Truetype problem!
Fra : Thomas Andersen

Dato : 10-03-02 18:44

Hej Alle !
Hvordan gemmer man den skrifttype på sin hjemmeside, så en anden bruger kan
se den, uden at have installeret skrifttypen ???????
Skal jeg evt. uploade filen *.ttf til sammen med billedfilerne ??

på forhånd tak, thomas

Fra : Ulrik Kold

Dato : 10-03-02 18:58

Thomas Andersen wrote:
> [...]
> se den, uden at have installeret skrifttypen ???????
> Skal jeg evt. uploade filen *.ttf til sammen med billedfilerne ??

Umiddelbart er der ikke nogen god måde at give en ttf-fil videre til
andre brugere. Du må bruge en generisk skrifttype, såsom Times New
Roman, Verdana, Helvetica eller andre, og hvis det så er meget
nødvendigt at bruge en bestemt skrifttype, kan du lave den tekst som et
billede, det er det eneste du kan være sikker på bliver vist
uforanderligt på brugerens maskine.

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-02 19:22

Sun, 10 Mar 2002 18:43:48 +0100, skrev "Thomas Andersen"
<lomme@stofanet.dk>:

>Hvordan gemmer man den skrifttype på sin hjemmeside, så en anden bruger kan
>se den, uden at have installeret skrifttypen ?

Kan du ikke uden videre.

Microsoft har Weft, som kan klare det du ønsker, men det virker
kun i IE.

Hvis en bestemt font af uransaglige grunde er vigtig, så lav det
i flash eller som grafik.

Ved grafik bør det kun bruges til overskrifter.

>Skal jeg evt. uploade filen *.ttf til sammen med billedfilerne ?

Det kan du da godt, men forvent ikke at folk gider det.

>???????

Tak for lån, brug dem til dine næste syv spørgsmål.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : hcma

Dato : 11-03-02 06:39

Alternativt kan du jo lave et FontSet, hvor du som første valg har din
foretrukne skrifttype, som andet den næste o.s.v.
Det vil give en html-kode som denne: <font
face="Arial,Helvetica,Swiss,Geneva">

mvh
HC

HC

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-03-02 11:33

"hcma" <hcma@has.dk> skrev:

> Det vil give en html-kode som denne: <font
> face="Arial,Helvetica,Swiss,Geneva">

Du mener vel

font-family:font1,fon2,font3;

i css?