MS Windows
briani 27239
hvordan udskiver man et skærmbillede i XP?
Fra : JL

Dato : 09-03-02 10:23

Mvh.
MB.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 10:35

Sat, 9 Mar 2002 10:23:04 +0100, skrev "JL" <jls-4@sol.dk>:

Den lille fine knap, der hedder Print Screen trykker man på, så
ligger det gemt i udklipsholderen og kan så puttes ind i et
grafikprogram, Paint eller noget bedre, hvorfra man så kan printe
og gemme det.

Vil man kun have det aktive vindue, så bruger Alt + Print Screen.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-03-02 10:35

"JL" <jls-4@sol.dk> skrev:
> subj.

I de fleste programmer, trykker man bare Ctrl+P og så kommer
udskriftsmenuen frem, men jeg ved ikke om det udskriver et
skærmbillede.
Du kan også trykke på Print Screen, så tager du et
"foto" (screenshot) af skærmen, som så kan indsættes i fx. Paint,
Word eller andet program, trykker man Alt+Print Screen, tager
den et screenshot af de aktuelle vindue (det markerede!).

Venligst
Mikael

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 09-03-02 22:39

Hej MB
I visse tilfælde (afhængig af din konfiguration skal du først hente
udklipsholder
"programmer/tilbehør/systemværktøjer/udklipsholder"
Herefter virker knappen "Print Screen" således at skærmbilledet bliver gemt
i hukommelsen (forsvinder dog ved genstart).
Gå derefter i dit sædvanlige program f.eks Word hvor du højreklikker på
musen og vælger sæt ind.
Jeg har selv XP home dk, hvor jeg hver gang skal hente udklipsholder førend
knappen Print Screen virker.

Er der nogen, der kan fortælle hvordan det ændres er jeg meget interesseret
i at høre nærmere.
Hilsen
Jørgen