kultur.film i Århus
Fra : Peter Fleinert

Dato : 10-03-02 17:26

Nu er jeg efterhånden lidt nysgerrig efter at vide hvem der skriver i
gruppen. Derfor vil jeg lige lufte tanken om det interessante i at mødes.
Ikke at det skal være det helt store, men bare for at få sat et ansigt på de
forskellige navne. Nu er jeg selv fra Århus, så det kunne jo være sjot om
der er andre fra byen der har lyst til "afsløre" sig selv over en øl eller
hvad det nu bliver til.
Hvis det lyder som en fin ide kan vi jo altid aftale nærmere ang. tid og
sted.
Venlig Hilsen
Peter Fleinert.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-03-02 17:39

Peter Fleinert skrev:

> Nu er jeg efterhånden lidt nysgerrig efter at vide hvem der
> skriver i gruppen. Derfor vil jeg lige lufte tanken om det
> interessante i at mødes.

I sproggruppen har vi med stor succes startet en tradition med at mødes
én gang om året. Det er foreløbig blevet til to dk.kultur.sprog-træf, og
det bliver helt sikkert til flere. (Se fx http://www.fiduso.dk/obese/)

Det samme kunne sagtens lade sig gøre her i gruppen. Som
filminteresserede kunne vi evt. lade anledningen være én af årets
biografpræmierer. Århus har jo fine THX-sale, der kunne danne rammen for
en hyggelig dag.

Jeg er i al fald positivt indstillet over for ideen. Men det kræver
opbakning og sikkert også lidt benarbejde fra gruppens skribenter.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Kasper Bang

Dato : 11-03-02 01:10

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:
> Århus har jo fine THX-sale, der kunne danne rammen for
> en hyggelig dag.

Øst for Paradis byder ikke på THX men derimod 1. klasses biografKULTUR
- og er garanteret fri for popcorn-stank... Så det er IMHO naturligvis
der, et træf for film-feinschmeckere skulle foregå.
Det er desuden muligt at lave særforestillinger.

MVH/Kasper

Fra : Kevin & Tina

Dato : 11-03-02 02:30

Jeg bor godt nok i Odense, men hvis vi skal mødes, og det bliver i øst for
paradis til en god film ja så er jeg da sansynlgivis på.
VH kevin

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 08:06

Jamen hvis det skal gøres med stil, så må Viborg vel også hellere sende en
representant

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Kevin & Tina

Dato : 11-03-02 08:35

God ide.
Hilsen fra Odense, men hvornår, det skal være en weekend?
Kevin

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 08:39

Jah, altså Århus er totalt ukendt for mig, inkl. deres biografer, så det
hænger vist lidt på Århusianerne at få den røde løber lagt ud. Men jeg ser
bestemt også helst et Weekend arrangegement planlagt. men lad os nu først se
om der er massiv opbakning nok om det til at det kunne være sjovt

Fra : Jakob Madsen

Dato : 11-03-02 16:01

> Jamen hvis det skal gøres med stil, så må Viborg vel også hellere sende en
> representant

Andre fra Vejle??? Nåh, ikke, så må jeg vel hellere...

Det kommer selvfølgelig helt an på hvor mange vi bliver, det er sgu ikke
helt billigt at køre med DSB, så vi skal helst være nogle stykker før jeg
gidder slæbe min r*v til Århus!

Ellers et glimrende innitiv

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Kevin & Tina

Dato : 11-03-02 17:29

Måske kunne vi lave en opsamler og samle "røven" op i vejle? ((+:
Kevin
> Fra: "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
Snip

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-03-02 11:50

> [...]
> der, et træf for film-feinschmeckere skulle foregå.
> Det er desuden muligt at lave særforestillinger.

Jeg vil muligvis tage turen fra Thisted hvis det er en lørdag, og en film
jeg gider se.

Men en biograf uden popcorn stank? Så skal i sgu ikke regne med mig! Jeg
foreslår Cinecity, hvor jeg kan få masser af benplads, THX, popcorn og Cola
;)

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 11:54

Jeg må indrømme at THX også trækker lidt mere i mig end en Popfri bif - jeg
mener - hva' fanden er det for en bif der ikke har popcorn?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-03-02 12:21

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Men en biograf uden popcorn stank? Så skal i sgu ikke regne med mig!

Hvoraf kan udledes, at du ikke har biografkultur.

Det er sandt, at popcorn er en rar ting at spise i en biograf, men det
er utroligt generende for de omkringsiddende.

Det blev dog overgået i Dagmar sal 2 forrige uge, hvor jeg sad bag et
par, der spiste flæskesvær. Vi i min gruppe sad og kigge mistænksomt
på hinanden for at finde ud af, hvem det var, der havde for meget luft
i tarmene, indtil vi opdagede, hvad der foregik.

Ad.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-03-02 13:13

> Hvoraf kan udledes, at du ikke har biografkultur.

Har jeg ikke "biografkultur" fordi jeg kan lide popcorn??? Nej den holder
sgu ikke! Det hører da med til en god film at få popcorn.

> Det er sandt, at popcorn er en rar ting at spise i en biograf, men det
> er utroligt generende for de omkringsiddende.

Jeg har aldrig nogensinde været det mindste generet af at nogen spiser
popcorn. Hvad er det du er så generet af? Lugt, larm? Tror du ikke du skulle
blive hjemme i din beskyttede bolig og se TV Danmark?

Ja ok, der sætter jeg dog også grænsen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-03-02 13:22

> Har jeg ikke "biografkultur" fordi jeg kan lide popcorn???

Sagde jeg det? Det gjorde jeg vist ikke. Jeg sagde endda, at "popcorn
er en rar ting at spise i en biograf".

Jeg sagde (let parafraseret), at hvis du mener at popcorn er en god
ting ved biografer, så har du ikke biografkultur.

> Jeg har aldrig nogensinde været det mindste generet af at nogen spiser
> popcorn. Hvad er det du er så generet af? Lugt, larm?

Lugten.

Popcorn larmer ikke.

> Tror du ikke du skulle
> blive hjemme i din beskyttede bolig og se TV Danmark?

Nej, hvorfor i alverdens riger og lande skulle jeg lade min
yndlingshobby blive ødelagt af tåber, der lugter biografen til?

Bemærk: Jeg spiser selv popcorn i biografen nogle gange. Det betyder
ikke, at jeg ikke bifalder ØFP's politik.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Kevin & Tina

Dato : 11-03-02 13:58

Per du har fandme bare at komme, og som jeg har forslået kan vi vel lade
forslgastilleren være diktator, og så evt hænge ham ud her i gruppen lang
tid efter? ((-;
Hilsen kevin

Fra : Kasper Bang

Dato : 11-03-02 15:37

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote:
> Men en biograf uden popcorn stank? Så skal i sgu ikke regne med mig! Jeg
> foreslår Cinecity, hvor jeg kan få masser af benplads, THX, popcorn og Cola
> ;)

Som nævnt giver Øst for Paradis mulighed for, at vi kan arrangere egen
forestilling - det tvivler jeg på, at CineCity ville gøre. Det ville i
hvert fald koste en anderledes stor sum penge. Der er ikke så meget
stil over bare at reservere 8. række til dk.kultur.film til en
vilkårlig forestilling?

MVH/Kasper

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-03-02 15:43

On 11 Mar 2002 06:37:14 -0800, johnnyhefty@hotmail.com (Kasper Bang)
wrote:

> [...]
>hvert fald koste en anderledes stor sum penge. Der er ikke så meget
>stil over bare at reservere 8. række til dk.kultur.film til en

De tager en minimumspris på 1000,- for en lukket forestilling. Det
gjorde de ihvertfald for et år siden.
Men jeg foretrækker også klart ØFP.

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Rune Zedeler

Dato : 11-03-02 23:29

Kasper Bang wrote:

> [...]
> der, et træf for film-feinschmeckere skulle foregå.
> Det er desuden muligt at lave særforestillinger.

Hold nu op, hcorfor ikke bare slå to fluer med - eh - to smæk...? (Ja,
vi kan vel godt tåle to film på een dag, med et par timers ølpause
imellem...?)

Håber, jeg har været aktiv nok til at "få lov til at være med"...

-Rune

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 12-03-02 00:50

"Rune Zedeler" skrev i en meddelelse

> [...]
> imellem...?)

> Håber, jeg har været aktiv nok til at "få lov til at være med"...

Fremragende forslag. Med to film, øl, popcorn i CineCity, og en kop kaffe i
en rigtig kop i ØFP (hvad man nemlig kan få der til forskel fra de fleste
andre steder... på programmet så går toget sikkert også fra Aalborg....

Kåre

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-03-02 18:05

On Sun, 10 Mar 2002 17:26:09 +0100, "Peter Fleinert"
<fleinert@whatthefuck.com> wrote:

> [...]
>hvad det nu bliver til.
>Hvis det lyder som en fin ide kan vi jo altid aftale nærmere ang. tid og

Som århusianer vil jeg da gerne støtte forslaget

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 10-03-02 22:03

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message
> [...]
> hvad det nu bliver til.
> Hvis det lyder som en fin ide kan vi jo altid aftale nærmere ang. tid og

Glimrende idé, jeg skal også gerne bakke op om idéen. Det kunne da være
ganske sjovt at kunne sætte ansigter på

jørgen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 11-03-02 12:25

tjoe.. hvis det er en ordentlig film er jeg vel osse klar

vh Anders

Fra : Kevin & Tina

Dato : 11-03-02 13:56

Hej Peter
Kunne det ikke være noget med at du styrer dette?
Jeg mner det er for vildt at gå op i hviken biograf det er og for den sags
skyld også hvilken film, bare den er forholdsvis ny, hvis det handler om at
mødes og få st nogle ansigter på er det vel for denne ene gangs skyld
hovedformålet med en biftur.
Jeg mener bare, jeg har sgu set flere dårlige film med dårlie lyd end de
fleste, uden at møde interessante mennekser der ved noget eller mener noget
om film, så jeg synes sgu vi skal tage chansen, det bliver sgu da for sjovt,
vi er jo ikke ligefrem enige altid vel?
Hilsen kevin

