At ændre på sin kæreste - få hende til at ~
Fra : Henrik

Dato : 10-03-02 13:44

Hej gruppe

Det kan godt være, at det lyder som et underligt spørgsmål, men hvor
normalt og/eller rimeligt er det at bede sin kæreste om at ændre
udseende?

Jeg tror min kæreste kunne blive endnu dejligere, hvis hun begyndte at
tage sol - men jeg tror ikke, at hun er helt vild med ideeen. Hun er
mørkhåret og med forholdsvis lys hud og bør selvfølgelig heller ikke
tage for meget.

Men hvordan griber man det an?

Og kan man overhovedet tillade sig at have sådanne ønsker?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 14:03

"Henrik" <gg1600@hotmail.com> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Det kan godt være, at det lyder som et underligt spørgsmål, men hvor
> normalt og/eller rimeligt er det at bede sin kæreste om at ændre
> udseende?

det kommer jo an på hvad du er faldet for ved hende...
du er vel faldet for hende som hun ser ud nu...

> [...]
> tage sol - men jeg tror ikke, at hun er helt vild med ideeen. Hun er
> mørkhåret og med forholdsvis lys hud og bør selvfølgelig heller ikke

har du spurgt hende hvorfor hun ikke tager sol?? det kunne jo være fordi hun
slår ud med den værste soleksem.... eller fordi hun lider af
pigmentpletter.... hvilket jo begge er udemærkede grunde til ikke at tage
sol....

> Men hvordan griber man det an?

en ide kunne være at tage hende med ned i solcenteret og indbyde til lidt
frækt i solen*G*
det er bøvlet og man kan få ondt i både knæer og ryg men det er absolut
besværet værd*G*
plus du får lov at nyde hende i varmen*S

> Og kan man overhovedet tillade sig at have sådanne ønsker?

hvis du spørger så vil jeg umiddelbart sige nej.... men det kommer helt an
på hvordan du griber sagen an... hvis du vil have hun skal tage sol for din
skyld så er det helt hen i vejret....
men hvis det er fordi du tror det vil være til fordel for hende og du
egentlig synes hun er lige dejlig med brun hud som uden så er du IMO på
rette spor...
der er flere praktiske årsager til at tage sol jo... jeg gør det personligt
for at undgå at blive solskoldet når sommeren kommer... jeg har lært af
erfaring at jeg kan undgå det på denne måde...
du kunne foreslå det hvis du feks ved at hun har en tendens til at blive
skoldet om sommeren....
men at foreslå det fordi du mener det vil klæde hende er ikke det bedste
sted at starte.....

du opnår ikke noget ved at presse hende.... andet end at så tvivl i
hende..... og det regner jeg da ikke med er dit mål.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-03-02 16:25

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hvordan du griber sagen an... hvis du vil have hun skal tage sol for

Hvorfor det?..

Jeg ville da med glæde tage sol for min kæreste hvis hun syntes det var det
vildste pis.. der går da ingen skår af mig på den konto.. og hvis hun
spørger om det og jeg ikke har lyst kan jeg jo sige nej..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 16:37

"Anders Nielsen" <none@none.dk> wrote in message

> [...]
> vildste pis.. der går da ingen skår af mig på den konto.. og hvis hun
> spørger om det og jeg ikke har lyst kan jeg jo sige nej..

fordi han på den måde antyder at hun ikke er god nok som hun er.... og
hvilken pige har lyst til at føle det??

ville du have lige så nemt ved det hvis din kæreste nu mente du skulle til
at dyrke bodybuilding??
for som jeg ser det så antyder hun således at du ikke er godt nok bygget...
hvem siger så at hun ikke ville forsvinde med den næste solbrændte
bodybuilder der kom forbi?

Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-03-02 17:16

> fordi han på den måde antyder at hun ikke er god nok som hun er.... og
> hvilken pige har lyst til at føle det??

Man kunne jo også se sådan på det at ens partner ville synes man var endnu
mere lækker og uimodståelig.. hvis man opfyldte deres ønsker..

Skat du er fuldstændig uimodstålig lækker og dejlig.. hvis du tager sol en
gang om ugen så vil du blive så fuldstændig dejlig at man skulle tro du kom
fra den dimension hvor alle kvinder er fotomodeller og du var deres
dronning..

