Diablo II Error
Fra : Jannick Depoilly

Dato : 09-03-02 12:45

Jeg får ret ofte denne fejl når jeg spiller Diablo II - LoD i disse
dage. Nogen der ved hvad den skyldes´og hvordan jeg kan slippe af med
den?

Halt
Location : D"CMP\SRC\Codec.cpp, line #1627
Expression : Error decompressing sprite

Fra : Gizmoduck

Dato : 09-03-02 13:02

On Sat, 09 Mar 2002 12:44:46 +0100, Jannick Depoilly <ged@nork.auc.dk>
wrote:

> [...]
>Halt
>Location : D"CMP\SRC\Codec.cpp, line #1627

prøv at geninstallere spillet, du har nok en korrupt fil

prøv også at defragmentere og køre scandisk

--

Gizmoduck

Haunting the europe realm on:
*GizHC
*Gizmoduck

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 09-03-02 17:09

Ok - prøver jeg. Blizzards eget forslag var at kopiere char-filen ind
oveni den der var der før - det virkede ik'

Fra : HX

Dato : 10-03-02 10:16

Jeg får samme fejl ofte i disse dage.
Har prøvet at geninst. flere gange o.s.v uden det hjælper.

HX

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 10-03-02 10:40

Jeg havde min mistænkt for at blive for varm inden jeg
geninstallerede.

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 19-03-02 18:50

wrote:

> [...]
>Halt
>Location : D"CMP\SRC\Codec.cpp, line #1627

Nå - jeg har vist fastslået hvad fejlen er - under en reinstall fik
jeg en checksum fejl af en eller anden mpq-fil. Min CD er
tilsyneladende beskadiget. :( Mon Blizzard vil give mig en ny?

Fra : Highlander

Dato : 19-03-02 19:22

"Jannick Depoilly" <ged@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg en checksum fejl af en eller anden mpq-fil. Min CD er
> tilsyneladende beskadiget. :( Mon Blizzard vil give mig en ny?

Hvis du har haft et crach under spillet, kan du have en skade i en mpq fil
... du skal ikke genistalle blot kopier dem over fra cden så skulle det virke
igen ..

men hvis du har være ved at genistallere så prøv at slette alt også
Blizzard/diablo mappen og rydder op i reg.databasen og prøv at geninstaller
igen ..
Hvis det ozze fejler. så tjek lige pladen for ridser, hvis der er ridser så
poler dem væk med tandpaster ( jeg tager ikke pis på dig )
og hvis det er din playcd så brug et NoCd crack. når / hvis du får skidte
til at køre igen

Jeg trivler på at Blizzard vil give dig en ny uden beregning - du skal vist
betale for fragten + vist nok 10USD.

Highlander

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 19-03-02 19:31

On Tue, 19 Mar 2002 19:22:14 +0100, "Highlander"
<Highlander_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til at køre igen
>
>Jeg trivler på at Blizzard vil give dig en ny uden beregning - du skal vist

Tak for de mange tips:
Har forsøgt at kopiere den fra CD'en oveni - hjalp ikke
Har forsøgt med nyt OS - hjalp ikke
Har forsøgt at rense skiven - hjalp ikke
Har IKKE forsøgt tandpasta - lyder sygt, men jeg er desperat

Mht NoCD-Cracks så virker Dload.exe heller ikke mere. Jeg bruger samme
crack som en af mine venner - virker fint for ham, og den virkede også
fint for mig tidligere.

Det mest mystike er at mine mpq-filer fylder det samme antal bytes som
hos min vens der virker !?!

Fra : Highlander

Dato : 19-03-02 20:13

> [...]
> fint for mig tidligere.
>
> Det mest mystike er at mine mpq-filer fylder det samme antal bytes som

Tandpaster virker som en polish, derfor kan den tit rette "læsesfejl" fra
ridser fordi din laser reflekterer forkert pga ridser, jeg tror dog ikke det
hjælper i din sag det er tit når en disk pludselig går i står eller der
opstår læsefejl.

jeg havde en masse smader med at få mit Dload, men fik det til at virke ved
rette i reg.databasen så de steder hvor der står at den skal hente fra drev
D blev til at den skulle hente fra C .. og så virkede det ozze på BN.

Ps. brug ikke en helt tupe- kun lige en lille smule og så en blød klud ..
( og så skal den bare have en liter linnolie og ligge natten over - nej sry
men kunne ikke lade være - det med pasten er sq reelt nok )

Highlander

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 14-04-02 10:35

Tak for de gode råd, men jeg har nu med sikkerhed lokaliseret fejlen -
en beskadiget RAM-blok (fandt ud af det otte dage efter garantien var
udløbet ). Da Diablo har det med at bruge RAM'ene meget har den
dårlige RAM været mest markant i dette spil. Efter jeg tog klodsen ud
har min maskne kørt perfekt.

On Tue, 19 Mar 2002 20:13:07 +0100, "Highlander"