MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
mig fjols
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-03-02 17:24

Jeg har netop fået en bærbar med Win XP-home. Ved allerførste møde med XP,
kom jeg til at give computeren navnet Peter -hvilket vil sige at jeg ikke
kan oprette mig selv som bruger. Hvordan ændrer jeg computerens navn. Er
HELT blank i XP.

mvh
Peter

Fra : Pico

Dato : 08-03-02 18:02

"Peter Jensen" <pmj@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c88e658$0$5106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> kan oprette mig selv som bruger. Hvordan ændrer jeg computerens navn. Er

Gå i kontrolpanel. Start/kontrolpanel og derefter Brugerkonti.
Her får du flere muligheder. Vælg den der passer dig bedst.

En anden ting, prøv at søg i hjælp. Når man først har vænnet
sig til den måde XP er opbygget på er det meget let at finde
emnerne i hjælp.
Pico

Fra : Pico

Dato : 08-03-02 18:56

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c88f286$0$87639$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> En anden ting, prøv at søg i hjælp. Når man først har vænnet
> sig til den måde XP er opbygget på er det meget let at finde
Der var det vist mig der var et fjols, jeg havde ikke læst dit spørgsmål
ordentlig.
Det eneste jeg så kan foreslå er at du går i RegEdit og retter alle de
steder hvor ComputerName forekommer. Der er ikke engang sikkert
det er nok for navnet bruges utroligt mange steder. Jeg har lige prøvet
at køre en søgning i Registreringsdatabasen og mit forekom over 70
gange, men det er heller ikke uoverkommeligt at rette, tager bare lidt
tid, så det er jo heldigt det er weekend.
Husk nu at lave en backup af Registreringsdatabasen inden du retter
noget.
Pico

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-03-02 10:13

> Der var det vist mig der var et fjols, jeg havde ikke læst dit spørgsmål
> ordentlig.

Det kan ske for enhver.

> [...]
> gange, men det er heller ikke uoverkommeligt at rette, tager bare lidt
> tid, så det er jo heldigt det er weekend.

Øh, mon ikke det er lettere lige at smutte ud og sælge dyret til en fyr, der
feks hedder Nebukanezer?

> Husk nu at lave en backup af Registreringsdatabasen inden du retter
> noget.

Jeg HAR selv en anden ide -nemlig at bruge Recovery-CD'en, da jeg jo endnu
ikke har lagt data ind. Men først viljeglige prøve Lars' råd. Men tak for
rådet.

mvh
Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-03-02 19:19

"Peter Jensen" <pmj@jensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kan oprette mig selv som bruger. Hvordan ændrer jeg computerens navn. Er

Højre klik på "My Computer" og vælg "Properties".
Under "Network Identification" trykker du på "Properties"
Der kan du så skrive computerens navn.

Selvom du nu skulle sidde med en WinXP DK så er det vel til at forstå
alligevel ikk'?

Hvis du senere vil rette i "brugerne", så er der en genvej i kontrolpanelet,
der nok hedder noget med "Users and Passwords"

- Lars

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-03-02 10:10

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Højre klik på "My Computer" og vælg "Properties".
> Under "Network Identification" trykker du på "Properties"
> Der kan du så skrive computerens navn.

Takker -det prøver jeg

> Selvom du nu skulle sidde med en WinXP DK så er det vel til at forstå
> alligevel ikk'?

Jo -det går nok

> Hvis du senere vil rette i "brugerne", så er der en genvej i
kontrolpanelet,
> der nok hedder noget med "Users and Passwords"

Tak igen -)

mvh
Peter