MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP: Visning af filtypeikoner i Stifinder
Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-03-02 17:38

Jeg har et par mapper, hvor der af forskellige grunde er op til 10.000
HTML-filer i en enkelt mappe. Når jeg vil bladre i filerne i
Stifinder, tager det evigheder at danne alle de små Explorer-ikoner og
det er jeg trær af. Hvordan får jeg XP til at holde op med det -
eventuelt indstillet således at det kun gælder for to specifikke
mapper og ikke resten af harddisken.

Følgende to forslag duer ikke:
1. Køb en hurtigere computer
2. Del filerne op i flere mapper

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-03-02 20:03

Højreklik | Vis ..

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-03-02 20:37

On Sun, 10 Mar 2002 20:03:18 +0100, Jens Peter Karlsen wrote:

>Højreklik | Vis ..

Næh, jens Peter, så let slipper du ikke Jeg har naturligvis kigget
alle de steder jeg kunne komme i tanker om, før jeg postede mit
spørgsmål.

Højreklik på hvad og vis waffenoed?

Jeg kan under "Mappeindstillinger" ændre det ikon der skal være for
selve mappen, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan slå
"ikon-visning" for filer til og fra. Det jeg er ude efter er, at der
bare skal vise en standardikon, lige som når filtypen er ukendt - det
går mig bekendt meget hurtigere at vise 10.000 filer på den måde, frem
for at Sløwdows skal generere 10.000 små IE-ikoner, not?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-03-02 07:28

OK, lidt mere udførligt.
Højreklik et tomt sted i folderen, vælg Vis og derefter vælger du
Liste eller detaljer.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-03-02 08:05

On Mon, 11 Mar 2002 07:28:25 +0100, Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
Øjeblik, jeg flytter lige dit svar nedenunder, så det er nemmere at
finde ud af...... ok, så er jeg klar igen

>OK, lidt mere udførligt.
>Højreklik et tomt sted i folderen, vælg Vis og derefter vælger du
>Liste eller detaljer.

Jamen Jens Peter, det ændrer jo ikke noget ved ikonerne! Der er
stadigvæk et IE-ikon ved HTML-filer etc.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : scn

Dato : 11-03-02 10:48

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse news:hilo8u0v3gj8765nhe3p1bkuarcmq93plm@4ax.com...

> [...]
> finde ud af...... ok, så er jeg klar igen

> Jamen Jens Peter, det ændrer jo ikke noget ved ikonerne! Der er
> stadigvæk et IE-ikon ved HTML-filer etc.

har "kun" win2000, i den kan det gøres således:
Stifinder - Funktioner - Mappeindstillinger - Filtyper
vælg den ønskede filtype (htm/html)
Advanceret - Skift ikon
så er det bare at finde det ikon du ønsker

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-03-02 16:53

On Mon, 11 Mar 2002 10:47:56 +0100, scn wrote:

>har "kun" win2000, i den kan det gøres således:
>Stifinder - Funktioner - Mappeindstillinger - Filtyper
>vælg den ønskede filtype (htm/html)
>Advanceret - Skift ikon
>så er det bare at finde det ikon du ønsker

Joeh, men at vælge *en anden* ikon løser jo ikke problemet. Så skal
Stifinderen bare generere 10.000 af dem istedet for.

Jeg vil gerne helt undvære ikoner i Stifinderen (i hvert fald i de to
omtalte mapper), eller i det mindste lave det om til at der er
"default"-ikonen der vises - altså den neutrale ikon der vises, når
filtypen er ukendt. Det er min fornemmelse at den ikon ikke skal
"tegnes" hver gang, således at at maskinen ikke skal bruge kræfter på
at opdatere samtlige 10.000 ikoner hver gang.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-03-02 17:10

Mon, 11 Mar 2002 16:52:37 +0100, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

>Jeg vil gerne helt undvære ikoner

Brug Windows Commander istedet for Stifinder. Dér kan du vælge "Kun
standard ikoner" eller "Ingen ikoner".

hilsen pl
http://home1.stofanet.dk/pelo/wincom.html