Lidt langsom udgivelse af Atlantis
Fra : Rhythm

Dato : 10-03-02 15:33

Kors jeg troede den var udkommet her hjemme alerede, men der kan man bare
se.
Jeg så den bare stå på en hylde da jeg var i Flensborg og købte den så fordi
den kun
kostede 217kr (godt nok reg1).
Den købte jeg sidste Lørdag og så nu lige både OBS og Bilka kataloget at den
først er hos dem
her d. 13 marts som reg2.

Mvh
Rhythm

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-03-02 18:32

Det rygtes at den kun kommer i en Pan & Scan udgave herhjemme, så pas på
derude!

/Brian

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-03-02 18:41

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det rygtes at den kun kommer i en Pan & Scan udgave herhjemme, så pas på
> derude!

Troldspejlet har lige anmeldt den danske DVD udgave, og den ER letterboxed !

Videobånd's udgaven er pan&scan.

Thomas

Fra : B.Ikkala

Dato : 11-03-02 18:59

Mon 11 Mar 2002, "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk>

>Troldspejlet har lige anmeldt den danske DVD udgave, og den ER letterboxed !

Det håber jeg virkelig - ellers er det for alvor slut med at købe
Disney (og andre animationsfilm) i R2DK ... bare ærgeligt for min
datter, hun må som 5-årig lære engelsk på den hårde måde

Men BN's indlæg fik mig alligevel til at søge lidt på nettet. Se
angivelse af format på dette billede fra DVDoo :

<http://www.dvdoo.com/dvdoo/showpic.asp?PicID=18856>

www.DVD-Basen.dk : Mere end 53000 anmeldelser af over 20000 DVD-film
www.DVDProfiler.com : Det ultimative program til at holde styr på DVD-samlingen

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 19:12

Jeg tror nok at den normale dvd udgave er pan & scan - hvorimod samle
udgaven (Collector's Edition)(og det var vist også det jacob Stegelmand
sagde) er i Anafisk - jeg vil i hvert fald gerne slå et slag for den
Collector's Ed. jeg har købt, der står f.eks ikke på den at filmen er DTS,
men det er der - for fedt

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 11-03-02 20:06

> Jeg tror nok at den normale dvd udgave er pan & scan - hvorimod samle
> udgaven (Collector's Edition)(og det var vist også det jacob Stegelmand
> sagde) er i Anafisk

Ifølge anmeldelsen på denne link er det 4:3:
http://www.dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=393
Men det er vist også standard udgaven de har anmeldt.

> jeg vil i hvert fald gerne slå et slag for den
> Collector's Ed. jeg har købt, der står f.eks ikke på den at filmen er DTS,
> men det er der - for fedt

Er det den danske eller engelske udgave du har?
Jeg har nemlig selv den engelske, hvor der jo er DTS på (Det er i øvrigt for
dårligt at de ikke skriver at der er det, på bagsiden).
Men der er jo ingen der siger at der er DTS på den danske udgave. Der skal
jo lige være plads til et lydspor på dansk.

Mvh. Lars

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 22:28

Det er den engelske jeg har, til omkring 22 pund - så ikke nok med at der er
DTS på, den er også betydeligt billigere end den danske uden!

Fra : B.Ikkala

Dato : 11-03-02 19:03

Mon, 11 Mar 2002, "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk>

>Troldspejlet har lige anmeldt den danske DVD udgave, og den ER letterboxed !

RASGUH ... !

http://www.dr.dk/troldspejlet/film/2210f1.htm

Men i det mindste er der virkelig tale om en 'Collectors Edition'

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-03-02 21:18

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Mon, 11 Mar 2002, "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk>

> RASGUH ... !
>
> http://www.dr.dk/troldspejlet/film/2210f1.htm
>
> Men i det mindste er der virkelig tale om en 'Collectors Edition'

Rygtet går også, at den Collectors Edition, som de omtalte blot er en UK
import uden dansk tale og danske undertekster.

