min slikker?
Fra : Lausten

Dato : 10-03-02 22:20

Hej jeg har en "bomulds hund"
og hver gang jeg snakker og nusser med ham, så begynder han at slikke på
mine hænder ,eller hvis han ikke for lov , så slikker han på tæppet eller
hvad der lige er nærheden, og det er ret belastende, da det ikke er til at
holde ud i længden er der nogle kan kan hjælpe mig med det? på forhånd tak

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 10:37

On Sun, 10 Mar 2002 22:20:04 +0100, "Lausten" <lausten@esenet.dk>
wrotd:

> [...]
>holde ud i længden er der nogle kan kan hjælpe mig med det? på forhånd tak

min hund slikker også på mine hænder eller andres hænder o.s.v. og det
er jo fordi den er glad , så jeg syntes at det er ok , hvorfor ikke
lade hunden gøre det hvis den har lyst man kan jo bare vaske fingre !

sådan er hunde jo bare "nogle mere end andre" men hvis man vil ændre
på hundens naturlige måde at være på , så skulle man måske ikke have
haft hund ? eller bare akseptere dens måde at være på ,ligesom den jo
sikkert også aksepterer ting ved dig den heller ikke syntes at er så
behageligt !

Min hund var med til familiefest i weekenden hvor han slikkede på
alles hænder , og "overfaldt" et af børnene med slikkeri nede på
gulvet, i ørene, i øjene, i næsen han fik den helt store vask og
elskede det .-) alle var glade . Sådan er min hund og hvis folk ikke
kan lide det kan de bare smutte eller gemme deres hænder ! Men at
forbyde hunden at slikke ville være direkte synd for den .

Fra : x Vuf x

Dato : 13-03-02 10:41

Mon, 11 Mar 2002 10:37:22 +0100, Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
>kan lide det kan de bare smutte eller gemme deres hænder ! Men at
>forbyde hunden at slikke ville være direkte synd for den .

Føj for h.......!!!
Så fik hunden rigtigt lov til at vise sin dominans over barnet!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 10:41

On Wed, 13 Mar 2002 10:41:10 +0100, x Vuf x <sonpet@***tdcadsl.dk>
wrotd:

>Føj for h.......!!!
>Så fik hunden rigtigt lov til at vise sin dominans over barnet!

Føj for h........en sjov komentar hihitihi fnise hohohaha er du
standuper eller hvad ?"du må da rigtig være populær med den fede humor
hva"

Fra : x Vuf x

Dato : 13-03-02 12:21

Wed, 13 Mar 2002 10:40:57 +0100, Punish the deed, not the breed wrote:

>Føj for h........en sjov komentar hihitihi fnise hohohaha er du
>standuper eller hvad ?"du må da rigtig være populær med den fede humor
>hva"

Næææ men jeg har skam lagt mærke til, hvor populær DU er!

--
Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalp: 17/10 tricolour 1 pige
-

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-03-02 10:49

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Føj for h.......!!!
> Så fik hunden rigtigt lov til at vise sin dominans over barnet!

Jeg ser altså ikke det punish skriver som havende spor med dominans at
gøre .. at slikke omkring munden og i det hele taget slikke er for
hunden en del af dens sprog og af stor betydning for den .. og har
intet med dominans over barnet at gøre .. og som Punish skriver er det
synd at fra tage en hund det at slikke f.eks i ansigtet eller hænderne
... og mine hunde har altid fået lov at hilse på den måde ..

smil fra Ami ...

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-03-02 11:23

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Føj for h.......!!!
> Så fik hunden rigtigt lov til at vise sin dominans over barnet!

Dominans ?. Hengivenhed ?. Underkastelse ?
Ulve bruger slikken til at vise sin underlegenhed og kan en underlegen ulv
komme til at slikke en højrerangeret ulv endda i omkring munden så er dens
lykke vist gjort.
Den måde viser ulve underlegenhed overfor højrerangerende ulve.

Men OK, jeg har aldrig brudt mig om at sammenligne ulve med vores tamhunde
alligevel.

Med til historien hører at det var Punish hund der gjorde det og det er jo
en meget farlig kamphund som skal forbydes og nu bliver historien rigtig
spændende for hunden slikkede jo et forsvarsløst barn i hovedet !.

Damn det er en historie for Ekstra Bladet.
"Farlig kamphund overfalder forsvarsløst barn"

Shit....Punish *har* et virkelig seriøs problem.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 12:01

On Wed, 13 Mar 2002 11:22:39 +0100, "Finn Jensen"
<vitaeschola@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>
>Damn det er en historie for Ekstra Bladet.
>"Farlig kamphund overfalder forsvarsløst barn"
>
>Shit....Punish *har* et virkelig seriøs problem.

Ja jeg tør næsten ikke skrive det , men han logrede med halen samtidig
puuha så fik jeg sagt det !og det er jo tegn på voldsom
kampagresivitet eller hvad jeg må vist hellere have hjælp af
*vufmanden* han ved vist meget om hundesprog(ironi)

desuden kender jeg jo min hund og hvis han slikker p.g.a.
underkastelse så er det jo kun hvis han møder en hund han er bange
for! ,ellers slikker han på mennesker fordi han vil have kontakt og er
glad sådan er det bare!. så kan man kalde det hvad man vil

Desuden ligger det til min race at slikke meget hvis man går ind
og læser om racen så står der mange steder at den har 2 hovedhoppyer
at slikke og at jagte sin hale det lyder måske ikke så inteligent
, men glad er han da

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-03-02 12:09

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og læser om racen så står der mange steder at den har 2 hovedhoppyer
> at slikke og at jagte sin hale det lyder måske ikke så inteligent

Den ene egenskab fjernes ved hale kupering .
Blev en Amstaff ikke det i gamle dage ?. Det var jo mange af disse typer
hunde der fik kuperet halen. Boxerne fik jo bl.a. kuperet halen. Men det må
jo ikke gøres længere...på den anden side så kan I jo heller ikke bruge
samme undskyldning som jægerne brugte for at slippe for forbudet .