Men man burde nok lige tjekke om hun lider af soleksem inden man fyrer den
af.. det ville være lidt dårlig stil hvis der var en medicinsk grund til at
hun ikke kunne...

> ville du have lige så nemt ved det hvis din kæreste nu mente du skulle til
> at dyrke bodybuilding??

Dårligt eksempel da jeg træner i forvejen..

Men hvad hvis hun gerne ville have mig til at læse mænd er fra mars og
kvinder er fra venus fordi hun synes at jeg konstant misforstår hende..
eller hvad hvis gerne vil have at jeg køber noget andet tøj fordi jeg altid
går rundt i slidte cowboy bukser og sorte t-shirts..

Jeg mener der skal være plads til at man kan bede om nogle ting og indgå
nogle kompromisser.. Jeg ville helt klart foretrække at min partner fortalte
mig at hun gerne ville have at jeg tog noget sol fordi hun synes jeg ser syg
og bleg ud.. det er sådan en lille ting som jeg sagtens kan gøre og som hun
måske ville sætte rigtig meget pris på..

> for som jeg ser det så antyder hun således at du ikke er godt nok
bygget...
> hvem siger så at hun ikke ville forsvinde med den næste solbrændte
> bodybuilder der kom forbi?

Tjah måske hvis man har dårlig selvtillid og i bund og grund ikke stoler på
sin partner?..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 17:53

> Man kunne jo også se sådan på det at ens partner ville synes man var endnu
> mere lækker og uimodståelig.. hvis man opfyldte deres ønsker..

det kommer jo også an på hvor længe man har kendt vedkommende.....

> [...]
kom
> fra den dimension hvor alle kvinder er fotomodeller og du var deres

blaaaaa....... hvis en kvinde virkelig tror på den så er hun sku naiv*G*

> [...]
> af.. det ville være lidt dårlig stil hvis der var en medicinsk grund til

det er sku da dårlig stil nomatter what*G*
hvis man skal forsøge sig med sådan noget bør man i det mindste holde sig i
det reallistiske og hvis der bliver meldt fra bør man lade det ligge....

> Dårligt eksempel da jeg træner i forvejen..

så vend den om... hun synes du er for voldsom og vil gerne have dig til at
smide lidt af muskelmassen.....

> [...]
altid
> går rundt i slidte cowboy bukser og sorte t-shirts..

personligt ser jeg ikke bogen som en ting der ændrer på udseendet...
mht tøjet der blander jeg mig ikke i hvilket tøj min kæreste foretrækker...
jeg siger min mening hvis han spørger mig men ellers er hans tøj valg lige
netop det.. HANS.....
hvis jeg gerne så ham i noget andet så forærede jeg ham det hellere....

> [...]
hun
> måske ville sætte rigtig meget pris på..

jamen det har jeg skam heller ikke benægtet der skal være plads til....
men der er forskel på at anmode og kræve... hvis min kæreste sagde til mig
at han havde en fornemmelse af at det ville klæde mig enormt med lidt kulør
i kinderne, så ville jeg da også overveje det... men hvis han kom og sagde
at han mente jeg ville blive lækker af at tage sol så det synes han jeg
skulle.... ja så ville jeg nok tænke o0O "nå tak... det er jeg måske ike som
jeg er??" og så kunne jeg måske godt gå hen og blive lidt trodsig*G*

> bygget...
>
> Tjah måske hvis man har dårlig selvtillid og i bund og grund ikke stoler

> sin partner?.

igen kommer det jo nok an på hvor længe man har kendt hinanden.....

Fra : Anders Nielsen

Dato : 10-03-02 18:02

> kom
>
> blaaaaa....... hvis en kvinde virkelig tror på den så er hun sku naiv*G*

Det er da noget pjat at sige.. selvfølgelig overdriver jeg for at fremhæve
pointen.. nemlig at man ikke behøver sige det fordi man synes det er for
dårligt som det er nu men fordi det kan blive meget bedre..