/BRian

Fra : Jesper Winding

Dato : 11-03-02 22:30

> Rygtet går også, at den Collectors Edition, som de omtalte blot er en UK
> import uden dansk tale og danske undertekster.
>
> /BRian

hven fanden vil også ha' en med dansk tale? Jeg sidder stadig og skummer
over at jeg ikke kunne få lov at se Monster's Inc pga. den skide
synkronisering!

Fra : Thïngmand

Dato : 12-03-02 09:24

> hven fanden vil også ha' en med dansk tale?

Det er det geniale ved DVD. Farmand kan købe diverse tegnefilm på påskud af
ungerne, der så ser den med dansk tale (engelsk undervisning er ikke blevet
indført i børnehaverne endnu) Når de så er blevet sparket i seng, bliver den
sat på med org. sprog til glæde for de voksne - gerne med danske
undertekster, da der kan glippe noget når der er meget baggrundslyd...

Fra : B.Ikkala

Dato : 12-03-02 10:00

Tue, 12 Mar 2002 09:23:50 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>

> [...]
>sat på med org. sprog til glæde for de voksne - gerne med danske
>undertekster, da der kan glippe noget når der er meget baggrundslyd...

Ja, det var også min oprindelige idé ... men det ser ud til at Disney
prøver at snyde os til at købe to versioner alligevel

Fra : Rhythm

Dato : 12-03-02 12:11

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Troldspejlet har lige anmeldt den danske DVD udgave, og den ER letterboxed
> [...]
På reg1´eren (min) er den i 2 valgfrie formater: Full screen eller
Widescreen.
Men den er også lavet specielt i widesceen, så egentlig burde den også være
i det format på
VHS´eren.
Ekstras:
Audio Commentary
Deleted scene: Viking Prologue
DisneyPedia Atlantis: Fact or fiction
Virtual tours of CG models: 3D tournarounds of the Ulysses submarine and
Leviathan
How to speak Atlantean

Lyd: DD og THX

Mvh
Rhythm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-03-02 12:27

Brian Nielsen <bn73@worldonline.dk> escribió en el mensaje de noticias
zP5j8.3444$RB.121315@news010.worldonline.dk...

> Det rygtes at den kun kommer i en Pan & Scan udgave herhjemme, så pas

> derude!

Hernede i Spanien er der for et par dage siden udkommet en P&S versión
af filmen. I foerste omgang var det planen at der ikke skulle udkomme
andre versióner, men efter en massiv internetprotest lovede de os en WS
versión.
Med venlig hlisen
Lars Hoffmann

Fra : B.Ikkala

Dato : 12-03-02 17:28

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>af filmen. I foerste omgang var det planen at der ikke skulle udkomme
>andre versióner, men efter en massiv internetprotest lovede de os en WS

Jeg har det meste af eftermiddagen forsøgt at få i BVI's danske
salgschef for en 'forklaring'.

Hvis andre er interesseret :

Buena Vista International Denmark A/S
Østergade 26A, 3
1100 København K
Tlf. 33 73 22 00
Fax 33 12 43 32

Fra : B.Ikkala

Dato : 13-03-02 10:18

Tue, 12 Mar 2002 17:27:52, B.Ikkala <bkkl02@fabel.dk>

>Buena Vista International Denmark A/S
>Østergade 26A, 3
>1100 København K
>Tlf. 33 73 22 00
>Fax 33 12 43 32

Jeg kan kun opfordre til at ringe på ovenstående nummer og spørge
efter salgschef Jens Andersen.

Personligt synes jeg ikke at deres beslutning om at ALLE Disney
udgivelser i DK fremover skal være i 4:3 uanset OAR bør passere
ukommenteret.

Det er muligt at det ingenting hjælper men så ved de i det mindste at
ikke alle mener at P&S er lykken.

Fra : B.Ikkala

Dato : 13-03-02 19:49

http://www.petitiononline.com/BVIDK/petition.html

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 13-03-02 20:18

> http://www.petitiononline.com/BVIDK/petition.html

Et rigtig godt initiativ. Jeg har straks skrevet under og opfordrer alle
andre til at gøre det samme.

Joakim