MS Windows
briani 27239
Problemer med spejling af harddiske..
Fra : Jeppe Eg

Dato : 10-03-02 23:58

Hej, jeg har fået ansvaret for et lille computerrum, hvor alle maskinerne
er fuldstændig ens, og kører windows 2000. Min fremgangsmåde har hidtil
været at lave en god opsætning på en af computerne, og herefter spejle
den ud på de andre computere. Dette har virket perfekt, indtil nu.. Jeg
har lavet en ny opsætning, og vil gerne spejle den ud. Men når jeg
efterfølgende prøver at boote destinationsmaskinerne, får jeg følgende
besked:
---
*** STOP: 0x0000007B (0xF081B84C,0xC000000E,0x00000000,0x00000000)
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Hvis det er første gang, du ser denne fejlmeddelelse,
Skal du genstarte computeren. Hvis Fejlen kommer igenm skal du gøre
Følgende:

Kontroller din computer for vira. Fjern eventuelle nyinstallerede
Harddiske eller harddisk-controllere. Kontroller, at din harddisk
Er korrekt konfigureret og termineret.
Kør CHKDSK /F for at kontrollere harddisken for fejl, og genstart
Derefter computeren.

I din manual, kan du finde flere oplysninger om
Håndtering af fejlmeddelelser.
---

Hvad kan det skyldes? Jeg har kørt de nyeste sikkerhedsopdateringer fra
Micro$ofts hjemmeside i den opsætning jeg gerne vil spejle. Er det et
eller andet antikopieringsnoia a'la det der er i XP, som registrerer
MAC-adresse, processor ID osv, og kun vil virke på maskinen hvorpå det er
opsat?
Jeg kan sagtens spejle den gamle opsætning tilbage på computerne, så det
er ikke dem der er noget i vejen med...

Håber nogen har en idé.. Udsigten til manuelt at skulle installere
windows på mere end een maskine synes ikke særlig tiltalende :)

Harddiskene kører NTFS, og jeg bruger Norton Ghost til at
spejle med (Har prøvet både via TCP/IP og direkte).

Mvh
Jeppe Eg

Fra : Leony

Dato : 11-03-02 21:57

"Jeppe Eg" <eg@oek.dk> skrev i en meddelelse

> *** STOP: 0x0000007B (0xF081B84C,0xC000000E,0x00000000,0x00000000)
> INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Hvis du prøver at søge på Google efter 0x0000007B så kommer der en del
muligheder og du er ikke den første der har haft disse problemer.
Tættere kan jeg desværre ikke hjælpe dig med at komme på en løsning.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 11-03-02 22:02

> Hvis du prøver at søge på Google efter 0x0000007B så kommer der en del
> muligheder og du er ikke den første der har haft disse problemer.
> Tættere kan jeg desværre ikke hjælpe dig med at komme på en løsning.

Hvis du tilføjer ghost til søgningen kan det være der er mere bid.