Nebel Kirkebog. 1781.
Fra : Ingrid Frederiksen

Dato : 10-03-02 11:31

Hej NG.
Er der mon en der har Nebel kirkebog fra 1781 der vil kikke efter om
Anders Nielsen Bleld skulle være født der, der skulle også være en bror
Mathias Nielsen Bleld.
Anders Nielsen Bleld bliver i 1818 gift med en enke i Hansted Bodil
Pedersdatter.
Med venlig hilsen
Ingrid Frederiksen
stella.f@mail.tele.dk

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 10-03-02 18:01

Folketællingen 1787 i Bleld viser
Niels Mathiasen 36
Johanne Marie Andersdatter 37
Mathias Nielsen 8
Anders Nielsen 4
Anne Nielsdatter 2

Anne kan jeg finde i kirkebogen, men ikke Mathias og Anders, så enten har
præsten ført dem i Vær eller også har de boet i et andet sogn de første år
af deres ægteskab.

Faderen ser ellers ud til at være fra Bleld. I Serridslevgårds
skifteprotokol findes Mathias Nielsens skifte 22/11 1770 enkens navn er Anne
Andersdatter og der er børnene Niels 18 (født 1753), Anders 16, Jens 14 (nok
tiptipoldefar til Simon Spies), Knud 10, Niels 7, Kirsten 4 børnenes farbror
er Jørgen Nielsen i Bleld.

Der findes et fæste i Hansted Hospital 19/1 1736 til Mathias Nielsen efter
hans far Niels Nielsen (kone Kirsten Jensdatter død 1761 78 år).
Det kan være at gården har skiftet ejer fra Hansted Hospital til
Serridslevgård.
Noget af Nebels kirkebog skal være indtastet og ligger vist også på en
hjemmeside, men jeg har ikke lige adressen. Jeg har været en tur på vores
bibliotek, da de har åbent

med venlig hilsen
Hanne
Horsens

Ingrid Frederiksen <stella.f@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8b3500$0$5092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : h.henriksen

Dato : 10-03-02 19:35

> Noget af Nebels kirkebog skal være indtastet og ligger vist
også på en
> hjemmeside, men jeg har ikke lige adressen.

Den er www.milloup.dk/hvh

Der er uddrag af Nebel kirkebog 1687-1771

Med venlig hilsen

Hanne

Fra : oz1kkh

Dato : 11-03-02 14:12

Jeg kan heller ikke finde Mathias og Anders under døbte, men jeg kan
supplere med følgende
- Mathias Nielsen er konfirmeret i 1795 (de øvrige konfirmander er født i
1799 hvor der er angivet et årstal)
- Anders Nielsen er konfirmeret i 1798 (de øvrige konfirmander er født i
1783, hvor der er angivet et årstal).
- Anne Nielsdatter er døbt i Dec 1785 og død 3 år gammel og begravet 21 Dec
1788

ud over disse 3 børn har jeg fundet yderligere 2
- Niels Nielsen døbt 24 Feb 1788 og konfirmeret i 1804
- Peder Nielsen døbt 26 Maj 1794 og konfirmeret i 1809.

Med venlig hilsen
Erik Nielsen
oz1kkh@worldonline.dk
http://home.worldonline.dk/~oz1kkh