Bådnavn, bogstaver og formalia
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-03-02 19:59

Hej,

Min nye båd skal have nyt navn. Jeg kan simpelthen ikke leve med det den har
nu.

Hvordan er det nu den meget omstændige procedure er, så ikke man påkalder
sig Neptuns vrede ??

Var der ikke en der på et tidspunkt annoncerede med at han kunne skære navne
ud i folie ?? (husker det, da vedkommende vist kom til at poste i den gale
gruppe .....)

/Bjarke

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 10-03-02 20:19

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det nu den meget omstændige procedure er, så ikke man påkalder
> sig Neptuns vrede ??

Prøv: http://www.boatsafe.com/nauticalknowhow/rename.htm

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Allan Unnerup

Dato : 10-03-02 22:33

> Var der ikke en der på et tidspunkt annoncerede med at han kunne skære
navne
> ud i folie ?? (husker det, da vedkommende vist kom til at poste i den gale
> gruppe .....)

http://www.klik1skilt.dk

Med venlig hilsen
Allan Unnerup

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-02 02:04

> [...]
> nu.
>
> Hvordan er det nu den meget omstændige procedure er, så ikke man påkalder

Det er noget med, at man ikke må skifte navn, før man har været på grund med
skibet.

Skilte og bogstaver kan du få lavet hos alle moderne skiltefirmaer, de har
nok alle en computer og skæremaskine.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-02 03:10

> Hvordan er det nu den meget omstændige procedure er, så ikke man påkalder
> sig Neptuns vrede ??

Hørte fra en gammel sejler at man før i tiden brugte et kvindenavn, på
(mindst) syv bogstaver. Et for hver af de 7 have.

F.eks. Blondie

Mvh
Allan

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-03-02 07:27

Hej
hele proceduren står her:
http://home.worldonline.dk/~sejler/navn/ny_navn.html

MVH
Hans Olsen

Fra : Peter

Dato : 11-03-02 11:41

Der er en flink fyr i Ishøj Havn der laver bådnavne, han hedder "Skilte
Ole".
Vores ser stadig fint ud, selv efter en tur i troperne.

Mvh., Peter

- - - - -

> "Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
- klip -

Fra : Mogens Skov

Dato : 11-03-02 19:07

Jeg havde faktisk sådan en maskine, men da jeg forsøgte at sælge noget til
Masnedø Marine Center, viste det sig,at de kunne sælge navne til en pris, og
med et udbud, som jeg ikke gad forsøge at konkurrere med, så måske skulle du
forsøge der. www.mmc.dk

Venlig hilsen Mogens