Kun 4 tilbage :(
Fra : Irene Drejer

Dato : 11-03-02 02:19

Min bror har fået fisk for et par måneder siden. Men de er begyndt at dø.
Han startede med 15, nu er der 4 tilbage. Hvad gør han forkert. Det er et
stort akvarium men grus i bunden. Der er et par planter. Vandet bliver
tilført ilt ved hjælp af en pumpe og der er ovenlys til fiskene. Forleden da
jeg besøgte ham var der en af fiskene (en lygtefisk) og drønede lodret rundt
oppe i vandkanten. Det så ret skægt ud. Senere opdagede vi at den lå nærmest
på ryggen nede på bunden og gispede. Indimellem prøvede den at komme op til
kanten igen hvorefter den igen faldt ned på bunden. Dagen efter stod den
stadig lodret igen oppe i kanten.
Hvordan redder han nu de sidste levende fisk....?

Fra : tarzan\\

Dato : 12-03-02 10:19

Det lyder som en for lav værdi at co2 i akvariet.. skift ½-delen af vandet
med postevand! dette ville også hjælpe på de skadelige stoffer i akvariet...

Med venlig hilsen
Henrik Rask Petersen

Fra : Tom Manczak

Dato : 12-03-02 12:02

> Det lyder som en for lav værdi at co2 i akvariet.. skift ½-delen af
vandet

Mener du ikke ilt? mig bekendt hemmer en for lav CO2 kun planters vækst,
og for høj CO2 kan forgifte fiskene.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet, og søger leje / eje
/ andelsbolig
et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.
"

Fra : Tom Manczak

Dato : 12-03-02 12:03

Det er nok nitrat eller nitrit eller ammoniak. Skift vand omgående! ca.
50% Og generelt bør du nok gøre det oftere end du gør.