> [...]
som
> jeg er??" og så kunne jeg måske godt gå hen og blive lidt trodsig*G*

hmm.. så må svaret til henrik vel blive at han skal anmode høfligt om at der
blev taget lidt sol til vores alles bedste.. :) og ellers tage stines
forslag og slæbe hende ned i den rigtige sol..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 18:40

> Det er da noget pjat at sige.. selvfølgelig overdriver jeg for at fremhæve
> pointen.. nemlig at man ikke behøver sige det fordi man synes det er for
> dårligt som det er nu men fordi det kan blive meget bedre..

igen skal man være forsigtig med at gøre det til et krav.....
som mark og henning også er inde på, hvis man vil have en kæreste med et
bestemt udseende bør man finde personen fra starten....
men hvis man gerne ser ens partner i noget andet tøj nu og da.. eller med
lidt kulør i kinderne så må man også være parart til at hun/han har ret til
at sige nej....

> [...]
> blev taget lidt sol til vores alles bedste.. :) og ellers tage stines
> forslag og slæbe hende ned i den rigtige sol..

der er jo mange måder at gøre det på... sydes sol er en mulighed... eller
som jeg foreslog... tage solarie sammen og få en fræk oplevelse ud af det*G*
men hvis man forventer at ens partner skal gøre noget for en så må man også
være klar over at det kræver en indsats fra en selv også....
men i det hele taget synes jeg at det er noget rod og komme ud i og begynde
at kræve forandring i partneren for ens egen skyld... hvis ens kæreste ikke
er dejlig som hun er så bør man måske overveje at solarie alene ikke kan
gøre hende dejlig nok igen....
pointen er jo at man falder for personen inden i....

Fra : Puk

Dato : 10-03-02 23:31

"Anders Nielsen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man fyrer den
> af.. det ville være lidt dårlig stil hvis der var en medicinsk

Kunne den medicinske grund ikke bare være at det at dyrke solen
beviseligt øger risiko for hudkræft samt at det øger risikoen for
flere rynker senere hen? Alt i alt er solbadning ikke spor
sundt.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 11-03-02 19:19

On Sun, 10 Mar 2002 23:30:47 +0100, "Puk" <powder@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>beviseligt øger risiko for hudkræft samt at det øger risikoen for
>flere rynker senere hen? Alt i alt er solbadning ikke spor

Det var sgu da rart at høre .... for jeg synes til overflod det er
ULIDELIGT træls at ligge i være i solen .... helved på jorden står
for mig som en dag i den friske luft imens solne skinder ... jeg kan
lige se mig selv går der og trisser rundt og kikke på min mobil for at
se hvad klokken nu er ??? om det ikke snart er forbi ...

jeg var ved stranden i 30 stive minutter i december godt nok hold kæft
hvor_var_det kedeligt

Mv
Bo

--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-03-02 23:03

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beviseligt øger risiko for hudkræft samt at det øger risikoen for
> flere rynker senere hen? Alt i alt er solbadning ikke spor

Rent faktisk er der mindre risiko for hudkræft ved at ligge i den kunstige
sol fordi den indeholder færre skadelige stråler.. Så er der selvfølgelig
det at du bliver i bedre humør af det, i hvert fald når det er trist og
mørkt udenfor.. og så er man ser bare lidt mere attraktiv ud når man har en
lille bitte smule kulør..

Fra : Puk

Dato : 15-03-02 17:45

> [...]
trist og
> mørkt udenfor.. og så er man ser bare lidt mere attraktiv ud

Jeg har faktisk hørt det samme. Altså det med risikoen for
hudkræft. Men det at kunstig sol er mindre skadeligt end
almindelige sol gør jo ikke automatisk kunstig sol uskadelig vel?
Og hvis pigen nu ganske enkelt ikke har lyst til at tage sol, så
synes jeg faktisk ikke, hun behøver andre argumenter. Det burde
være nok for enhver, når det drejer sig om så lille en ting som
sol.
Den eneste grund til at jeg skrev som jeg skrev er ganske enkelt,
at en eller anden spurgte hvad det medicinske argument skulle
være, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-03-02 18:48

Hej Sabina

> fordi han på den måde antyder at hun ikke er god nok som hun er.... og
> hvilken pige har lyst til at føle det??

Ikke nogen.

> ville du have lige så nemt ved det hvis din kæreste nu mente du skulle til
> at dyrke bodybuilding??

