MS Windows
briani 27239
XP Pro: .Net Framework problemer
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-03-02 13:57

Jeg har installeret .Net framework på min XP Pro, men jeg har problemer
med at få den til at afvikle de relevante aspx-filer.

Jeg har opsat et vir. dir, der peger på en folder på min PC. Når jeg
lægger en .aspx-fil ind i dette bib og vil afvikle den, så kommer den
med fejlen

Server Error in '/net' Application.

Access denied to 'D:\Jesper\wwwroot\dotnet\' directory. Failed to start monitoring directory changes.
[1]

Hvis jeg tager den samme fil og lægger i roden af min webserver - dvs
\inetpub\wwwroot (nonvirtuel subfolder)- så er der ingen problemer med
at afvikle filerne. Jeg har kigget permissions etc igennem, og der er
ingenting, der springer i øjnene som åbenlyse fejl eller forskelle
i de to bibs.

Findes der en liste over konfigureringer, som skal være foretaget før
man kan afvikle ASP.Net i virtuelle bibs på en XP ?

[1] for den detaljerede fejl, se http://stocholm.dk/dotNet/helloWorld.html
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kim Noer

Dato : 10-03-02 14:13

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q316721

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-03-02 15:12

Kim Noer wrote in news:3c8b5be1$0$87671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Jesper Stocholm" <spam200203@stocholm.dk> wrote in message

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q316721

tak for linket ... men det har ikke afhjulpet mit problem. Den giver
stadig fejlen på min hjemmeside. Kan det ikke skyldes noget andet ? Jeg
kan også sige, at jeg har installeret - og afviklet - de ASP.Net
tutorials der følger med frameworket ... og her er der ingen problemer
med at afvikle filerne. Igen er der ingen umiddelbar forskel på
permissions på de enkelte foldere.

pft :)

Fra : Kim Noer

Dato : 10-03-02 22:42

> [...]
> tutorials der følger med frameworket ... og her er der ingen problemer
> med at afvikle filerne. Igen er der ingen umiddelbar forskel på

Prøv at sæt everyone på - skriv lige tilbage hvis den stadigvæk piver. Prøv
at smid en tilfældig aspx fil i samme 'katalog' og se om den kører som den
skal.

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-03-02 17:41

Kim Noer wrote in news:3c8bd32c$0$87650$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
>
> Prøv at sæt everyone på - skriv lige tilbage hvis den stadigvæk piver.
> Prøv at smid en tilfældig aspx fil i samme 'katalog' og se om den

diskussion fortsat i senere tråd. Beklager at jeg kom til at starte to
tråde. Skylden lægger jeg helt og holdent på min kæreste - der forstyrrede
mig - og producenten af min Newsreader via arv fra Murpy

Den fortsatte diskussion starter med indlægget

:)