MS Windows
briani 27239
Undgå at program vises i proceslinien
Fra : Steffen

Dato : 08-03-02 20:33

I Windows 98 har jeg altid programmet "Systemovervågning" kørende ("Altid
øverst") i et lille vindue i højre side. Men det er lidt irriterende, at det
altid optager plads på proceslinien. Kan jeg undgå dette og alligevel have
programmet kørende?
Steffen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-03-02 21:37

"Steffen" <steff@newmail.dk> wrote in message
> [...]
det
> altid optager plads på proceslinien. Kan jeg undgå dette og alligevel have

Sagtens... med EffectiveDesktop kan du godt skjule programmerne i
proceslinien, samt andre mere eller mindre nyttige ting. Det er freeware og
kan findes på http://www.ministars.com/

- Lars

Fra : Steffen

Dato : 08-03-02 22:16

Alletiders - tak!
Steffen

Fra : Steffen

Dato : 08-03-02 22:41

Hej igen!
Har lige kørt programmet. På selve proceslinjen vises knapper, for de
programmer, man kører. Det var sådan en knap, jeg gerne ville have skjult -
ikke noget af det, der ligger i ikonbakken.
Steffen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-03-02 23:30

> [...]
skjult -
> ikke noget af det, der ligger i ikonbakken.

Ahhh... okay. Så få du lige et nyt link:
http://gmoerth.freeservers.com/rmt/index.htm

I den forbindelese vil jeg da lige anbefale NoNags. Der kan man finde små
freeware programmer til næsten ethvert formål
http://ftp.sunet.se/nonags/index.html

- Lars

Fra : Steffen

Dato : 09-03-02 07:41

Hej.
Det lyder godt. Linket http://gmoerth.freeservers.com/rmt/index.htm virker
desværre ikke.
Hilsen
Steffen

Fra : LarsS

Dato : 08-03-02 23:43

Steffen spurgte:

> [...]
> altid optager plads på proceslinien. Kan jeg undgå dette og alligevel have

Ja, du ka skjule knappen i proceslinjen ved at lave den om
til icon i ikonbakken f.eks. med TrayMin, freeware. (Fornylig
nævnt i dk.edb.internet.software).
http://download.cnet.com/downloads/0-1461987-100-5943277.html
http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,,77602,.html
For at skjule TrayMin's egen ikon skal genvej (f.eks. i start-
folder i start-menu) tilføjes -i, (læs i hjælpe-fil), f.eks. sådan:
C:\Programmer\TrayMin\traymin.exe -i
(og det virker med systemovervågning, jeg har prøvet).

/LarsS

Fra : LarsS

Dato : 10-03-02 00:59

LarsS skrev
> Steffen spurgte:

> Ja, du ka skjule knappen i proceslinjen ved at lave den om
> til icon i ikonbakken f.eks. med TrayMin, freeware. [cut]

eller med TrayIt, freeware, der er lidt smartere:
http://www.teamcti.com/trayit/trayit.htm

/LarsS

Fra : Steffen

Dato : 11-03-02 09:26

Tak for det. Dette er afgjort det bedste af de to trayprogrammer!
Steffen