Hehe. Det bliver jeg foreslået tit. Jeg tror min kæreste har en meget
stærk fornemmelse af, at hvis det er muskuløs fyr hun ønsker, så
er det nok den forkerte, hun har valgt.

> for som jeg ser det så antyder hun således at du ikke er godt nok
bygget...
> hvem siger så at hun ikke ville forsvinde med den næste solbrændte
> bodybuilder der kom forbi?

Hun skal være velkommen. For bodybuilder bliver jeg aldrig og jeg kender
da parforhold der er blevet opløst på den bekostning. Det ha nok været
til parternes bedste, hvis det var så vigtigt.

Mark
www.mandezonen.dk
- Når du er træt af Tidens Kvinder

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 19:10

"Mark Thomas Gazel" <mark@nospamgazel.dk> wrote in message
> Hej Sabina

> Ikke nogen.

heller ikke nogen fyre så vidt jeg ved*G*

> Hehe. Det bliver jeg foreslået tit. Jeg tror min kæreste har en meget
> stærk fornemmelse af, at hvis det er muskuløs fyr hun ønsker, så
> er det nok den forkerte, hun har valgt.

*G* der er jo, som jeg har sagt flere gange, forskel på at foreslå og stille
krav..... et forslag står det jo frit for at afslå
hvis man begynder at stille krav til sin kærestes udseende så er det IMO
tegn på at der er noget der ikke stemmer...

> [...]
> da parforhold der er blevet opløst på den bekostning. Det ha nok været
> til parternes bedste, hvis det var så vigtigt.

det er jo nemlig det.... hvis det var så vigtigt så holdt forholdet jo nok
heller ikke ret længe...

Fra : Vanillepigen

Dato : 10-03-02 23:58

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sabina og Mark

> [...]

Det er nu også svar på tiltale; når du spørger mig om jeg egentlig ikke var
på kur, så må jeg jo svare igen ikke sandt?!

> [...]
> hvis man begynder at stille krav til sin kærestes udseende så er det IMO
> tegn på at der er noget der ikke stemmer...

Hvis man stiller krav til sine kærestes udseende, så er man bare langt ude.
Her i huset stiller vi da forslag til hinanden, men ikke krav. Og vi kan da
sagtens gå og drille hinanden godmodigt. Jeg tror bare ikke, at der er nogen
af os der for alvor går op i hvordan den anden part ser ud. (Inden for
rimeligheden grænser dog - hvis Mark pludselig holdt op med at gå i bad,og
barbere sig, ville jeg nok sige fra i en eller anden grad, og evt låse ham
ude på toilettet )

Hvis jeg pludselig tog tredive kilo på, kan jeg også forestille mig, at Mark
ville beynde at sætte nogle grænser ...

> det er jo nemlig det.... hvis det var så vigtigt så holdt forholdet jo nok
> heller ikke ret længe...

Nej vel. Jeg interesserer mig egentlig ikke meget for hvordan folk ser ud.
Jeg spotter en fyr på hans udstråling, smil, om han virker sød, reel,
charmerende, intelligent (og hygiejnisk!!!) etc. Hvis han så er "flot" - er
det bare en ekstra bonus.

For mit eget vedkommende bryder jeg mig ikke om bodybuildere. Hvis jeg
skulle vælge mellem Scharzenegger og Sutherland (senior men som ung) ville
jeg vælge sidstnævnte. Jeg kan bedst lide slanke, ikke for (muskel)kraftige
mænd.

knus fra Kristine.

Fra : Tomas O.

Dato : 10-03-02 14:24

Henrik skrev:

SNIP
> Men hvordan griber man det an?
>
> Og kan man overhovedet tillade sig at have sådanne ønsker?

Har du set hvordan en kvinde på 35 ser ud når hun har taget for
meget sol i sit liv?

Hendes hud ligner en 50 årigs.

Vær du i stedet glad for hendes flødehud. Hvad er der galt med
folk nu om dage at de bruger så megen energi på udseendet?
Halloooo du er vel faldet for det der er indeni hende også?

Eller er du ikke nået længere end til overfladen af hende?

FY!

