MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette filer...?
Fra : Jean

Dato : 09-03-02 13:12

Hej!

Jeg har Windows XP Pro.

Hvis jeg henter større videofiler på nettet, så har jeg et problem, hvis
disse ikke bliver fuldtendt. Når jeg markerer filen for at slette den, så
kan jeg ikke slette den. Computeren begynder og arbejde helt vildt, og
Windows skriver nederst på statuslinien i mappen: "Søger efter elementer..."
Jeg tror det betyder, at den søger efter resten af filen, men XP bliver ved
med at arbejde, og jeg kan ikke slette de filer, da "filen er i brug eller
skrivebeskyttet", men det er jo XP selv der "bruger" filen, nogen der kan
hjælpe?

På forhånd tak!
Jean
# 91219236

Fra : ~~Martin~~

Dato : 09-03-02 14:41

"Jean" <jean@pc.dk> wrote in message
> [...]
> skrivebeskyttet", men det er jo XP selv der "bruger" filen, nogen der kan

Det er nok fordi den ligger delt i dit shareprogram. Luk programmet helt, så
skulle du nok få den slettet.

-Martin

Fra : // Overby

Dato : 09-03-02 15:15

> Det er nok fordi den ligger delt i dit shareprogram. Luk programmet helt,

> skulle du nok få den slettet.

Eller start op i fejlsikret tilstand

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 09-03-02 19:17

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

windows læser fra din film, og hvis den ikke har et index, så genererer
windows medie afspiller det for dig... det der dette der tager tid.. så
start regedit.exe
1. gå til
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
2. slet indholdet af "Default" der er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-
5FE6850DC73E}"
ved at dobbeltklikke på "default" og slette teksten

Fra : tmv

Dato : 11-03-02 11:56

"Jean" <jean@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrivebeskyttet", men det er jo XP selv der "bruger" filen, nogen der kan

Jeg har haft nøjagtigt samme problem, men løste det nemt ved at starte
"Kommando-promten" og så gå ind som i de gode gamle DOS dage og slette "del
[filnavn].*...
Det var der slet ikke nogen problemer med!

/Torben