Skærme
Fijala 3554
Problemer med TFT skærm
Fra : Morten Lynnerup

Dato : 10-03-02 15:53

Hej gruppe

Da news:dk.teknik.elektronik ikke kunne hjælpe prøver jeg her.

Jeg har et lille problem med en Philips 151AX TFT skærm (3½ år gl) hvor
billedet
nærmest er lidt overstyret. Der er ligesom for meget lys/kontrast på (lys og
kontrast er skruet helt i bund) derudover er der lidt svage men irreterende
strejer i billedet. OSD (On Screen Display) billedet er helt perfekt hvilket
undre mig lidt (resten af billedet er stadig "dårligt").
Problemerne er ikke større end at man godt kan bruge skærmen men det bliver
generende i længden.

Jeg har prøvet at tjekke om der skulle være dårlige lodninger løse stik mm.
uden resultat.
Det er en fejl i skærmen og ikke forkerte indstillinger af graffikkort og
lign.
Håber at der er nogen der har et forslag til hvad det kan skyldes eller
måske kan fortælle hvordan man kommer ind i servicemenuen på den.

Morten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-03-02 11:06

Hej

Morten Lynnerup wrote:

> [...]
> Håber at der er nogen der har et forslag til hvad det kan skyldes eller
> måske kan fortælle hvordan man kommer ind i servicemenuen på den.

Har du prøvet skærmen på en anden maskine?
Har du prøvet din maskine med en anden skærm?
Har du prøvet at ændre din opdateringsfrekvens på maskinen?
Har du prøvet med nyeste skærm/grafikkortsdrivere?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 12-03-02 17:34

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet skærmen på en anden maskine?
> Har du prøvet din maskine med en anden skærm?
> Har du prøvet at ændre din opdateringsfrekvens på maskinen?
> Har du prøvet med nyeste skærm/grafikkortsdrivere?
Jeg ved med sikkerhed at det er skærmen der er problemet, desværre det
er ellers en dejlig skærm.
Jeg er på udkik efter en der ved lidt om reparation af fladskærme for min
kan da ikke være den eneste der er gået istykker. Måske der er nogen der ved
hvem der reparere philips skærme her i dk og måske ligefrem har et tlf nr
til dem.
Morten