MS Windows
briani 27239
delte mapper på netværk
Fra : claus v

Dato : 08-03-02 17:16

halli hallo

er der et klogt hovede der kan forklare en dompap hvordan man undgår at
skulle indtaste et brugernavn i windows 2000 når man connecter til et shared
drev på en anden pc i huset

på forhånd mange tak

claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-03-02 17:50

claus v skrev:

>er der et klogt hovede der kan forklare en dompap hvordan man undgår at
>skulle indtaste et brugernavn i windows 2000 når man connecter til et shared
>drev på en anden pc i huset

Fidusen er at man skal have bruger rettigheder på den sharede
maskine, dvs. at man skal optræde med en identitet der er kendt
på systemet. F.eks. kan du oprette en guest-konto med kodeord
"guest" på begge maskiner. Hvis du så logger på den ene maskine
som guest/guest, kan du åbne drevene på den anden uden at skulle
indtaste et nyt kodeord - vel at mærke de drev som guest har
adgang til.

--
Bertel

Fra : James

Dato : 08-03-02 18:00

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> som guest/guest, kan du åbne drevene på den anden uden at skulle
> indtaste et nyt kodeord - vel at mærke de drev som guest har

Og hvis du ikke ønsker at logge på som guest kan du bare oprette en ny
bruger på din win2k maskine som har det navn du logger på med på den anden
maskine.
/James

Fra : claus v

Dato : 09-03-02 22:10

> Og hvis du ikke ønsker at logge på som guest kan du bare oprette en ny
> bruger på din win2k maskine som har det navn du logger på med på den anden
> maskine.
> /James

det lyder bøvlet men jeg må jo prøve og lege lidt med det
claus