Upload af ændrede filer med FTP
Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 10-03-02 22:41

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der "smart" ved den
procedure min udbyder (Telia) er begyndt på. Når man uploader
korrigerede filer til sin hjemmeside, nægter serveren at tage dem.
Man skal først slette de eksisterende "gamle" filer, og derefter
uploade de nye, altså korrigerede, filer. Det er ikke længere
muligt at overskrive eksisterende filer. Det gælder både billeder
og html-dokumenter. Det forekommer mig død-upraktisk, f.eks.
når man bare skal tilføje et link i en navigationsfil, først at slette
den gamle fil, og så uploade den korrigerede.

Jeg har spurgt Telia hvorfor, men de vil ikke svare andet, end at
"det synes de altså skal være sådan". Selvfølgelig kan jeg bare
skifte til en mere brugervenlig udbyder, men det er altså også
besværligt ...

Er der nogen fiks måde hvor jeg igen kan overskrive eksisterende
filer i en upload ?

På forhånd tak
mvh
Ann Mette Heindorff
http://stamptravel.dht.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-03-02 23:23

Hvis man har valgt, at Telia ikke vil understøtte "append" facilitet, dvs.
overskrive i sidste ende, er det deres politik.
Det er således sat som serverrettighed og kan KUN ændres af Telia selv.

Du har Read/Write rettigheder til alle filerne i dit bibliotek, dog ikke
Append .... og deri ligger dit problem.
Telias forklaring er ikke ligefrem noget brugbart ..... sikkerhed er ikke
problemet såvidt jeg kan se .... for drejer det sig om den PHP fejl der er
kommet frem for nylig, kan de bare opgradere PHP til den nyeste version, og
så er den potte ude af verdenen.

Nuvel, jeg må indrømme, jeg ville skifte udbyder .... uden diskussion.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net
Using F1 never crashed a computer - so far

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 11-03-02 00:33

Andreas Paasch <Andreas@Paasch.Net> wrote in message
> [...]
og
> så er den potte ude af verdenen.
>
> Nuvel, jeg må indrømme, jeg ville skifte udbyder .... uden diskussion.

Tak for svaret Andreas. Jeg vil overveje det med at skifte udbyder.
Ann Mette Heindorff