MS Windows
briani 27239
Share Password? IP banning?
Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 10-03-02 20:52

Jeg bliver sgu angrebet af W32.Nimba.enc virusser... jeg har norton inde,
men jeg vil gerne have en delt mappe...

hvordan sætter jeg password på mappe ligesom i Win9x? Jeg bruger WinXP nu..

Kan man IP banne i WinXP??

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-03-02 07:38

Se inline.

On Sun, 10 Mar 2002 19:51:37 +0000 (UTC), "--=(WarLock)=--"
<no_my@email.com> wrote:

>hvordan sætter jeg password på mappe ligesom i Win9x? Jeg bruger WinXP nu..

WIN9x har ingen mulighed for at sætte password på en mappe.
Du skal bruge NTFS og slå "Simple Sharing" fra så har du mulighed for
at bestemme hvem der har tilgang til en mappe.

>Kan man IP banne i WinXP??

Brug en Firewall.

Fra : Christian Catu

Dato : 11-03-02 12:06

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Se inline.

> WIN9x har ingen mulighed for at sætte password på en mappe.
> Du skal bruge NTFS og slå "Simple Sharing" fra så har du mulighed for
> at bestemme hvem der har tilgang til en mappe.

Husk også at disable guest kontoen

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 11-03-02 12:46

> WIN9x har ingen mulighed for at sætte password på en mappe.
> Du skal bruge NTFS og slå "Simple Sharing" fra så har du mulighed for
> at bestemme hvem der har tilgang til en mappe.

Jow da, win9x kan godt sætte password på en delt mappe, men selvfølgelig
ikke på en normal mappe.

> Brug en Firewall.

er det nemt at åbne for bestemte port (fx 4661?)

Mit problem var at en maskine (IP) smider virusser i min delte mappe.
Så jeg ville gerne IPbane samt gøre det muligt for min værelsesnabo at se
min delte mappe, evt. ved at jeg giver ham et password.
Altså... hvordan laver man en delt mappe med password på som en anden
maskine kan sende til? Og den delte public-mappe uden password er vel 30%
sikker hvis jeg IP-banner nogle folk...?

Kan man på en måde lokal nægte andre end administratoren at kunne se
indholdet af et NTFS formateret drev?
dvs. jeg synes ikke at få "Afvis Alle" til at virke uden administratorerne
også mistede adgang... (kunne reddes ved at admin fjernede "afvis")