Måske OT: Firewall eller ZonAlarm?
Fra : VIP

Dato : 09-03-02 12:03

Måske ikke den rigtig gruppe, men alligevel.
Jeg har fået lovning på Bredbånd ADSL
fra TDC/Teledanmark/hvem det nu hedder
(rolig nu! - Martin Højriis Kristensen
her fra 2. april.

Hvad er bedst? Den Firewall,
som TDC tibyder for en 10' er om måneden
eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?

ADSL'en skal bare bruges til alm. surf og download og måske
online-spil.

Vh VIP

Fra : Henning Lund

Dato : 09-03-02 12:47

VIPskrev:

>Hvad er bedst? Den Firewall,
>som TDC tibyder for en 10' er om måneden
>eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?

Sygate.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Peter Pehrson

Dato : 11-03-02 01:29

Nørd... for en almindelig bruger er ZoneAlarm GUD....

Jeg bruyger selv Agnitum Outpost som minder om ZoneAlarm men er mere
konfigurerbar og har filtre.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-03-02 07:26

Peter Pehrsonskrev:

>Nørd... for en almindelig bruger er ZoneAlarm GUD....

Når du svarer på mit indlæg, hvad mener du så egentlig med "nørd"?
Klip lige korrekt når du svarer på indlæg

Fra : TBC

Dato : 11-03-02 14:10

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Når du svarer på mit indlæg, hvad mener du så egentlig med "nørd"?
> Klip lige korrekt når du svarer på indlæg

Rolig nu Henning. Du må vel vide at bruget af udtrykket "nørd" som reglen
ikke længere er negativt ladet når det er imellem computerbrugere. Nærmere
synonymt med "advanceret bruger"

Så ja, for den almindelige bruger er ZoneAlarm både fantastisk og
tilstrækkeligt (for ikke at forglemme gratis). Det virker 100%, det er nemt
og man skal ikke pille videre ved det end at give forskellige programmer
tilladelse eller ej til at optræde som servere eller have adgang til nettet.
Ikke noget skræmmende eller besværligt med specifik konfigurering af porte
eller hvad der nu ellers ville kunne tiltale en "nørd"

TBC

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-02 16:12

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
nemt
> og man skal ikke pille videre ved det end at give forskellige programmer

Jeg prøvede det for at se hvad det var og personligt synes jeg det er noget
l*rt. Jeg har aldrig haft så mange indblandinger i min daglige færden på
nettet, så det var en ren lettelse da jeg slap af med det igen.
Den nægtede mig sågar at sende mail til min egen mailserver der står på
indersiden af routeren. Snotprogram.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : TBC

Dato : 11-03-02 20:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message news:<3c8cc977$0

> [...]
> nettet, så det var en ren lettelse da jeg slap af med det igen.
> Den nægtede mig sågar at sende mail til min egen mailserver der står på

Lol, man kan da vist ikke just kalde dig en "nørd" så ! (jævnfør
tidligere indlæg)
Ide'en er at brugeren én gang KAN give tilladelse til om et specifikt
program må forbinde og/eller modtage fra nettet og/eller LAN.
Dererfter husker firewall'en ens præferencer hvorfor man IKKE skal
give tilladelse HVERGANG (Men kun én FØRSTE gang) man f.eks. skal
sende eller modtage mail.

Men personligt har jeg det også sådan med software firewalls at det
bedste ved dem er at man i modsætning til "firewall funktionen" i en
router rent faktisk på alle punkter kan lukke dem ned uden noget
besvær (lukke programmet)

TBC

Ps. Mit personlige hadeprogram er iøvrigt Messenger under Win XP og så
realPlayer (Det er de 2 mest indblandende og autonome ¤"#% programmer
JEG har haft forbi på min HD)

TBC

Fra : TBC

Dato : 09-03-02 14:03

"VIP" <vip@eurosport.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er bedst? Den Firewall,
> som TDC tibyder for en 10' er om måneden
> eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?

Tjaa, mon ikke man ville kunne påstå at ZoneAlarm er 10 kr. bedre ?

TBC

Fra : Martin Singh

Dato : 11-03-02 10:40

ZoneAlarm er HELT perfekt. Brugervenlig osv. Du kan opgradere til
proversionen hvis du vil have lidt bedre funktionialietet.,

Fra : Thore Sorensen

Dato : 11-03-02 11:45

On Sat, 9 Mar 2002 12:03:22 +0100, "VIP" <vip@eurosport.com> wrote:

> [...]
>eller ZoneAlarm, som jo er gratis til privat brug?
>
>ADSL'en skal bare bruges til alm. surf og download og måske

Når jeg bruger ZA samtidig med online-spil RallyMasters og STCC2 er der
en del "hakken (*)", hvorfor det er nødvendigt at slå ZA fra...:( det
burde ikke være nødvendigt, men er det...:(
Når ZA er lukket ned er der ingen problemer.

(*) Ser faktisk ud som om man havde et godt gammelt S3 1MB grafikkort i
maskinen...og ikke et Geforce ..:)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj