pudelgøen ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-03-02 13:10

Jeg har en genoverbo som flyttede ind for ½ år siden med sin pudel
..Pudlen var vandt til et stort hus og en stor have før , og nu GØR den
bare ved det mindste , og naboerne begynder at banke på vægen indtil
den, i desperation efter at den har gøet i ½ eller 1 hel time i træk !
..Hun siger at hun måske vil spørge sin pudelhundefrisør næste gang
hvad man kan gøre men det hjælper ikke rigtigt , og så siger hun
bare at hvis der kommer for mange klager så må hun jo få den aflivet
og så kunne hun lige så godt have blevet i jylland , hvor hun kommer
fra og blabla . Min hund registrerer slet ikke pudlens gøen længere
,nu er det jo snart blevet en normal hverdagslyd ligesom meget andet .

Mit spørgsmål er , gør pudler bare meget af natur ?

og kan der overhovedet gøres noget ?
det er et seriøst problem her , og hendes nabo har natarbejde så han
vågner når pudlen begynder at gø om dagen , og vi andre i huset er
også ved at være voldsomt trætte af larmen

Det eneste gode ved det er at min hund er blevet endnu mere populær
fordi han aldrig gør

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-03-02 17:46

Små pudler gør meget, som andre små hunde (sikke en generalisering

Selv følgelig kan pudlen lære at tie stille, men det kræver en indsats af
ejeren. Jeg tror hunden har et alene-hjemme-problem, anbefal hende, at låne
Abrantes lille hæfte om problemet. Og så synes jeg I naboer skal give hende
½ år mere til at løse problemet.

Er der evt. en af naboerne der kunne tage pudlen i dagpleje??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-03-02 18:16

On Sun, 10 Mar 2002 17:46:18 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>Abrantes lille hæfte om problemet. Og så synes jeg I naboer skal give hende

ja det er jo meget nemt at sige når det ikke er din nabo men jeg
klager skam ikke over hende , for tænk hvis min egen hund en dag
begyndte at gø
ja det kunne være at vi skulle splejse til hæftet til hende for hun
går vist ikke på biblioteket ,selvom det da måtte være meget
nærligende

>Er der evt. en af naboerne der kunne tage pudlen i dagpleje??

Det kunne jeg ikke forestille mig , alle hader den fordi den gør så
meget og hvis den så skulle til at gø inde i deres egen lejlighed så
ville de jo nok blive sindsyge

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-03-02 19:37

Den ville nok ikke gø hvis den ikke var alene.

Inviter hende ned på en kop kaffe, så hun kan høre hvor slemt det er, og tag
så en snak med hende.

Jeg tror ikke Abrantes hæfter kan købes mere.

Fra : Lise Lottte Christen~

Dato : 10-03-02 21:07

"Er der evt. en af naboerne der kunne tage pudlen i dagpleje??"

Det er da ikke naboerne, der skal passe hunden eller få den til at stoppe
med at gø, det er da ejerens problem!

I øvrigt kan det da ikke være umuligt at få den til at stoppe med at gø,
uanset om den er en lille hund eller ej?

/Lotte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-03-02 21:37

<Lotte_Abildgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er da ikke naboerne, der skal passe hunden eller få den til at stoppe
> med at gø, det er da ejerens problem!

Enig men det ville give en hurtig løsning på problemet

> I øvrigt kan det da ikke være umuligt at få den til at stoppe med at gø,
> uanset om den er en lille hund eller ej?

Det er det heller ikke men det kræver en indsats af ejeren og tålmodighed af
naboerne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 10:37

On Sun, 10 Mar 2002 21:37:11 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Enig men det ville give en hurtig løsning på problemet

>Det er det heller ikke men det kræver en indsats af ejeren og tålmodighed af

Ja men hvor lang tid skal man være tålmodig ? og nu begynder folk at
snakke om at pudler bare gør meget generelt ! og hvis der var nogen
der ville passe den så ville den jo stadig gø når den var alene igen+
at den også gør selvom den ikke er alene ,bare ikke ligeså lang tid
!?

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-03-02 21:49

> "Er der evt. en af naboerne der kunne tage pudlen i dagpleje??"
>
> Det er da ikke naboerne, der skal passe hunden eller få den til at stoppe
> med at gø, det er da ejerens problem!

Godaften

Jeg kan godt se hvad du mener Lotte, med at det ikke er naboerne der skal
hænge på problemet, men samtidig er idéen som Nina skrev nu ikke helt skæv.
Hvis nu det er et alene problem hunden har ( hvilket jeg ikke kan udtale mig
om, idet jeg ikke ved det , er det jo frygtelig synd for hunden. Og i
den sammenhæng ville "dagpleje" være en mulighed. Hvis nu alligevel en ærdre
mand eller dame går hjemme, og også "mangler selskab", hvorfor så ikke lade
hunden være der, så kunne de jo ha' glæde i hinandens selskab. Var det mig
der gik hjemme og ingen hund havde, men holdet meget af dem ( jeg holder
meget af hunde, har selv hund, men går nu ikke hjemme , ville jeg være
lykkelig hvis jeg kunne "låne" mig til en, og der sidder måske en der havde
lyst til at passe vovse, hvem ved?

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 10:37

On Sun, 10 Mar 2002 21:48:41 +0100, "Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk>
wrotd:

> [...]
>den sammenhæng ville "dagpleje" være en mulighed. Hvis nu alligevel en ærdre
>mand eller dame går hjemme, og også "mangler selskab",

der er ikke nogen ældre mennesker i den opgang , men måske i den næste
, men så ville det heller ikke være helt nemt at få dem til at snakke
sammen og slet ikke nemt at få hende til at overlade sin hund til
"fremmede"

i princippet er det en god ide !

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 10:37

On Sun, 10 Mar 2002 21:06:52 +0100, "Lise Lottte Christensen"
<Lotte_Abildgaard@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>
>I øvrigt kan det da ikke være umuligt at få den til at stoppe med at gø,
>uanset om den er en lille hund eller ej?

Jeg har haft foreslået en mundkurv til den, over for vores formand ,
men det kommer ikke rigtigt videre fordi så begynder hun bare at ævle
løs om hvor synd det er for hende at hun mistede sin mand og flyttede
fra det store hus . Og at det eneste hun har er sin hund og blabla
, og det kan folk også godt forstå at er synd , men man kan bare ikke
rigtig bruge det til noget når man ikke kan høre sit tv p.g.a. gøen i
½år

man kan da få mundkurve der stopper den i at gø "højt" det ved jeg for
har selv brugt dem , da jeg/vi havde to hanhunde her ,det var så ikke
p.g.a. gøen men for at forhindre slåskampe indtil den ene blev
kastreret ,men det er en helt anden historie ,men de kunne da ikke gø
højt men samtidig godt drikke vand . Så det burde hunden da ikke tage
skade af efter min mening ?

Fra : x Vuf x

Dato : 13-03-02 08:29

Sun, 10 Mar 2002 21:06:52 +0100, Lise Lottte Christensen wrote:

>Det er da ikke naboerne, der skal passe hunden eller få den til at stoppe
>med at gø, det er da ejerens problem!

Og hvad er der så galt i at ta' sig af en stakkels ensom hund,
hvis man alligevel går hjemme og har muligheden for det?

--
Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalp: 17/10 tricolour 1 pige
-

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-02 09:44

On Wed, 13 Mar 2002 08:29:17 +0100, x Vuf x <sonpet@***tdcadsl.dk>
wrotd:

>Og hvad er der så galt i at ta' sig af en stakkels ensom hund,
>hvis man alligevel går hjemme og har muligheden for det?

ja den gør stadig skulle jeg hilse og sige jeg havde lidt håbet på
nogle gode råd der var realistiske ! jeg tvivler meget på at hun vil
lade andre passe hendes hund !

Fra : x Vuf x

Dato : 13-03-02 10:37

Wed, 13 Mar 2002 09:44:03 +0100, Punish the deed, not the breed wrote:

>ja den gør stadig skulle jeg hilse og sige

Den er stadig ensom og bange...

>jeg havde lidt håbet på nogle gode råd der var realistiske!

Jeg mener rådet er yderst realistisk. Desuden er der flere,
der endnu vrider hjernen for at finde en brugbar løsning!

>jeg tvivler meget på at hun vil lade andre passe hendes hund !

Har I spurgt hende? På en pæn måde altså...

Fra : Verner

Dato : 10-03-02 22:13

wrote:

>Selv følgelig kan pudlen lære at tie stille, men det kræver en indsats af
>ejeren.

Hvad er telefonnummeret til nærmeste politistation ?

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 10:37

On Sun, 10 Mar 2002 21:12:49 GMT, vl@post1.tele.dk (Verner) wrotd:

>Hvad er telefonnummeret til nærmeste politistation ?
>
>Verner

ja det var også en løsning , men så er det bare også næsten helt
sikkert at hun bryder psykisk sammen ! allerede nu kan man se på hende
at hun ikke har det godt når hun møder sine naboer .Så det bliver ikke
mig der ringer !men hendes overbo underbo og nabo "min overbo" gør det
måske en dag , når de er blevet trætte nok af det !?

det er synd for hende men hvad fanden skal man snart gøre

Fra : Finn Jensen

Dato : 10-03-02 22:40

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> .Hun siger at hun måske vil spørge sin pudelhundefrisør næste gang
> hvad man kan gøre men det hjælper ikke rigtigt ,

Joh hvorfor ikke en frisør ?. Vi andre bruger bartenteren
(OK, du har et seriøs problem...sorry )

> Mit spørgsmål er , gør pudler bare meget af natur ?
>
> og kan der overhovedet gøres noget ?

Som Nina er inde på så er det sikkert et "alene hjemme" problem, så Abrantes
kan vel være ligeså god som frisøren ? . Men er hunden oppe i alderen, så
skal I som naboer nok være tålmodig eller have fat i nogen som har kontakter
til højere magter end frisøren

Der Puddelhund keder sig og er bange for at være inde i lejligheden alene,
men prøv Tove i Sønderholm...hun kan snakke med dyrene og fortælle dem om
problemet så de holder op. Nej det er ikke noget fis. Tove er en personlig
ven af mig og hun har sq disse egenskaber. Har ellers med heste at gøre til
daglig og har noget som hedder Naturgården..ja rigtig gættet...øko flipper
med pyramider men hun har hjulpet mange dyr af med problemer så måske du kan
finde sådan en som Tove ovre på øen hos dig ?.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 11-03-02 00:03

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

-SNIP-

> [...]
kan
> finde sådan en som Tove ovre på øen hos dig ?.

Hej Finn,

Er det muligt at få Toves tlf. nummer eller e-mail adresse gennem dig?

Mvh. Tine.

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-03-02 08:44

Du kan se mere her : http://www.naturgaarden.dk/

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : ChiChi

Dato : 11-03-02 10:46

"Finn Jensen" skrev d. 11-03-02 08:44 dette indlæg :

> "Tine Yding Jensen" <tyj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan se mere her : http://www.naturgaarden.dk/
>

> --
> Venligst
> Finn Jensen

Hejsa

Jeg kan oplyse at der findes en lignende på sjælland/lolland/falster
Se mere på http://www.alope.dk

Venligst
Sussan Jensen
http://schnauzers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 11-03-02 22:54

"ChiChi" <ChiChi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Jeg kan oplyse at der findes en lignende på sjælland/lolland/falster
> Se mere på http://www.alope.dk

Hej Sussan,

Jeg har ikke tjekket linket endnu, men har du personlige erfaringer med
stedet?

Kh. Tine

Fra : ChiChi

Dato : 12-03-02 09:07

> Hej Sussan,
>
> Jeg har ikke tjekket linket endnu, men har du personlige erfaringer
med
> stedet?
>
> Kh. Tine

Hej Tine

Ja, jeg har personlige erfaringer med stedet, gode oven i købet ,-)
Jeg har været på flere af hendes kurser og bruger hende jævnligt til
både min hund og mine heste! Meget sød og erfaren behandler! Hendes
speciale er hunde og Katte, men hun arbejder på/med de fleste dyr!

KH
Sussan

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 11-03-02 22:51

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Tine Yding Jensen" <tyj@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan se mere her : http://www.naturgaarden.dk/

Tak Finn,

Checker det ud med det samme - har det bedst med, hvis jeg får èn behandler
anbefalet fra andre, der har prøvet

Kh. tine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 10:37

On Sun, 10 Mar 2002 22:39:31 +0100, "Finn Jensen"
<vitaeschola@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>skal I som naboer nok være tålmodig eller have fat i nogen som har kontakter

den er 6 år

> [...]
>med pyramider men hun har hjulpet mange dyr af med problemer så måske du kan
>finde sådan en som Tove ovre på øen hos dig ?.

haha ja jeg så en i tvlorry på et tidspunkt der mente at hun kunne
snakke med hestene og mærke på sin pegefinger hvor meget den kunne
bukke ,hvilket naturmedicin de skulle købe af hende det var jo nok
en udsendelse de havde taget fra tv2østjylland eller ligende

og så fik hun også at vide af hesten i nabostalden at den havde hørt
at den anden hest havde det dårligt fordi den kom fra italieen eller
ligende haha men så skulle hun lige "grounde"noget med balance, fordi
hun og hesten blev svimle , og så så jeg ikke mere fordi jeg fik tårer
i øjene af grin

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-03-02 11:10

> [...]
> ligende haha men så skulle hun lige "grounde"noget med balance, fordi
> hun og hesten blev svimle , og så så jeg ikke mere fordi jeg fik tårer

Det er sq wierd men det er altså rigtig.
Prøv at kigge på hjemmesiden www.naturgaarden.dk .

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 11:56

On Mon, 11 Mar 2002 11:10:05 +0100, "Finn Jensen"
<vitaeschola@tdcadsl.dk> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Det er sq wierd men det er altså rigtig.
>Prøv at kigge på hjemmesiden www.naturgaarden.dk .

klip>
jeg har gode erfaringer med kinesiologi til muskel- og ledsmerter,
fordøjelsesforstyrrelser, hormonforstyrelser, barnløshed,
indlæringsproblemer, allergier, eksem og som præstation- sfremmende
behandling inden eksamen, sportspræstation m.m.
klip>

"fnis"

klip>
Jeg har gode erfaringer med kranio-sakral terapi til hovedpine,
migræne, indlæringsproblemer, dårlig koncentration og hukommelse,
hyperaktive børn og børn med små hjenerskader (MBD - DAMP),
bækkenløsning, frossen skulder, tennisalbue og ikke mindst til
muskelspændinger.
klip>

..................hva faen så er hun jo en hel ny Jesus hun kurerer
jo alt "også den fyldte pengepung"

dog ved jeg at zoneterapi kan virke imod migræne ,men derfra er der
altså langt til at blive bedre sportsmand og et supereksamenmenneske
helbrede alergi og tennisalbuer o.s.v.

klip>
Det sværeste er at modtage beskeder, det kræver nogen øvelse, men det
er let at sende besked til sit dyr, du skal blot se et billede af hvad
du ønsker at meddele og sende det til dyret.
klip>

..........Jeg har hermed sendt et billede til min hund, af at alle
hanhunde er søde og vi må ikke knurre af dem mere ! nu får jeg at
se senere om han har modtaget billedet "fnis"

sender også lige et af at man ikke må trække i snoren mere håber
han modtog det !!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 12:06

On Mon, 11 Mar 2002 11:10:05 +0100, "Finn Jensen"
<vitaeschola@tdcadsl.dk> wrotd:>"Punish the deed, not the breed"
> [...]

er let at sende besked til sit dyr, du skal blot se et billede af hvad
du ønsker at meddele og sende det til dyret.

Jammen nu har jeg lige indset at pudelproblemet er løst jeg siger
bare til alle naboerne inklusivt ejeren at de skal "sende billeder"

af en hund der ikke syntes at det er fedt at gø )))

(sender billede) til pudel på 1sal "gø ikke mere ,gø ikke mere gø ike
mere"

fnis" skal nok melde tilbage om pudlen har modtaget billederne

tror også lige at jeg "sender et billede" til tipstjenesten om at jeg
skal vinde i lotto på lørdag

hmm gad vide om man også kan sende et billede til sin toyota om at der
ikke skal være is på indersiden af ruden om morgenen mere ?

Fra : Pia

Dato : 11-03-02 12:29

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> (sender billede) til pudel på 1sal "gø ikke mere ,gø ikke mere gø ike
> mere"

Nej, det er ikke sådan det virker, hunde forstår jo ikke negationer. Du skal
sende et billede af en meget søvnig puddel (eller en puddel som æder
alle ejerens sko, så kan det være hun vågner)

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-03-02 19:20

Hejsa

jeg forstår godt du laver grin med det, sådan reagerede jeg også, indtil jeg
fik en kat, jeg kunne kommunikere med på den måde, men det tog migt mange år
at acceptere at det faktisk kunne lade sig gøre.

Så i dag siger jeg: "jeg tror ikke på det, men jeg ved det kan fungere"

Var der nogle der talte om ambivalens, hihi

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-02 20:09

On Mon, 11 Mar 2002 19:20:04 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Så i dag siger jeg: "jeg tror ikke på det, men jeg ved det kan fungere"
>
>Var der nogle der talte om ambivalens, hihi

ja det kan selvfølgelig godt være at du har ret nu har jeg jo ikke
prøvet i flere år , men kun 1 dag og han knurede af en anden
hanhund tidligere ,selvom jeg havde sendt "billede" til ham af at man
ikke må ))

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-03-02 23:44

Du skal ikke sige til ham at han ikke må, men derimod fortælle ham, at han
er en meget sød hund også over for andre hanhunde

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-02 10:25

On Mon, 11 Mar 2002 23:43:34 +0100, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

>Du skal ikke sige til ham at han ikke må, men derimod fortælle ham, at han
>er en meget sød hund også over for andre hanhunde

ok et nyt billede er hermed sendt afsted

Fra : Louise Kragh

Dato : 12-03-02 22:44

Du må være mere kreativ Det kan være han skal have flere forskellige
billeder der giver samme budskab?

mvh
Louise