Det kunne da være rart at finde ud af
hvornår de er hvad synes jeg
Venlig hilsen Mia

Fra : Sofie

Dato : 11-03-02 15:45

"MM" <mivse@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi synes jo allerede at Albert er en stor dreng (han er 11 uger Men i
> virkeligheden er han jo stadig spæd. Det kunne da være rart at finde ud af

Jeg synes nu ikke at det er et dumt spørgsmål, og du
er heller ikke den første der har spurgt om det.
Vores datter er 11 måneder og jeg ved heller ikke hvad hun er.
Michelin-pigen måske
Men i dit tilfælde ville jeg nok kalde ham en baby.
Jeg synes de bliver ved med at være babyer indtil de begynder at
småkravle og sætte sig op.
Så er de gået over i rollinge stadiet.
Når de går synes jeg at de er børn.
Det har de hele tiden været, det ved jeg godt.

Jeg håber at det hjalp.
Mvh.
Sofie

Fra : Brian

Dato : 20-03-02 09:33

Hejsa.Det siges at være et spæd-barn fra fødslen og til 6 mdr.Og så en baby
derfra og så til 1 år