Tomas O.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 14:35

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Har du set hvordan en kvinde på 35 ser ud når hun har taget for
> meget sol i sit liv?
>
> Hendes hud ligner en 50 årigs.

jamen så handler det jo om at skelne mellem at tage sol og tage for meget
sol..... man kan sagtens holde sig en pæn kulør uden at det går hen og
bliver for meget... der er jo ingen der siger man skal tage sol 3 gange hver
uge... det ender jo også bare med at se fake ud....

Fra : Tomas O.

Dato : 10-03-02 16:06

Sabina Hertzum skrev:

> [...]
> ingen der siger man skal tage sol 3 gange hver uge... det
> ender jo også bare med at se fake ud....

Hvorfor i det hele taget tage sol Midt om vinteeren ser det fake
ud alligvel. For nu at stille det på spidsen.

Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-03-02 16:34

> Hvorfor i det hele taget tage sol Midt om vinteeren ser det fake
> ud alligvel. For nu at stille det på spidsen.

igen vil jeg påstå at det kommer an på hvordan man tager sol....
feks tager jeg ikke vildt meget sol.... dels fordi min hud ikke kan bære det
og dels fordi jeg ikke kan blive ret brun....
jeg tager generelt sol 1-2 gang epå en 14 dages periode....
og jeg mener ikke jeg ser "fake" ud.... det kommer jeg jo ikke engang til om
sommeren selvom solen bager.....
men jeg kan godt lide at have bare en lille smule kulør.. fordi hvis jeg
ingen farve har falder jeg for det første komplet ind i de hvide vægge...
for det andet så ser jeg nærmest syg ud... og for det 3. så _føler_ jeg mig
bedre tilpas.....

men som jeg forstår det så er de typer du snakker om dem der tager sol
mindst 3 gange i ugen og har sådan en falsk sydlandsk "glød".... hvis jeg
har ret i det så giver jeg skam også fuldkommen ret i at det ser fake ud...
men det gør det nu også om sommeren*G*

Fra : Puk

Dato : 11-03-02 21:41

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvorfor i det hele taget tage sol Midt om vinteeren ser det
fake
> ud alligvel. For nu at stille det på spidsen.

Tja jeg tager selv sol på trods af alle foreskrifter om at det er
usundt.
Jeg gør det primært fordi jeg har let til at blive
vinterdepressiv. Klimaet i Texas hvor jeg boede før passede mig
storartet. Jeg kan simpelthen ikke få nok lys og varme. Så om
vinteren, når det skorter lidt på sol og varme i DK, så smutter
jeg i solcentret 2 gange om ugen. Ind i en af de sole, hvor man
står oprejst, af med alt tøjet, knald på musikken og så svinger
jeg min nøgne popo i lys og varme *G*. Det hjælper utrolig meget
på mit humør om vinteren.

At nogle så synes det ser fake ud generer mig ikke. Jeg synes
faktisk det er pænt og for mig at se er det ikke mere fake end
make-up, opsat hår, tatoveringer, piercinger og så meget andet.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 12-03-02 10:31

In <Xns91CDA3EE3DCE1vampyre@teledanmark.dk>, Tomas O. wrote:

> Hvorfor i det hele taget tage sol Midt om vinteeren ser det fake ud
> alligvel. For nu at stille det på spidsen.

   Jeg tager sol om vinteren for at slippe lidt af med vinterdepressionen
:) Og så synes jeg at bare en gang sol om måneden fx. tager den skarpeste
hvidhed sådan at jeg ikke ser dejfarvet ud - det gør osse noget for min
selvtillid :)
   Og for at vende tilbage til det tråden startede med - jeg har da bedt
min kæreste om at tage sol..... Ikke fordi jeg synes han er for bleg -
men fordi det kunne jo være at en gang sol indimellem ku hjælpe lidt på
hans dårlige vinterhumør. Han kører jo trods alt på job inden solen står
op og kommer hjem efter den er gået ned hele vinteren.

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Tomas O.

Dato : 12-03-02 13:20

Trine Stubbe Teglbjaerg skrev:

> Jeg tager sol om vinteren for at slippe lidt af med
> vinterdepressionen

Smukt Det er grunden til at jegogså gør det indimellem

>:) Og så synes jeg at bare en gang sol om måneden fx. tager
>:den skarpeste
> hvidhed sådan at jeg ikke ser dejfarvet ud - det gør osse
> noget for min selvtillid :)

men Trine du har da den smukkeste hvide hud.. MMMMMM

igen et godt træk

Hilsen
Tomas O.

