Køb af switch
Fra : Thomas Demant

Dato : 10-03-02 09:31

Jeg havde tænkt mig at købe en switch, istedet for min 10Mbit hub, men jeg
er efterhånden blevet i tvivl om hvad det forskellige er.
-Hvad er en SOHO switch?
-Er der forskel på en Switching Hub og en Switch?

Nogen forslag til en god og ikke alt for dyr switch, der bare skal bruges
til hjemmebrug (ADSL, lidt spil og så til fil- og printerdeling)?

--
Thomas

Fra : Søren Sømand

Dato : 10-03-02 10:34

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde tænkt mig at købe en switch, istedet for min 10Mbit hub, men jeg
> er efterhånden blevet i tvivl om hvad det forskellige er.
> -Hvad er en SOHO switch?

Small Office-Home Office (lille netværk)
> -Er der forskel på en Switching Hub og en Switch?

Nope.
> Nogen forslag til en god og ikke alt for dyr switch, der bare skal bruges
> til hjemmebrug (ADSL, lidt spil og så til fil- og printerdeling)?

Jeg er glad for min 10/100 8 port rubytec switch til 450,-
Til hjemmebrug er det nok ligemeget om det er fast forward eller cut
through, eller alt muligt andet fancy.
Dog er der lavet nogle modeller der ikke har buffer, så de ikke kan køre
mellem en 10 og en 100 Mbps device. Men dem er der forhåbentlig ikke flere
tilbage af på hylderne rundt omkring.
God fornøjelse...
Søren Sømand

Fra : Thomas Demant

Dato : 10-03-02 12:03

Tak for hjælpen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-03-02 13:16

"Søren Sømand" <soren@gadefejer.dk> wrote in message

> "Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> Small Office-Home Office (lille netværk)
>
> Nope.

Både ja og nej.
Et Switching hub kan der menes en hub der kan køre 10 & 100mbit. Men der er
vist på ingen måder enighed om hvornår det betyder det ene og det andet.
Prøv at søg tilbage i gruppen det har været oppe at vende før og
konklusionen er at man skal se sig godt for inden man køber en Switching hub
idet der tit blot er tale om at en dum hub med en intern 2port switch.

/Dennis

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-02 22:27

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> writes:

> -Er der forskel på en Switching Hub og en Switch?

Det kommer an på hvem du spørger. Der står lidt om det på
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub>

> Nogen forslag til en god og ikke alt for dyr switch, der bare skal bruges
> til hjemmebrug (ADSL, lidt spil og så til fil- og printerdeling)?

Jeg kan varmt anbefale NetGear. De har et godt solidt og ikke alt for
grimt metalkabinet, og virker ganske solide.

--
Jacob - www.bunk.cc
Time and tide wait for no man.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-03-02 22:57

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev:
> Jeg kan varmt anbefale NetGear. De har et godt solidt
> og ikke alt for grimt metalkabinet, og virker ganske
> solide.

Det samme kan jeg sige om Rubytech:
<http://makeashorterlink.com/?U26C1248>
<http://makeashorterlink.com/?Z67C1348>

Jeg har selv den førstenævnte (og billigste!) og den kører
bare

Venligst
Mikael