Men pas nu på med at fortælle at din hund jagter sin egen hale for du kan
risikerer at alle profeterne siger til dig at det er på grund af
understimulering . Og du ved en understimuleret, farlig kamphund der oven
i købet viser interesse for små børn....uha...hvilken konsekvense vil dette
ikke kunne skabe for dig og Fido.........Punisk, jeg er ked af at sige det,
men et snarlig forbud er vist på trapperne

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 12:24

>Den ene egenskab fjernes ved hale kupering .
>Blev en Amstaff ikke det i gamle dage ?.

....Jo det gør de stadig i usa og andre lande

Det var jo mange af disse typer
>hunde der fik kuperet halen.

......Inden for min race har det aldrig være udbredt at kupere hverken
ører eller hale !! han generer jo heller ikke noget med halen da den
jo logrer lige under sofabordet

Boxerne fik jo bl.a. kuperet halen. Men det må
>jo ikke gøres længere...på den anden side så kan I jo heller ikke bruge
>samme undskyldning som jægerne brugte for at slippe for forbudet .

......Jeg kunne aldrig finde på at kupere noget som helst ,desuden er
hunden også langt pænere med ører og hale

> [...]
>ikke kunne skabe for dig og Fido.........Punisk, jeg er ked af at sige det,
>men et snarlig forbud er vist på trapperne

.......Ja jeg kan godt se at det snerper derhen af med de farlige
tendenser han viser

Rent faktisk ligger det også i bullterrieren at jagte sin hale , jeg
ved ikke helt hvorfor at nogle racer gør det mere end andre ! men det
er vel bare fordi de er mere legesyge ? hvad ved jeg , men
understimulering er det ialtfald ikke !

Fra : Louise Kragh

Dato : 13-03-02 18:27

Punish skrev:

> [...]
> ved ikke helt hvorfor at nogle racer gør det mere end andre ! men det
> er vel bare fordi de er mere legesyge ? hvad ved jeg , men

Har hørt at nogen hvalpe bruger ders hale som "sutteklud", og at det kan
hænge ved som voksen. Mine forældres ene gravhund på 7½ går det i hvert fald
stadig i stor stil ind imellem (jager sin egen hale).
mvh
Louise

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 18:48

On Wed, 13 Mar 2002 18:27:12 +0100, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrotd:

> [...]
>hænge ved som voksen. Mine forældres ene gravhund på 7½ går det i hvert fald
>stadig i stor stil ind imellem (jager sin egen hale).

ok men min hund jagter den kun jeg har hørt at de gør det som en
erstatning for deres søkende når de bliver taget fra dem som hvalpe så
leger de med halen som kompentation .

Fra : x Vuf x

Dato : 13-03-02 12:23

Wed, 13 Mar 2002 11:22:39 +0100, Finn Jensen wrote:
> [...]

>en meget farlig kamphund som skal forbydes og nu bliver historien rigtig
>spændende for hunden slikkede jo et forsvarsløst barn i hovedet !.

Jeg har ikke hørt/set hvilken hund han/hun har!

Fra : Jan

Dato : 12-03-02 00:52

"Lausten" <lausten@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holde ud i længden er der nogle kan kan hjælpe mig med det? på forhånd tak

Udover at det er træls med slikkeriet, så er det vel også en særdeles mulig
smittekilde for diverse bakterier og sygdomme, f.eks. orm af forskellig art.

Jeg har kendskab til to tilfælde, i det ene viste det sig at hunden havde et
generelt underkud af forskellige mineraler og salte, hvilket til tilegnede
sig ved slikkeriet.

I det anden tilfælde bad ejeren simpelthen hunden om at holde op, hårdt og
kontant, men stak samtidig et kødben i munden på den for at aflede den, i
starten rigtige kødben og siden kunne han faktisk stille hvad som helst i
munden på den, bold, pivedyr, griseører m.v. Det tog vist 3 måneder før den
havde lært det.

Det var begge schæferhunde.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-02 10:25

On Tue, 12 Mar 2002 00:52:15 +0100, "Jan" <nikond100@ronzak.com>
wrotd:

>"Lausten" <lausten@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Udover at det er træls med slikkeriet, så er det vel også en særdeles mulig
>smittekilde for diverse bakterier og sygdomme, f.eks. orm af forskellig art.

det er vel derfor der er opfundet vand og sæbe

>Jeg har kendskab til to tilfælde, i det ene viste det sig at hunden havde et
>generelt underkud af forskellige mineraler og salte, hvilket til tilegnede
>sig ved slikkeriet.

hunden behøver altså ikke at fejle noget fordi den slikker ! med min
race ville det være dyreplageri at forbyde den at slikke ! det gør de
alle sammen og det er vel et tegn på hengivenhed eller glæde , og jeg
mener at alle hunde skal have lov til at vise deres "føelser"