Flødstrup sogn kirkebog 1902
Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-02 17:49

Hej Gruppe,
Er der nogen som ved om Kirkebogen Svendborg amt, Vindinge herred,
Flødstrup sogn, fødte piger 1902 er tilgængelig på arkivet i Odense og
hvis den er, er der så nogen som har mulighed for at lave et opslag
for mig ?
Det drejer sig om Ellen Victoria Linea Johnsen Skogman som skulle være
født i 1902. Hendes far er Viktor Johnsen Skogman, kommet fra Kyrkhult
i Sverige.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Kim Larsen
Med venlig hilsen

Kim Larsen

kim.larsen@teliamail.dk

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 10-03-02 15:15

"Kim Larsen" <kim.larsen@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det drejer sig om Ellen Victoria Linea Johnsen Skogman som skulle være
> født i 1902. Hendes far er Viktor Johnsen Skogman, kommet fra Kyrkhult

Hej Kim (og Ng)

Den er ikke tilgængelig på arkivet, da der skal gå 110 år fra en kirkebog er
færdigskrevet til den skal afleveres til landsarkivet. Kirkebøger som er
færdigskrevet i 1891 er de nyeste bøger som er på landsarkiverne. Derfor
skal du henvende dig til sognepræsten for Flødstrup sogn som er:

Søren Holm
Flødstrup Præstegaard
Kertemindevej 27
5540 Ullerslev
Tlf. 65 35 10 54

Jeg råder til at du skriver et brev til sognepræsten, hvor du retter en
forespørgsel på den du vil have oplysninger om. Jeg har lige haft rettet en
forespørgsel til kirkekontoret i Assens på et par slægtninge hvor jeg
spurgte om følgende; navn på forældre, barnets fødselsdato, dåbsdato og
konfirmationsdato. Den alder du så får oplyst er alderen på barnets fader.
Hvis kirkekontoret eller sognepræsten har en fax kan denne bruges, ligesom
det også er muligt at få oplsyninger ved at møde op personligt. Hvis der er
flere slægtninge fra samme sogn og du vælger at møde op personligt så medtag
et stykke papir med din adresse, så kirkekontoret eller sognepræsten kan
sende det tilbage til dig.

Med venlig hilsen og god jagt
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist:

Fra : kjeldn@ddf.dk

Dato : 10-03-02 19:42

Den 10/03-2002 klokken 15:14, skrev "Tommy Rolf Nielsen" <trnng@trnng.dk>
i <3c8b6b99$0$34011$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]

> Kirkebøger som er færdigskrevet i 1891 er de nyeste bøger som er på
> landsarkiverne. Derfor skal du henvende dig til sognepræsten for

Kontraministerialbogen skal da afleveres efter 30 år, så den burde da være
tilgængelig på LAO.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 10-03-02 22:49

<kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse

> Kontraministerialbogen skal da afleveres efter 30 år, så den burde da være
> tilgængelig på LAO.
>
> Med venlig hilsen,
> Kjeld

Hej Kjeld og Ng

Den havde jeg ikke lige tænkt over, men nu ved jeg det. Iøvrigt har jeg
gjort stor brug af udtræk af kirkebogslisterne på www.virgo-fyn.dk og på
www.familysearch.org.

Med venlig hilsen
Tommy Rolf Nielsen