hjælp til lpt2 port der sidder i pci-bus
Fra : Dorthe Christensen

Dato : 10-03-02 12:40

Hej er der nogen der kan sige mig hvad jeg skal gøre, jeg har sat en ny lpt2
port i pc-busen, men skidte virker ikke. Windows 98 finder godt nok en
pci-communication device men kan ikke finde driveren. Jeg har prøvet at
ændre irq og dma. Med det hjælper ikke noget.

håber at der er nogen der kan hjælpe

mvh Dorthe

Fra : K E Nielsen

Dato : 10-03-02 15:03

Fulgte der ikke en driver med på cd eller diskette?

Fra : CarstenD

Dato : 14-03-02 16:31

> [...]
> pci-communication device men kan ikke finde driveren. Jeg har prøvet at
> ændre irq og dma. Med det hjælper ikke noget.

Har du konfigureret kortet korrekt med jumpere stillet til lpt2, korrekt
irq og adresse. Når det er gjort skal du kunne "se" porten på
opstartsbilledet, der hvor der osse står noget om harddiskene osv. Der skal
være angivet to porte, lpt1 og lpt2 plus de serielle selvfølgelig.

Du skal ikke foretage dig noget i Windows - alle windows versioner finder
selv tilgængelige porte.

Mvh

CarstenD

www.espressokaffe.dk