Annasine Karoline Pedersen, Lilkær, Torsle~
Fra : Jens

Dato : 10-03-02 17:40

Hej!

Er der nogen der kender til Annasine Karoline Pedersen ? Hun er min oldemor,
og jeg savner oplysninger om hende for at komme videre med min
slægtshistorieside. Se evt. http://hjem.get2net.dk/jensmjensen .

Jeg ved følgende:
Hun er sandsynligvis født i 1885 og død i 1918. Hun er på min farmors
dåbsattest noteret som "Annasine Karoline Pedersen af Lilkær, Torslev sogn,
Dronninglund Herred." . Min farmors dåbsattest er skrevet i 1921, men hun er
født i 1907, og jeg formoder at stedoplysningerne gælder 1907 ?

Enhver hjælp er yderst velkommen!

/jens

Fra : Betty Nielsen

Dato : 13-03-02 09:41

"Jens" <jens.m.jensen@get2net.dk> wrote in message news:<K_Li8.116$7w.1428@news.get2net.dk>...
> [...]
> Dronninglund Herred." . Min farmors dåbsattest er skrevet i 1921, men hun er
> født i 1907, og jeg formoder at stedoplysningerne gælder 1907 ?

For at hjælpe dig er jeg nødt til at vide om din farmor også er født i
Torslev sogn, og hvad hedder hendes far (din oldefar). Har hun evt.
ældre søskende. Kender du måske navnet på nogle af din oldemors
søskende.

Det er alt sammen for at kunne være helt sikker på, at vi får fat i
den rigtige. Jeg har adgang til FT 1911 i Torslev.

Venlig hilsen
Betty Nielsen

Fra : Hans Poulsen

Dato : 13-03-02 17:50

betty_nielsen@yahoo.dk (Betty Nielsen) wrote in message news:<11a86744.0203130040.2d4d661a@posting.google.com>...
> [...]

Undskyld jeg blander mig.
Torslev er en drilagtig lokalitet.
I det gamle Hjørring amt var der to Torslev'er.
Et Torslev i Dronninglund herred og et Torslev i Øster Han Herred
- og nu kommer det virkelig drilagtige: I Torslev sogn, Øster Han
herred er der en lokalitet, der hedder Lilkær. Det er der mig bekendt
ikke i Dronninglund herred.

Med venlig hilsen

Hans Poulsen

Fra : Jens

Dato : 17-03-02 01:38

Hej Hans,

og tak for din interesse for mit lille problem. Jo, der ER faktisk en
lokalitet der hedder Lilkær i Dronninglund Herred; det fremgår dels af den
omtalte dåbsattest, og dels af den database, som Lokalhistorisk Arkiv i
Østervraa har på nettet.

Med venlig hilsen
Jens

Hans Poulsen <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en