Fra : Per Madsen

Dato : 10-03-02 16:33

Kære Henrik,

lyt til erfaringen. Jeg prøvede i en del år at lave min kone om. I dag kan
jeg se, at det var stupidt og usigeligt dumt. Heldigvis forlod hun mig ikke,
og i dag har jeg den skønneste kone. Det har jeg faktisk haft hele tiden,
men jeg var for dum til at se det dengang. Jeg ville lave hende om, så hun
blev helt perfekt. Det var lige ved at jeg mistede hende på den konto. I dag
har jeg en kone, som jeg er stolt over at vise mig sammen med, for hun er en
af de kønneste næsten fyrreårige i min omgangskreds.
Lær at værdsætte din kæreste som hun er. Hvorfor skal vi stille krav til
vores koner/kærester, når vi ikke selv er perfekte. Især hvis de ikke
stiller krav til os, så skal vi være lige så åbne overfor dem.
Værdsæt hver dag du har hende. Pludselig kan hun være væk.
Hellere en pige som er 90% som man drømmer om, end en pige som er 100% væk !

Hilsen,
Per

Fra : Henning

Dato : 10-03-02 18:03

"Per Madsen" <per_madsen@(slet parantes)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a6fu4s$uen$1@news.cybercity.dk...
> Kære Henrik,
>
> lyt til erfaringen. Jeg prøvede i en del år at lave min kone om.

(snip)
> Værdsæt hver dag du har hende. Pludselig kan hun være væk.
> Hellere en pige som er 90% som man drømmer om, end en pige som er 100% væk
!

Bravo!
Hvis man vil have en partner med et bestemt udseende, må man sku
finde denne fra starten!
Ønsker man at ændre på partneren, kan man da ikke værdsætte og
elske denne særlig meget?
Men måske mere se partneren som et objekt, man ønsker at stive
sit eget selvværd af med? Måske for at få andres "misundelige blikke"?
Man kan jo altid kører frem med, at "så elsker du mig ikke, hvis du
ikke gør dette eller hint for at glæde mig etc. etc."
Men når partneren evt. vil have det dårligt med sig selv, ved at gøre
det, hvad er det så værd? Hvem er det så der ikke værdsætter og
elsker?
En partner er aller, aller, aller smukkest, når hun/han ser kærligt
på en, også om morgnenen, med uglet natfrisure og søvnklatter i
øjnene, når man en sjælden (alt for sjælden) gang, vækker hende
med kaffe og grove rundstykker, med cheesy-ost
Eller man kommer hjem fra nattevagt og kryber in under dynen
til hende/ham og viser sin kærlighed, det smil man får, gør
partneren til jordens dejligste skabning!

MVH
Henning

Fra : Johan Wedell

Dato : 11-03-02 22:30

Jeg har en dejlig kæreste, som jeg holder meget af for den hun er. Det var
ikke hendes udseende jeg faldt for, eller den tøjstil hun havde, eller
hendes kulør for den sags skyld. Det, som jeg holder af i hende bliver ikke
gammelt og slidt med alderen, det bliver.
Det ydre betyder meget lidt for mig... Og alligevel er jeg irriteret over at
læse hvor svært de fleste har ved at komme med en pæn forespørgsel til deres
egne kærester. At spørge pænt om ens kæreste ville have noget imod at gå med
i solcenter bliver stillet op som "Du er ikke god nok som du er", "Jeg
elsker dig ikke" og "Egenlig ville jeg hellere have en anden". Jeg håber da
ikke at min kæreste har så store overvejelser, hvis hun har et foreslag til,
hvordan mit ydre kunne blive dejligere for hende. For det er kun mit ydre.
Jeg vil ikke sige, at det tyder på, at i snakker dårligt sammen i jeres
forhold, hvis i ikke kan tale om disse ting, men personligt foretrækker jeg
en kæreste, som ikke bliver sårret over et uskyldigt foreslag.
Som sagt elsker jeg min kæreste, og vil ikke bede hende lave om på det, som
gør hende så dejlig (hendes personlighed). Det andet betyder så lidt.
Om du spørger hende eller ej ønsker jeg dig held og lykke.
Mvh. Johan.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 11-03-02 23:36

On Mon, 11 Mar 2002 22:30:25 +0100, "Johan Wedell"
<johan-wedell@mail.dk> wrote:

Det er lidt svært at se hvad du svare på men det ligner :

det er jo rart i debta forum at se hvem man debatere med og om det har
nogen relevans i forhold til det besvarede indlæg .

