Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Første år med Oly2100 UZ - BioPix.dk.
Fra : Niels Sloth

Dato : 09-03-02 17:20

Jeg har samlet ca. 800 af de billeder (primært biologiske) jeg har
taget i løbet af mit første år med et Oly2100UZ på et søgbart site:
www.biopix.dk .

De billeder jeg selv synes er bedst er vist som (klikbare) thumbnails
i bundbjælken.

Kritik og gode råd er velkomne.

Jeg håber alt virker som det skal, jeg har selv kodet i .asp og siten
er sat op på en server her hjemme.

Mvh. Niels

Fra : Claus Smith

Dato : 09-03-02 18:20

Ville kigge forbi, men siden kunne ikke vises ...øvs..

Claus

Fra : Niels Sloth

Dato : 09-03-02 20:50

Hvad var fejlmeddelelsen?

Serveren kan kun håndtere op til 10 samtidige connections, så hvis der
er for mange brugere, får man besked om at vente og prøve igen senere.

Niels

Fra : Claus Smith

Dato : 10-03-02 11:23

Den meddelte mig at serveren ikke kunne findes....

Mennu har jeg prøvet igen og det lykkedes.

Det var en rigtig stor fornøjelse at kigge dig over skulderen....rigtige
gode billeder.

Claus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-02 22:48

On Sat, 09 Mar 2002 17:20:02 +0100,
> [...]
> Jeg har samlet ca. 800 af de billeder (primært biologiske) jeg har
> taget i løbet af mit første år med et Oly2100UZ på et søgbart site:

Jeg har selv et Canon Powershot A20, og det lider af, at det kun
har 3x optisk zoom. Til gengæld synes jeg, at det tager bedre billeder,
og den uskarphed jeg har følt der har været i dybden med det instillet
til uendeligt er da klar bedre end det indtryk jeg har fået af Oly'en.

Det virker som om, at fokus er låst indenfor et meget kort interval.
Er der nogen her i gruppen der kan sige om det er normalt for alle
kameraer med kraftigt zoom ? Også selv når der ikke zoomes.

> Jeg håber alt virker som det skal, jeg har selv kodet i .asp og siten
> er sat op på en server her hjemme.

Serveren virker OK. Men hvorfor ASP ?

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Niels Sloth

Dato : 11-03-02 08:33

On Sun, 10 Mar 2002 21:47:44 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk
(Povl H. Pedersen) wrote:

>Jeg har selv et Canon Powershot A20, og det lider af, at det kun
>har 3x optisk zoom. Til gengæld synes jeg, at det tager bedre billeder,

Hvordan mener du at Canon-billederne er bedre? Billederne på
www.biopix.dk er vist i 800x600, normalt er de 1600x1200, så det er
nok svært at vurdere kvaliteten helt.

> [...]
>Er der nogen her i gruppen der kan sige om det er normalt for alle
>kameraer med kraftigt zoom ? Også selv når der ikke zoomes.

Hvis du kigger på svampebillederne fx., så kan du se hvordan optikken
virker i makro-normalområdet, mens fuglebillederne fx. næsten
allesammen er taget håndholdt med en B-300 teleadaptor, så der ialt er
ca. 18 x zoom, det giver en meget lille dybdeskarphed.

>Serveren virker OK. Men hvorfor ASP ?

Jeg bruger det for ikke at skulle skrive en masse websider, men nøjes
med nogle få, som dannes dynamisk, dvs. efter hvad brugeren har valgt,
søger efter, osv.

Mvh. Niels

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-03-02 09:00

> Jeg håber alt virker som det skal, jeg har selv kodet i .asp og siten
> er sat op på en server her hjemme.

Menu'en vi venstre side virker ikke med Mozilla (et angreb på den fri
verden).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Sloth

Dato : 13-03-02 08:01

Hej igen

Jeg er klar over at jeg har et problem med koden når siden vises i
andet end IE 6.0, det beklager jeg. Jeg skal se at få gjort noget ved
det. Det er vist noget med at jeg i høj grad har brugt Span tags
sammen med CSS, det fortolkes anderledes i Netscape og i Opera.

Niels