Løbetid..
Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 28-01-01 07:44

Hej allesammen...

Domino ( mors baby-mis ) er ikke længere en baby.. Hun er mildest talt
blevet forvandlet til en liderlig kælling ( undskyld mit sprog, men det er
altså fakta.. ) Jeg har - trods 15 års kattehold aldrig oplevet noget
lignende !! INGEN af mine hunkatte har nogensinde stillet sig an på den
måde... Hun kravler rundt på gulvet, med halen og måsen strittende lige op i
luften, og bagbenene er stive som jeg ved ikke hvad.. Hun opfører sig
mildest talt billigt.. ha ha..

Stakkels gamle Bimmer prøver at befri hende for hendes lidelser, men han er
jo heldigvis kastreret.. :- ) I øvrigt har han aldrig rigtig kunnet finde ud
af det ( shh.. det sårer hans følelser.. )

Nå.. Men jeg kan godt regne ud at resultatet er sterelisering ( det var nu
også meningen. )men jeg har lige et par spørgsmål.. For det første, så stak
hun af igår.. Kvinder med sådan en stærk lyst, er altså meget bestemte..
trods STOR forsigtighed, lykkedes det hende at smutte ud mellem benene på
mig, og VIPS så var hun væk... Hun kom ikke tilbage før 2 timer efter -
selvom jeg gik og kaldte - så risikoen for at skaden allerede er sket, er
vel stor ??

Derfor må jeg vel vente og se, hvad der sker - eller kan man sterelisere
hende selvom hun måske er gravid ??? Mit sidste - men MEST VIGTIGE spørgsmål
er : HVOR LÆNGE VARER DET FØR HUN HOLDER OP ????? Hun driver os allesammen
til vanvid.. hun snakker, miawer, skriger, kravler i vinduerene og
gardinerne, strutter med bagdelen og opfører sig fuldstændig håbløst..
Hvornår får vi fred... Og hvor tit opfører de sig sådan ??? Som sagt har jeg
aldrig oplevet det før...

Knus fra Pia og den ÅH-såå-dejlige Domino
--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-01-01 09:20

> mig, og VIPS så var hun væk... Hun kom ikke tilbage før 2 timer efter -
> selvom jeg gik og kaldte - så risikoen for at skaden allerede er sket, er
> vel stor ??

Det betyder ikke det mindste. Ring til dyrlægen i morgen og fortæl at det
altså er NU. Som regel kan du få en tid inden for et par dage, og i
forbindelse med sterilisationen fjerner de så evt killinger. Dagen efter er
det stort set overstået, sådan var det i hvert fald med mine hunkatte, som
også nåede at komme i løbetid.

Uden at det skal lyde som en kritik, hvorfor har du ikke fået gjort det for
længe siden? Eller troede du ikke den var gammel nok?

Mvh Maria

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 28-01-01 11:33

> Uden at det skal lyde som en kritik, hvorfor har du ikke fået gjort det
for
> længe siden? Eller troede du ikke den var gammel nok?
>
> Mvh Maria

Hej Maria

Nej - hun er jo fra i sommers, og jeg troede faktisk at de skulle være en
eller anden bestemt alder.. ( ½ år eller sådan noget ).. Men nu hørte jeg
for nogen tid siden, at det kunne gøres meget tidligt.. Samtidig er
økonimien ikke så god ( SU) og hver gang økonimien var til det, dukkede der
noget andet op... F.eks. Bimmer og hans byld.. ( = en masse penge ) ..

Hilsen Pia

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Fie & Christian

Dato : 28-01-01 10:48

Hej Pia

> [...]
> måde... Hun kravler rundt på gulvet, med halen og måsen strittende lige op
> luften, og bagbenene er stive som jeg ved ikke hvad.. Hun opfører sig

Ja, det er utrolig som de kan te sig! Tilde prøvede at charmere alt omkring
sig (inklusiv os!), og kastede sig ned på gulvet og rodede rundt så snart vi
kom gående!

> [...]
ud
> af det ( shh.. det sårer hans følelser.. )

Hehe.......Tulle (som er en pige) troede, at det ment som en invitation til
leg og prøvede at bide hende i nakken og ventede så på den heftige
forfølgelse gennem stuen, men det udeblev.....øv! Tulle virkede i det hele
taget som om Tilde var den tåbeligste kat, hun nogensinde havde set!

(snip)

> [...]
> gardinerne, strutter med bagdelen og opfører sig fuldstændig håbløst..
> Hvornår får vi fred... Og hvor tit opfører de sig sådan ??? Som sagt har

Tilde var i løbetid i 5-6 dage, og timede det perfekt, idet det netop var i
dagene op til min kærestes store eksamen! Behøver jeg at sige, at han gik
til eksamen med meeeget blodskudte øjen! Nå, men jeg mener, at alt fra 4 til
6 dage er almindeligt, og det hele begynder forfra om 3 uger

Hilsen
Fie

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-01-01 13:32

Hej Pia

Ja, hunkatte i løbetid kan være _meget_ anstrengende at høre på!!!

Og jo, der er en rimelig risiko for, at hun allerede er blevet parret - men
når hun bliver kastreret hos dyrlægen, så fjernes hele livmoderen og
æggestokkene, og dermed fjernes også evt. kommende killinger. Jeg mener, at
indgrebet helst skal gøres inden der er gået 2-3 uger, men det kan du checke
hos dyrlægen. Nogle dyrlæger har ikke problemer med at kastrere under en
løbetid, det bløder mere, da livmoder mv. er opsvulmet - andre vil gerne
vente til løbetiden er stoppet.
Hun er nok i løbetid i 5-7 dage *føler med dig* Et par af mine - og den
hunkat, vi havde til parring for 2 uger siden - opfører sig præcist
ligedan... Det er mildest talt frygteligt at høre på. Heldigvis har jeg jo
en hankat, som om ikke andet, forsøger at hjælpe de stakkels damer - og min
kastrat Cino er også ret god til at træde til som "frelsende engel", og han
kan skam sagens gennemføre en parring!

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 28-01-01 16:52

Hejsa...

Puha, det må være anstrængende at være SÅÅÅ dejlig.. nu har hun sovet og
sovet i flere timer.. fuldstændig splatte henne foran kakkelovnen... ha ha..
Så har vi andre da fred så længe..

Hilsen Pia

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Winnie & Espen

Dato : 29-01-01 18:47

Vi havde også mistanke om at vores Mitte var blevet parret - af sin kære
bror såmænd!
Rådet vi fik var at indgrebet skulle foregå senest 14 dage efter den
eventuelle parring - så har katten nemlig endnu ikke rent hormonelt opfattet
at den er drægtig og man bryder derfor ikke ind midt i processen.
Vores lille dame havde heldigvis ingen fostre i livmoderen - det havde
næsten ikke været til at bære!
Løbetiden var som regel 5-7 dage - men hendes noget "udfordrende" adfærd, er
oftest aftangende efter 3-4 dage!
Hilsen Winnie

Visit http://lagerhead.subnet.dk for latest updates on the band...