CSS / Fælles format
Fra : Torben Olsen

Dato : 10-03-02 10:45

Jeg er rimlig ny i CSS, men er det ikke noget med, at man kan lave et fælles
layout for alle sider, så man fx ikke behøver rette alle sider, hvis man
skal have tilføje en side i navigationen?

Jeg har lavet en side her: http://www.speedway.dk/olsen/index2.htm
Og så vil jeg gerne, at jeg i fx siden profil.htm skal nøjes med at skrive
den tekst, som skal stå i cellen under profil. Den skal automatisk medtage
navigationen og logoet, som så ligger i et andet htm-dokument.

Lidt indviklet forklaring, men jeg kan ikke gøre det bedre. Håber I forstår.

Med venlig hilsen,

TorbenO.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-02 11:24

Sun, 10 Mar 2002 10:44:37 +0100, skrev "Torben Olsen"
<to@it.dk>:

> [...]
>den tekst, som skal stå i cellen under profil. Den skal automatisk medtage
>navigationen og logoet, som så ligger i et andet htm-dokument.

Nej, det skal gøres med noget serverside, ssi, php eller asp.

I css kan du kun gemme formateringen og evt. baggrundsbilleder i
et stylesheet, ikke indhold på siderne.

Evt. kan man bruge javascript til det, men det er knap så smart.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Torben Olsen

Dato : 10-03-02 11:52

> Nej, det skal gøres med noget serverside, ssi, php eller asp.

Ok! Tak for dit hurtige respons.