MS Windows
briani 27239
Er mit drev krypteret?
Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 09-03-02 04:22

"--=(WarLock)=--" lagde et billede til jer at se i dk.binaer

Jeg vil gerne vide om mit drev er krypteret.
Jeg har et NTFS formateret og komprimeret drev hvor jeg legede med
sikkerhedsindstilligerne... jeg håber jeg gjorde det rigtigt, således jeg
nu har fjernet andres adgang til dette drev. Via billedet kan man indirekte
"se" at det kun er administratorer der har adgang. Jeg ved ikke om det
virker da der ikke er andre brugere på maskinen.

Og noget andet:
Jeg bliver ofte "angrebet" af folk på netværket der prøver at logge ind i
$IPC ...hvad er dette? Husker jeg forkert - er dette ikke share'et for
fjernadministration ? Jeg regner at jeg finder ud af at lave en mappe som
folk på netværket kan lægge filer i - når jeg får et godt svar fra jer.

På forhånd tak =)

Fra : ~~Martin~~

Dato : 09-03-02 14:40

> [...]
> "se" at det kun er administratorer der har adgang. Jeg ved ikke om det
> virker da der ikke er andre brugere på maskinen.

Hmm, opret en bruger...og test det. Det tager ca. lige så lang tid at gøre,
som at skrive et indlæg i nyhedsgruppen.

> [...]
som
> folk på netværket kan lægge filer i - når jeg får et godt svar fra jer.

Der er nok ikke tale om angreb. Er det fra netwatcher pro du får disse
oplysninger?
Det er sikkert bare folk på dit netværk der klikker sig ind på din computer.
Hvis der er nogen der gør det konstant, så har de sikkert bare glemt at slå
browsemaster fra.

-Martin

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 09-03-02 18:30

takker... jeg troede de brugte et hackerprogram til at søge efter
netbios/netbeui/share-password or something... =)

Fra : ~~Martin~~

Dato : 09-03-02 21:19

"--=(WarLock)=--" <no_my@email.com> wrote in message
> takker... jeg troede de brugte et hackerprogram til at søge efter
> netbios/netbeui/share-password or something... =)

Tænker du på en Sniffer? Mon ikke din netadmin har installeret languard
eller lign. for at undgå den slags.

Jeg tror forresten at IPC står for Internet Packet Controller, men jeg er
ikke sikker.

-Martin