Rulleviduer....
Fra : Vivi Greve

Dato : 09-03-02 12:20

Hejsa alle sammen

Øhh... nu hedder de måske ikke rullevinduer - jeg er ik helt inde
i det "nørdsprog" endnu(håber det kommer)!

Det er sådan at hvis man nu fx. trykker på en klap så kommer der
undermenuer ned... forstår i??

Jeg synes ikke jeg kan finde nogle koder for det nogle steder...
Håber på lidt hjælp

Kh Vivi G.

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Nicki TheDream Broec~

Dato : 09-03-02 13:00

On Sat, 9 Mar 2002 11:19:49 +0000 (UTC), Vivi Greve
<vivi_greve@hotmail.com> wrote:

>Øhh... nu hedder de måske ikke rullevinduer - jeg er ik helt inde
>i det "nørdsprog" endnu(håber det kommer)!

hehe Det gaar nok.. Faktsik var du meget Taet paa :) .. det heder en
Dropdown :)

>Det er sådan at hvis man nu fx. trykker på en klap så kommer der
>undermenuer ned... forstår i??

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en Type Drop Down du soeger.. men
jeg gaar ud fra at det en er af disse Menuer man kan finde rundt paa
nettet.. har er en Tutorial ( Paa Engelsk godt nok ) ..

http://www.computerarts.co.uk/web/dhtml/dropdowns1.asp

Det er efter min Mening en af de bedste Tutorials Paa nettet :)

Nicki TheDream Broechner

[Don't kill me I am just the Messenger]

Fra : Stig Nygaard

Dato : 09-03-02 15:33

Hej Nicki

> [...]

> http://www.computerarts.co.uk/web/dhtml/dropdowns1.asp

> Det er efter min Mening en af de bedste Tutorials Paa nettet :)

Nu er jeg ikke helt sikker på at det er det Vivi søger. Noget andet er
at jeg ikke deler din begejstring for ovennævnte tutorial, da den
teknologisk er noget forældet. Nu har W3C DOM standarden efterhånden
været fremme så længe at der ikke er nogen undskyldning for ikke at
understøtte den mere, men ovenstående kode understøtter ikke W3C DOM, og
virker derfor bl.a. ikke i Netscape6+ og Mozilla. W3C DOM har ellers
også været understøttet af Internet Explorer siden version 5 og er
desuden bl.a. understøttet af Opera 5+, Konqueror 2+, IceStorm, Netscape
6+ samt Mozilla (og andre Mozilla-baserede browsere, såsom Galeon,
K-Meleon,...)

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Nicki TheDream Broec~

Dato : 09-03-02 16:18

On Sat, 09 Mar 2002 15:33:13 +0100, Stig Nygaard
<stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

>Nu er jeg ikke helt sikker på at det er det Vivi søger. Noget andet er
>at jeg ikke deler din begejstring for ovennævnte tutorial, da den
>teknologisk er noget forældet.

Det kan godt vaere, nu er jeg personligt en af dem der ikke abselut
skal vaere med helt fremme og bruge de nyeste teknologiere. Jeg er
meget tilfres med at bruge nogle Aeldre hvis det er at de fungere
optimalt til hvad jeg skal bruge dem til :) .. men Jow Den er nok lidt
foraeldet.

> [...]
>desuden bl.a. understøttet af Opera 5+, Konqueror 2+, IceStorm, Netscape
>6+ samt Mozilla (og andre Mozilla-baserede browsere, såsom Galeon,

Okay.. Var ikke klar over at W3C DOM var saa Bredt understoettet. Det
kunne godt vaere jeg skulle kigge lidt paa det igen, men vil stadig
mene at man ret let kan loebe surt i at vaere med oppe foran hele
tiden :)

Fra : Vivi Greve

Dato : 09-03-02 22:38

Tak for svar - begge to!

Hmm jeg tænkte lidt på de dropdown vinduer der fx. er på denne side
http://www.padde.dk

Er det overhovedet til at finde ud af for en nybegynder??
- jeg har kodet en smule ... men det er ikke det helt vilde!

Kh Vivi G. , www.paddebo.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 22:48

Sat, 9 Mar 2002 21:38:09 +0000 (UTC), skrev Vivi Greve
<vivi_greve@hotmail.com>:

>Hmm jeg tænkte lidt på de dropdown vinduer der fx. er på denne side
>http://www.padde.dk

Prøv at kig på http://www.dynamicdrive.com, der er eksempler på
mange af den slags menuer, som skulle være til at finde ud af.
--
med venlig hilsen
Knud