MS Windows
briani 27239
Opdeling af harddisk.
Fra : Jan A.

Dato : 09-03-02 11:18

Jeg står og skal dele min harddisk i flere drev. Hvordan gør jeg? Hvilket
program skal jeg bruge og hvor finder jeg det henne?. Jeg bruger windows 98
og disken er ikke tom.

Jan

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 09-03-02 11:38

"Jan A." <jan@econadvisor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg? Hvilket
> program skal jeg bruge og hvor finder jeg det henne?. Jeg

Du kan bruge Partitíon Magic, men det koster jo penge. Der findes
andre alternativer som f.eks. Fips, der er gratis, men det har
til gengæld begrænsede muligheder.
Du kan evt. læse lidt mere om partitionering her:
http://www.wintip.dk/artikler/partition.htm
http://www.wintip.dk/artikler/pm/pm_index.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Nyt: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 11:39

Sat, 9 Mar 2002 11:18:01 +0100, skrev "Jan A."
<jan@econadvisor.dk>:

>Jeg står og skal dele min harddisk i flere drev. Hvordan gør jeg? Hvilket
>program skal jeg bruge og hvor finder jeg det henne?. Jeg bruger windows 98
>og disken er ikke tom.

Hvis der ikke må slettes noget på diske, så kan du bruge fips til
det, er et freewareprogram, som let findes på
http://www.google.com

Vil du have et program, som måske er lidt nemmere, så Partition
Magic, men det er et købeprogram til ca. 800 kr. og det fås ikke
i en virkende trial-/demoversion.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Deaster

Dato : 11-03-02 11:56

> [...]
>
> Vil du have et program, som måske er lidt nemmere, så Partition
> Magic, men det er et købeprogram til ca. 800 kr. og det fås ikke

Det følger dog med en del bundkort, bl.a Soltek.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : LarsS

Dato : 09-03-02 12:43

Jan A. skrev:

> Jeg står og skal dele min harddisk i flere drev. Hvordan gør jeg? Hvilket
> program skal jeg bruge og hvor finder jeg det henne?. Jeg bruger windows 98
> og disken er ikke tom.

Partition Star, 30 dage unlimited trial (har ikke
prøvet det, bruger Partition Magic..)
http://www.star-tools.com/partitionstar/english/

/LarsS

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-03-02 14:02

Sat, 9 Mar 2002 12:43:14 +0100, "LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk>
wrote:

>Partition Star, 30 dage unlimited trial (har ikke
>prøvet det, bruger Partition Magic..)
>http://www.star-tools.com/partitionstar/english/

Ser umiddelbart fornuftig ud, også prisen: $ 10,-.
Nogen, der har erfaringer med den? Jeg synes ikke, det fremgår *helt*
klart, om den understøtter NTFS...

hilsen pelo

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 09-03-02 14:07

"Peter Loumann" <p_loumann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen, der har erfaringer med den? Jeg synes ikke, det fremgår *helt*
> klart, om den understøtter NTFS...

På siden står der
"Unlimited support of all operatingsystems and all filesystems (incl.
Windows 2001)"

Så mon ikke??

Vh
Peter