>Jeg har en dejlig kæreste,

tillykke med det !

> som jeg holder meget af for den hun er.

Det bliver jo bedre og bedre !

> [...]
>hendes kulør for den sags skyld. Det, som jeg holder af i hende bliver ikke

hvad var det så ?

> det bliver.
>Det ydre betyder meget lidt for mig...

ja dte har du jo brugt en del linjer på at skirve - hvad er det så der
betyder noget ?

>Og alligevel er jeg irriteret over at
>læse hvor svært de fleste har ved at komme med en pæn forespørgsel til deres
>egne kærester.

hvorfor bliver du ireteret over det ?

> [...]
>ikke at min kæreste har så store overvejelser, hvis hun har et foreslag til,
>hvordan mit ydre kunne blive dejligere for hende.

Har du spurgt ?

> For det er kun mit ydre.

ja ja den er sevet ind !

>Jeg vil ikke sige, at det tyder på, at i snakker dårligt sammen i jeres
>forhold,

Øhh hvem taler dårligt sammen ?

>hvis i ikke kan tale om disse ting,

hvem er i ?

> men personligt foretrækker jeg
>en kæreste, som ikke bliver sårret over et uskyldigt foreslag.

jamen hvor skænke det en tanke når det ydere nu ikke betyder noget ?

>Som sagt elsker jeg min kæreste, og vil ikke bede hende lave om på det, som
>gør hende så dejlig (hendes personlighed). Det andet betyder så lidt.

ja ja nu gentager du det for 3 gang man ku fristes til at tro du var i
tvil ?

>Om du spørger hende eller ej ønsker jeg dig held og lykke.

ja nu kan jeg ikke se noget i Hennings indlæg der - stiller tvil om
det eller for den sags skyld forholder sig andet ind kritisk til den
holdning så dit svar undre mig lidt ?

Mv
Bo

Fra : Henning

Dato : 12-03-02 06:50

"Chokmah Dog Fever" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 11 Mar 2002 22:30:25 +0100, "Johan Wedell"
> <johan-wedell@mail.dk> wrote:

Hej Bo

> [...]

> ja nu kan jeg ikke se noget i Hennings indlæg der - stiller tvil om
> det eller for den sags skyld forholder sig andet ind kritisk til den

Nu tror jeg ikke lige vores adelige skribent svarer konkret på mit
indlæg, men på samtlige indlæg der har været i denne tråd, derfor måske
vælger at fjerne message-id

Hvad Johan, åbenbart overser, er at den der lavede oplægget,
var utilfreds med sin partners udseende og derfor mødte kritik
af at han ønskede en partner med et andet udseende, end hun
selv åbenbart var tilfreds med, som om at hendes udseende
var særdeles vigtigt for ham, måske vigtigere end mennesket,
det var i hvert fald sådan det blev opfattet af mig med flere.

MVH
Henning

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 12-03-02 16:40

On Tue, 12 Mar 2002 06:49:32 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

HI Henning

>Nu tror jeg ikke lige vores adelige skribent svarer konkret på mit
>indlæg, men på samtlige indlæg der har været i denne tråd, derfor måske
>vælger at fjerne message-id

ja så var det jo nok en go ide at lave en ny emne linje opfulgt at var
også den gamle emne linje ....i naturen af et debat forum - så svare
man jo på en eller anden i en tråd - laver man en general betragtning
så er man ikke længer en del af debaten på den måde at man tager
udgangspunkt i et specifikt indlæg - hvorfor det må være aht de øvrige
debatøre - må være det mest fornuftige at man laver om på emne linjen!

som f.eks :
jeg "Johan Wedell" mener ? var :Re: At ændre på sin kæreste - få
hende til at tage sol

> [...]
>var særdeles vigtigt for ham, måske vigtigere end mennesket,
>det var i hvert fald sådan det blev opfattet af mig med flere.

Hvad Johan tilsyneladene er enig i ja faktisk så enig så han
nævner det hele 3 gange i samme indlæg ... hvorfor det nok havde været
oplagt at finde en han var enig med i et andet indlæg også skirve hvad
han skrev på en måde så det fremgik af indlæget at han indgik i
debaten og ikke skrev udkastet til et manifæst !

Mv
Bo

fut :dk.snak.off-topic

Fra : Stine

Dato : 10-03-02 17:35

"Henrik" <gg1600@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage sol - men jeg tror ikke, at hun er helt vild med ideeen. Hun er
> mørkhåret og med forholdsvis lys hud og bør selvfølgelig heller ikke

Man har vel lov at komme med forslag... :)

Hvis du virkelig gerne vil ha' det, kunne du jo starte med at invitere hende
på 14 dage til sydens sol - når I så kommer hjem og hun er vidunderlig brun,
kan du sige "Hvor ser du dejlig ud skat, jeg ville ønske, du altid havde den
kulør"...

Men der kræver selvfølgelig, at du selv vil ofre lidt på det :).

/Stine

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-03-02 18:29

Hej Henrik

> Det kan godt være, at det lyder som et underligt spørgsmål, men hvor
> normalt og/eller rimeligt er det at bede sin kæreste om at ændre
> udseende?

Rimelig normalt vil jeg sige. Indenfor rimelighedens grænser. Jeg
synes f.eks. at min kæreste skulle have langt hår og det synes hun var
ok. Nu er hun træt af det, og vil klippe det kort, og det er også ok.

Humlen er vel at man ikke stiller det som krav, men som et forslag.
Kvinder har jo ofte nogle idéer om vi mænds tøjstil. Så længe det ikke
er et krav hopper jeg da gerne i et jakkesæt en gang i mellem.

> [...]
> tage sol - men jeg tror ikke, at hun er helt vild med ideeen. Hun er
> mørkhåret og med forholdsvis lys hud og bør selvfølgelig heller ikke

Det kan da give en lidt friskere kulør.

> Men hvordan griber man det an?

Spørger hende om "I", for du skal være med, ikke skal prøve
at gå i et solcenter og slippe af med den blege vinterkulør.

> Og kan man overhovedet tillade sig at have sådanne ønsker?

Ja, men du må respektere det, hvis hun siger, at det ikke er noget
for hende.

Nu kan jeg sagtens snakke for min kæreste og jeg har snakket om
det tit, men har ikke fået gjort noget ved det

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 10-03-02 18:32

On 10 Mar 2002 04:43:35 -0800, gg1600@hotmail.com (Henrik) wrote:

Uhh Henrik det er en af de farlige tråde der kan køre i 2 måneder med
300 indlæg til sidst ok sol og intim barbering

>Hej gruppe
>
>Det kan godt være, at det lyder som et underligt spørgsmål, men hvor
>normalt og/eller rimeligt er det at bede sin kæreste om at ændre
>udseende?

jeg ved sgu ikke om det er normalt ? men hvis det ikke er kærsten
inderligt imod ...så kan man well nævne hvor flot det ville være oven
i noget der er enestående som det er og skønner hun så at det er
anstrengelsen værd og det ikke er i konflikt med hendes grundligene
værdier ...sååååå... kan det jo være du er heldig... men forsigtig
ville jeg nok være .... jeg synes jo nok at hvis man elsker et andet
menneske så... var dte måske nok så småt igen at gå op i hvordan de
går rundt og ser ud .... men nu har jeg lige en ting med hård primært
på kvinder det syens jeg nu at det er msukkeste hvis det er langt ,
men der overlader jeg heller ikke noget til fanatsien men netop dette
... jeg vil skide på hvordan det er lang og ellers ser ud bare det er
langt !!!!!om kærligheden ville forsvinde hvis det blev til page eller
karse hård ; nej - det ville afsted komme en del mopning

>Men hvordan griber man det an?

ja nævn det som skrevet !

>Og kan man overhovedet tillade sig at have sådanne ønsker?

nej det synes jeg ikke !

Mv
Bo