Sende e-mail fra mobiltlf.?
Fra : Steen F.

Dato : 10-03-02 20:31

Hejsa

Er der nogen der ved, hvordan man sender en e-mail fra sin mobil-telefon?
Jeg har en Siemens C25 med Sonofon Variant abo.

Jeg har selvfølgelig kigget i "bruger-vildledningen" til telefonen, og den
kan indstilles til at sende som: Standard Tekst, Telex, Fax, E-mail, X400.
Men hvis den indstilles til E-mail, så kan der stadigvæk kun indtastes et
nummer til afsendelse og ikke bogstaver!

Nogen der kan hjælpe?

MVH
Steen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-02 22:11

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Tekst, Telex, Fax, E-mail, X400. Men hvis den indstilles til
> E-mail, så kan der stadigvæk kun indtastes et nummer til

Du skal skrive det som en ganske normal SMS hvor du starter selve
beskeden med den emailadresse der skal sendes til. Det nummer du skal
sende beskeden til kender jeg ikke hos sonofon, jeg mener det er 999,
men er som sagt langt fra sikker på det.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-03-02 22:15

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> skal sende beskeden til kender jeg ikke hos sonofon, jeg mener det
> er 999, men er som sagt langt fra sikker på det.

Jeg mener du skal sende til: 40 90 00 93

--
mvh.
LarsK

Fra : JMo.

Dato : 10-03-02 22:16

On 10 Mar 2002 21:15:17 GMT, Lars Klintholm <spamfilter@nospam.dk>
wrote:

>Jeg mener du skal sende til: 40 90 00 93

Korrekt.. Se evt.

www.sonofon.dk -> Produkter & Services -> Mobil -> Services -> SMS til
Email -> Vejledning

For TDC-kunder er det nr. 200

www.tdcmobil.dk -> Produkter & Services -> SMS -> Kom i gang

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-03-02 22:50

"JMo." <ns-sf_001@mohr.cx> skrev i en meddelelse

> Korrekt.. Se evt.

> [...]

For Orange er det nr. 999

For Telia er det nr. 1010

Claus

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 12-03-02 11:39

Den Sun, 10 Mar 2002 21:11:24 GMT, skrev Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> :

>Du skal skrive det som en ganske normal SMS hvor du starter selve
>beskeden med den emailadresse der skal sendes til. Det nummer du skal
>sende beskeden til kender jeg ikke

Prøv 60 62 05 00.
Det virker for alle selskaber.
Systemet er i beta-test, så bær over med eventuelle fejl , men
fejlrapporter modtages gerne.

- Jørgen

http://SMSnu.dk/ Hurtig SMS via email og browser
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere m. dyn. IP samt salg af domæner

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-03-02 00:39

Jørgen Thomsen <un@s.jth.net> wrote in

> Prøv 60 62 05 00.

og hvor mange reklamer er det så der kommer med ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 13-03-02 11:51

Den Tue, 12 Mar 2002 23:38:52 GMT, skrev Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> :

>og hvor mange reklamer er det så der kommer med ?

Ingen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-02 00:40

> Ingen.

godt ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-03-02 00:40

Jørgen Thomsen <un@s.jth.net> wrote in

> Systemet er i beta-test, så bær over med eventuelle fejl , men
> fejlrapporter modtages gerne.

her ka du få den første :
TDC's SMSC nægter at sende til det nummer...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 13-03-02 11:50

Den Tue, 12 Mar 2002 23:39:58 GMT, skrev Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> :

>TDC's SMSC nægter at sende til det nummer...

Har du tastet rigtigt nummer? Det gør den ikke fra andre TDC telefoner.

Du kan sende en SMS med ordet PING til 60 62 05 00, så får du en SMS retur.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-02 00:41

> Har du tastet rigtigt nummer? Det gør den ikke fra andre TDC
> telefoner.

det må ha været en lokal midlertidig fejl i går, det virker fint nu

> Du kan sende en SMS med ordet PING til 60 62 05 00, så får du
> en SMS retur.

meget smart - men der er altså en reklame med fra Orange...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 14-03-02 12:06

Den Wed, 13 Mar 2002 23:41:06 GMT, skrev Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> :

>meget smart - men der er altså en reklame med fra Orange...

Ja, i SMSer du modtager, men ikke i emails, men for gode ord og betaling kan reklamerne sagtens fjernes

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-02 22:10

> Ja, i SMSer du modtager, men ikke i emails, men for gode ord og
> betaling kan reklamerne sagtens fjernes

hehe, det er jo lige det med betalingen, det vil jo så altid værere
billigere at sende den direkte gennem teleselskabets gateway ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt

Fra : Steen F.

Dato : 11-03-02 01:04

Okay, det er sådan det hænger sammen!!
Jeg takker... og tjekker på Sonofons hp eller ringer til dem imorgen.

MVH
Steen