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-03-02 14:29

"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> wrote in message

> [...]
noget
> om film, så jeg synes sgu vi skal tage chansen, det bliver sgu da for

Hvis nu man så lidt ud i fremtidden og så på hvad der kommer i biografen, så
kunne man evt. lave en afstemning om hvilken film folk helst vil se. Hvem
ved... måske kunne vi skabe lidt medie opmærksomhed omkring et arrangement?
Det kunne ende med en helt film festival... nå OK måske ikke :)

Fra : Kevin & Tina

Dato : 11-03-02 16:17

> [...]

> ved... måske kunne vi skabe lidt medie opmærksomhed omkring et arrangement?
> Det kunne ende med en helt film festival... nå OK måske ikke :)

Glimrende forslag.
Det bliver jo i sig selv sjovt.
Kevin

Fra : Peter Fleinert

Dato : 11-03-02 16:21

Det er rart at se der er interesse for forslaget. Derudover er det rart at
se folk fra andre byer gerne vil være med, det er da helt i orden. Hvordan
det hele skal fungere er jo nok det sværeste, men problemer er jo som sagt
til for at blive løst. Hvorvidt det skal være den ene eller anden biograf er
for mit vedkommende ligegyldigt, bare vi kan få arrangeret noget. En ide jeg
har og håber andre vil acceptere er at hvis der er andre århusianere der vil
være med til at arrangere det, vil det måske være den bedste løsning. Så
kunne de personer beslutte hvad det endeligt skal ske. Hvis det så bliver en
succes kan man jo gentage den, og der gøre noget helt andet eller det der
ikke blev gjort første gang. Hvis dk.kultur.sprog kan mødes, så kan vi også.
Jeg vil gerne være med til at arrangere osv. Hvis andre vil være med til at
stå for det skal de være velkomne til at sende mig en mail eller svare her i
gruppen.
Hvis andre har gode forslag må de gerne supplere, vi skal se om vi kan få
det bedste ud af det.
Venlig hilsen Peter Fleinert
fleinert@whatthefuck.com

Fra : Morten DH

Dato : 11-03-02 21:17

Hmm kan det virkelig passe at jeg er den eneste i gruppen som sidder øst for
storebælt (gemmer mig i det sydsjællandske)?!? og så er jeg sikkert også
den eneste der ikke har den ringeste ide om hvad Øst for paradis er (udover
en Jim Dean film..)...

Ak ja...

Fra : Peter Fleinert

Dato : 11-03-02 21:28

Stakkels dig. Der er langt fra Sydsjælland til Århus, men du kan da håbe
nogen af "Kjøvenhaunerne" vil gøre det samme som forhåbentlig kommer til at
ske i Århus.
Øst for Paradis er en Biograf i Århus. Deres hjemmeside er
www.paradisbio.dk.

Venlig hilsen Peter.

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 22:27

Åhr hold op med dit piveri der skal da nok være andre fra Ø'en der skal
afsted hvis det bliver stort. I mødes da bare et sted og lifter sammen!

Fra : Bo Kristensen

Dato : 11-03-02 23:32

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote in message
> [...]
> storebælt (gemmer mig i det sydsjællandske)?!? og så er jeg sikkert også
> den eneste der ikke har den ringeste ide om hvad Øst for paradis er

Du er ikke alene, sidder her på vestsjælland og undersøger priser med DSB...
*suk* - det er hårdt at være studerende....

Bo Kristensen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 11-03-02 23:47

"Bo Kristensen" <gobo@NOSPAMit.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ikke alene, sidder her på vestsjælland og undersøger priser med
DSB...
> *suk* - det er hårdt at være studerende....

Jeg har ikke ondt af jer. Jeg sidder og kigger på flypriser fra Island ...

Joakim

Fra : Kevin & Tina

Dato : 12-03-02 08:43

Hej Joakim
Så for noget tid siden 101 reykjavik
Kanonfilm
Hip!
VH Kevin

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 12-03-02 09:12

Morten DH <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote:

> Hmm kan det virkelig passe at jeg er den eneste i gruppen som sidder øst for
> storebælt (gemmer mig i det sydsjællandske)?!?

Ikke just. Men jeg må da også indrømme at det overrasker hvormange jyder
der egentlig er her i gruppen. Selv bor jeg i nordsjælland, så det er sq
lidt af en tur.

anr

"Kill my boss! Do I dare live out the american dream?"
-Homer Simpson