[OT] HJÆLP - fra digital kamera til pc'er~
Fra : Lindes

Dato : 10-03-02 18:59

Er der ikke en her fra gruppen som kan hjælpe mig ???

Jeg har været så heldig at låne et digitalkamera her i weekenden, og
skal nu have billederne ind på min pc'er.. men jeg kan bare ikke lige
finde ud af det, så er der ikke en som er lidt hurtig med en
vejledning til mig ??
Jeg har en pc'er med USB port og kameraet er en Canon IXUS.
Jeg har prøvet at sætte ledningen i USB porten og i kameraets stik,
men når jeg gør det går kameraet ud - og kan ikke tændes igen..
hvorfor gør den det ??
Jeg troede at det ville være en let lille ting at overføre billederne
til computeren, men det er det åbenbart ikke ?
Skal softwaren installeres først ?

Ja jeg ved godt at det er mange spørgsmål, og måske også dumme
spørgsmål - men vær sød og hjælp mig da det er første gang jeg skal
overføre billeder fra et digitalkamera.. Jeg overvejer at købe et
digital kamera selv, så det er nok ikke sidste gang jeg skal lave
denne "operation"..

Jeg har taget en del katte billeder som jeg havde tænk mig at gruppen
skulle have glæde af..

Med venlig hilsen
Charlotte, der desværre skal aflevere kameraet i morgen ;o(

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-03-02 19:11

Du skal allerførst installere softwaren - en CD med
billedoverførselsprogram osv - derefter skal du sikre dig at du sætter
ledningen rigtigt i... Derefter burde det ikke være et problem...
mvh Camilla

Fra : Lindes

Dato : 10-03-02 19:20

Jamen så må jeg jo bare i gang med at installere )

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 10-03-02 19:27

Du skal installere softvaren først, da det er programmet til kameraet.
dernæst skal du slukke for pc`en, sætte USB stikket i og tænde igen, for så
leder PC`en efter ny hardvare (kamera), så skulle det virke.

søren

Fra : Lindes

Dato : 11-03-02 00:32

Hej

Jeg har nu makket med min computer det meste af aftenen, installeret
den tilhørende software osv.. men intet sker der ! jeg kan simpelthen
ikke tænde kameraet, jeg har ellers forsøgt mig på mange forskellige
måder - men intet virker. Jeg har så tjekket computeren lidt mere
grundigt og fundet ud af at USB porten ikke er installeret, det har
jeg også forsøgt at udbedre -men dette er heller ikke lykkedes for
mig, så ligenu er jeg ret meget negativ .. Pokkers til dumme computer,
øv ! jeg havde ellers sådan glædet mig til at vise jer alle
kattebillederne, inkl.. min egen lille Chillis..

Men i skal alligevel have tak for hjælpen Camilla og Søren..
Er der nogen som ved lige præcis hvordan man installerer USB-porte,
vil jeg gerne have nogle gode råd m.v.

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Christina K

Dato : 11-03-02 07:16

Hej Charlotte

Jeg kan ikke hjælpe dig med hvordan man gør, men jeg glæææææder mig til
at se billederne

Missehilsener Christina

Lindes <charlote@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:R2Si8.214$7w.4027@news.get2net.dk...

Fra : marianne hellemose

Dato : 11-03-02 07:24

Hej Charlotte
desværre er jeg lige så lost når det kommer til det
tekniske, men hvis alt går galt kan du så ikke få dem
du har lånt cameraet af til at putte billederne ind på
deres computer og så sende dem til dig.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 11-03-02 08:00

"Lindes" <charlote@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men i skal alligevel have tak for hjælpen Camilla og Søren..
> Er der nogen som ved lige præcis hvordan man installerer USB-porte,

Hej Charlotte.

Hvilken Windowsversion bruger du? Det kunne tyde på at du bruger en
gammel Win95 hvis ikke USB portene er installerede i forvejen.
Jeg ved godt det vil lyde voldsomt, men hvis det ER Win95 du bruger, har
du så nogen mulighed for at opdatere til en nyere version? Win98SE eller
nyere?
Det vil højst sandsynligt hjælpe på problemet, og under alle
omstændigheder, hvis du går op overvejer at købe et digicam selv vil du
løbe ind i problemet til den tid også. Jeg har ikke set et digicam der
ikke var afhængig af USB til overførsel af billederne endnu.

Du KAN opdatere Windows95 med det der hedder Servicepack 2, i den er USB
understøttelsen, men altså hvis du på nogen måde har mulighed for det
(erhm...kender nogen...) vil jeg klart anbefale en generel windows
opgradering.

OK Dette var muligvis en masse "russisk" for dig, men jeg håber du
alligevel kan bruge det til noget.

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Jette

Dato : 12-03-02 01:07

"Lindes" skrev:
> [...]
> den tilhørende software osv.. men intet sker der ! jeg kan simpelthen
> ikke tænde kameraet, jeg har ellers forsøgt mig på mange forskellige

Hej Charlotte

Jeg kan ikke hjælpe dig med det kamera du benytter lige nu .. problemet kan,
som Lisbeth skriver, være at du har Win95, men det kan også være, at du skal
indstille kameraet til overførsel. Jeg har selv et Canon PowerShot kamera,
og her skal man dreje en knap til funktionen "PC" før overførsel er mulig.

Et godt råd når du selv skal ud og købe kamera: Der findes andre og lettere
metoder til overførsel af billeder til pc'en. På mit arbejde benytter vi et
Olympus kamera, og de har være så smarte at lave en adapter til
diskettedrevet. I alle digitale kameraer sidder et lille kort som billederne
gemmes på. Hvis man har et Olympus kamera kan man derfor bare tage dette
kort ud og sætte det i diskette-adapteren ... adapteren sættes i
diskette-drevet, og så har du adgang til billederne, nøjagtig som hvis det
var en almindelig diskette.

Man slipper for at rode med ledninger, og det virker på alle Windows
platforme fra Win95 og opefter.

Du kan se adapteren her http://www.olympus.dk/digital/flashpath.htm

Mvh. Jette

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk