Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot A40 vs. Fujifilm Finepix 2~
Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 10-03-02 11:48

Hej igen.

Desværre er det sådan at når man kigger rundt bliver der flere og flere
muligheder, så nu står jeg istedet for valget mellem to kamera'er med valget
mellem 4 kamera'er.

Canon Powershot A40 og Fujifilm Finepix 2600 er stadig med i opløbet, omend
jeg tror at Canon'en er den jeg foretrækker af de to. Men der er sneget sig
flg. konkurrenter ind i billedet efterfølgende:

Rollei d33 com:
Fordel: 3.3 megapixel
Ulempe: Nu har jeg ikke kunnet finde andmeldelser af kamera'et, men den
mindre model d23 com, som er mangen til pånær den lavere opløsning får
kritik for at være dårlig til at klare forskellige typer belysning, og at
den giver et sløret billede. Desuden koster den 500kr mere end de andre
kamera'er som jeg kigger på.

Olympus C2020 Zoom
Fordel: Får pæn kritik på forskellige sites
Ulempe: Er en temmelig gammel model, derfor ville den måske ikke få helt så
pæne anmeldelser, sammenlignet med nutidens kamera'er. Har kun seriel
tilslutning, hvilket giver frygtelig lange overførselstider.

Håber I har input til mit valg af kamera

Mvh. Rene

Fra : Michael Peuker

Dato : 11-03-02 09:05

Hej Rene

Hvis du kigger her http://www.dpreview.com/
og vælger "Buying Guide" og "Side-by-Side"
Så kan du sætte de 4 valgte op ved siden af
hinanden, det giver et godt overblik.

Mvh Michael

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-03-02 13:59

> [...]

> pæne anmeldelser, sammenlignet med nutidens kamera'er. Har kun seriel
> tilslutning, hvilket giver frygtelig lange overførselstider.

Hvad med Olympus C2040 istedet for C2020?
Den har en noget bedre optik.

Mvh Stig